Nieuwe chat! Zie dit topic.

Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door intrans »

We kennen het vast wel. Eenzaamheid. Iets wat vaak voorkomt in onze community. Gelukkig bestaan er dieren. Lieve wezentjes die onvoorwaardelijk van ons houden en nooit zullen oordelen. Voel je vrij om te delen met welk/welke dier(en) jij je huis deelt.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door intrans »

Ik heb een chihuahuatje. Is gewoon mijn kindje eigenlijk. Wilt altijd bij me zijn, spelen, liefde en aandacht. Hij wordt bijna 1 jaar. Ik hou net zo veel van hem als mijn vriend en zou niet zonder hem kunnen, hihi. Haalt ook het nare gevoel weg dat ik nooit kinderen zal kunnen baren en wie weet eindig ik later met een huis vol kleine hondjes, haha.
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door tartangirl »

heb door mijn werk en de onregelmatige diensten niet de mogelijkheid om een hond te verzorgen...maar ik heb wel twee chickies inmijn tuin....mijn 2 gevederde vriendinnen....ben wel een hondenmens...en wie weet wat de toekomst brengt.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 jul 2021, 18:20
Gender: Anders
Locatie: Pijnacker

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Wim »

Ik heb altijd een hond gehad maar door omstandigheden lukt dat nu niet maar ik heb van het voorjaar een vijver gebouwd en daar goudvissen in gedaan,beter iets dan niets zeg ik dan maar.
Volg je hart en wees gelukkig.
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door intrans »

Wim schreef: 19 jul 2021, 07:16 Ik heb altijd een hond gehad maar door omstandigheden lukt dat nu niet maar ik heb van het voorjaar een vijver gebouwd en daar goudvissen in gedaan,beter iets dan niets zeg ik dan maar.
Precies! Ook leuk. (:
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door intrans »

tartangirl schreef: 18 jul 2021, 21:48 heb door mijn werk en de onregelmatige diensten niet de mogelijkheid om een hond te verzorgen...maar ik heb wel twee chickies inmijn tuin....mijn 2 gevederde vriendinnen....ben wel een hondenmens...en wie weet wat de toekomst brengt.
Hihi, ja toch, wie weet, je weet nooit wat er op je pad kan komen en wat matched met jouw leven.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door San(ne) »

Ik heb 2 honden en een kat. En af toe dode huisdieren in de vorm van vogels of muizen. De aanstichter daarvan lijkt me duidelijk.
1 hond en de kat zijn van mijn vriendin en ik had zelf ook al een hond. Dus toen we gingen samenwonen werd het ineens erg gezellig. Ach, je went eraan om elke week een keer op een staart te staan :)
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Vethrvolnir »

ik heb twee konijnen een kat een bejaarde corydoras en heel veel guppies. Het fijne van deze lui is dat ze tevreden zijn met de logies en eten en weinig herrie maken. De konijnen vinden het prima als ik eten breng. maken gekke sprongetjes als ze verse bamboe of paardebloem krijgen. maar vallen me aan ( op een vrij beleefde zachtaardige manier: met hun kont naar me toe gaan zitten, duwen met hun neus tegen mijn been, graven op mijn voet, de veger of het blik proberen weg te slepen, me proberen te verjagen met ladingen zand ) als ik hun behuizing schoon maak. logisch. naderhand zijn ze altijd weer heel tevreden. de kat is meer een gezinslid. komt en gaat wanneer hij wil. maar erg gehecht aan samen wandelen in de avond. eigelijk wil hij elk moment van de dag en nacht samen wandelen waarschijnlijk maar savonds gaan we paardebloemen voor de konijnen verzamelen dus dat gebeurt altijd. hij stuitert bijna van enthousiasme. vaste prik is even in het zand rollen op mierennesten. en over het grasveld rennen als een gek en dan in een boom klimmen ( of in ieder geval tegen een stam springen en daar even blijven hangen ). hij eet graag dansmuggen uit het gras maar brengt ook regelmatig muizen ( helaas) . gisteren ook helaas een verzwakte duif die al een tijdje in onze voortuin zat. rip duif.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door Vethrvolnir »

schattige foto gelegenheid dus :
https://imgur.com/a/FrgBvFf
:shock:
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Huisdier(en) en wat ze voor jou betekenen

Bericht door 427lyn »

Danielle en ik hebben een kat, Lodewijk, uit het asiel (hence the name, daar was ik zelf nooit op gekomen, anyhoe). Ik heb m uit het asiel gehaald, Danielle heeft zich later aangesloten bij ons. Maar Lodewijk vindt Danielle sinds jaar en dag veel leuker dan dat ie mij vindt. Want met mij moet ie mee naar de dierenarts, ik trek de teken eruit, ik geef het satan spul tegen de vlooien...
Dus ik geloof dat hij meer voor haar doet dan voor mij 😊