Als je een andere psych aanvraagt dan vertraagt dat hooguit een weekje of zo ivm planning en omgooien van gesprekken maar je hoeft niet alles opnieuw te vertellen
Been there done that
Joyy
Diagnostiek Fase
-
Fay
-
Zef
Re: Diagnostiek Fase
Ik had Ellis bij de intake en ik vond haar juist heel leuk
-
Holden
Dat gevoel heb ik dus ook.. En ze lijkt het dus ook niet te begrijpen dat ik niet behoefte heb aan veel vrienden en al helemaal niet dat ik meer met mensen uit andere landen optrek dan Nederlanders - ze zegt dan dat ik me "af sluit" en "bewust geen connecties maak". Wtf? Ik heb nooit behoefte gehad aan veel vrienden - hoef geen oppervlakkige vriendschappen, geef mij maar 1 of 2 echte vrienden. En natuurlijk heb ik meer buitenlandse kennissen/vrienden - ik ben zelf buitenlands en heb op een internationale school gezeten van mn 10e-18e. Dat blijkt dan heel logisch dat ik meer met buitenlanders optrek dan Nederlanders. Dat betekent niet dat ik hun helemaal uitsluit - heb ook wat Nederlandse kennissen/vrienden die ik af en toe zie. Betekent alleen dat ik meer met mensen omga die het ook snappen als buitenlander in NL.jacqueline schreef:Ik ben blij dat ik Elles van der Putten niet als psych heb, want die had ik bij de intake. Over haar had ik echt geen goed gevoel. Ze kwam op mij erg streng over alsof je wel van hele goede huize moest komen om bij haar groen licht te krijgen....
Maar goed, dat betekent dus (als ik haar moet geloven) dat ik met opzet een afstand creeer (dubbele puntjes boven letters lukt vandaag niet) and dat ik meer vrienden moet hebben.. Ik heb een hele goede relatie met m'n familie - zij zijn mijn grootste steun tijdens dit proces. Maar ik weet ook dat als ik dat niet had gehad dat het toch wel goed zou gaan - ik ben heel erg onafhankelijk, altijd al geweest [en daar moet dus ook een onderliggende reden voor zijn zegt ze]. Ugh, ff frustratie afzetten is het nu dus geworden.. Denk dat het idd beste is als ik om een andere psychologe vraag want dit gaat nergens naartoe lijkt mij.
-
Holden
Ben blij om te horen dat het niet alles echt heel erg vertraagtjoyy schreef:Als je een andere psych aanvraagt dan vertraagt dat hooguit een weekje of zo ivm planning en omgooien van gesprekken maar je hoeft niet alles opnieuw te vertellen
Been there done that
Joyy
-
Fay
Ik zou Jos even contacten, dit uitleggen, kan hij bemiddelaar zijn tussen jou en ellis, niet meer doen dan uitleggen dan nodig is, je heb als client ook rechten natuurlijk
Succes!
Joyy
Succes!
Joyy
-
Arike
"streng" vind ik niet echt een probleem. Veel belangrijker vind ik in algemene zin dat de psychologen consequent zijn.jacqueline schreef:Ik ben blij dat ik Elles van der Putten niet als psych heb, want die had ik bij de intake. Over haar had ik echt geen goed gevoel. Ze kwam op mij erg streng over alsof je wel van hele goede huize moest komen om bij haar groen licht te krijgen....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Fay
En consequent zijn is lastig als je met mensen hebt te maken die in en komplete chaos moeten werken communiceren en functioneren
Ach het is volstrekte willekeur, mijn eerste psych had na 2 gesprekken groen licht als conclusie getrokken, hij mocht me erg graag, tot flirten aan toe, het was aan mijzelf toe te schrijven dat ik een andere psych wilde en kreeg die me iets serieuzer zou nemen en dat gebeurde dan ook
Hou vol en vecht voor eigenbelang zou ik zeggen
Joyy
Ach het is volstrekte willekeur, mijn eerste psych had na 2 gesprekken groen licht als conclusie getrokken, hij mocht me erg graag, tot flirten aan toe, het was aan mijzelf toe te schrijven dat ik een andere psych wilde en kreeg die me iets serieuzer zou nemen en dat gebeurde dan ook
Joyy
-
Arike
de houding van je eerste psych klinkt mij best fout in de oren... goede reden om een ander te vragenjoyy schreef:En consequent zijn is lastig als je met mensen hebt te maken die in en komplete chaos moeten werken communiceren en functioneren
Joyy
"You try to forget but it's impossible
-
Fay
Volgens mij werkt hij er ook niet meer, en terecht wellicht, ik vond het idd nogal dubieus
Joyy
Joyy
-
Jake
Als ik dat zo hoor zou ik het bij die Ellis heel slecht hebben gedaan denk ik.. Bij mij kwam tijdens die testen zelfs schizoïde persoonlijkheidsstoornis naar voren x]
Maar goed, Holden in jouw geval zou ik ook contact opnemen met Jos. Het kan nou eenmaal gebeuren dat je geen klik hebt en elkaar niet begrijpt. Zoek gewoon een andere psycholoog die je wel hopelijk ligt. Het kost je misschien een week, maar dat is altijd nog beter dan 5 extra gesprekken omdat ze je niet snapt.
Maar goed, Holden in jouw geval zou ik ook contact opnemen met Jos. Het kan nou eenmaal gebeuren dat je geen klik hebt en elkaar niet begrijpt. Zoek gewoon een andere psycholoog die je wel hopelijk ligt. Het kost je misschien een week, maar dat is altijd nog beter dan 5 extra gesprekken omdat ze je niet snapt.