Eerste laser behandeling gelaat gehad

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
SearchingLady
Voornaamwoorden: zij/haar

Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door SearchingLady »

Wat een grote stap heb ik gisteren genomen zeg! Er kwamen zo veel emoties naar boven. Dit voelde als weer een mijlpaal.

Ik had al veel opgezocht over de behandeling en wist dat ik in goede handen was. De behandeling zelf was even wennen. Tip is wel om zelf thuis nog goed te scheren. Het scheermesje wat ze gebruikten was echt bagger. Dat had ik even onderschat. Het gevoel van de laser kan worden omschreven als een elastiek tegen de huid. Op sommige plekken gevoeliger dan anderen. Maar omdat het best snel gaat (ongeveer 10 minuten) was het goed vol te houden. Verder geeft het wel een schroei lucht.

Ik heb een lichte huid met alleen donkere haartjes. Volgens de huidtherapeute zag ze een goed reactie en ik had achteraf geen last van mijn huid. Wel rood maar de volgende ochtend al weer prima.

Nu even afwachten de komende tijd en over 6 weken mag ik weer. Als er interesse is wil ik mijn voortgang hier wel bijhouden.
Frederieke

Re: Eerste laser behandeling gelaat gehad

Bericht door Frederieke »

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over die eerste behandeling. Hebben ze ook verteld wat voor type laser ze gebruiken? Met of zonder gel? En welke instelling? Of ben ik de enige die daar nieuwsgierig naar is?

Wel apart trouwens dat ze het daar nog moesten scheren; ik zou zeggen dat zelf scheren een no-brainer is: mij niet gezien met stoppels ...
En dat laatste is nou precies waarom ik zo'n hekel heb aan electrolyse, dan moet je die blonde haren dus gewoon laten staan. De pijn, bultjes en huidreactie neem ik gerust voor lief, maar dat andere...
SearchingLady

Het is een alexandrite laser (spelling?). Geen gel gebruikt. Achteraf kreeg ik wel wat aloë vera gel ter koeling. De instelling heb ik niet gevraagd maar kan ik volgende keer vragen. Die wijzigt volgens haar na een aantal behandelingen voor de haren die over zijn.

Ja dat scheren was wel een beetje vreemd. Ik scheer elke ochtend maar de afspraak was in de avond. Omdat ik in het verleden mijn huid kapot heb geschoren ben ik erg voorzichtig met te vaak scheren. Volgende behandeling scheer ik zeker voor ik ga.
Nienkevanrijn

Bericht door Nienkevanrijn »

Je hebt 1 van beste lasers die er zijn
Scheren zou ik altijd doen voor je er heen gaat
Hoe minder haar er op de wortel staat hoe meer de laser er in komt
Na mate je vaker een behandeling hebt gehad gaat de afstelling ook anders
Wel vaak hoger en langere puls omdat het dan haren zijn met minder pigment en meer nodig hebben
En dan blijft epileren over
Je reactie op laser is heel goed een lichte rode huid met mogelijk wat kleine bultjes

Gr Nienke
Anon20230219

Bericht door Anon20230219 »

De eerste keer was voor mij laseren echt wel een dingetje.
Kreeg gelukkig een potje met Aloë Vera gel mee om de huid te koelen want wat zag ik eruit hihihi.
En ook zo blij dat er een lekker koude wind stond en ik tegenwind in kon fietsen want ik stond in de brand.
Onderweg een paar keer gesmeerd met vreemde blikken tot gevolg.
In de avond was het al weer weg.
De opvolgende behandelingen zullen veel minder pijnlijk zijn en ook steeds korter omdat er steeds minder haartjes over blijven.

Ik nam altijd mijn shaver mee en scheerde mij nog een keer extra voor de behandeling, des te minder haar er zit des te beter.
Er is met de laser veel verwijderd maar helaas op het punt aangekomen dat de verzekeraar het wel genoeg vind en ik het nu de resterende snorharen moet epileren of harsen.
SearchingLady

Ah ik reed gisterenavond ook naar huis om 9 uur 's avonds en vond de koude wind erg lekker! Ik woon een paar minuten met de fiets van de locatie. Ik kan volgende keer prima thuis even scheren voor ik ga.
zuidwest

Bericht door zuidwest »

Toevallig heb ik gisteren ook de eerste laserontharing in het gezicht gehad. Het tijdrovenste is het vele koelen. Voorafgaand iedere plek koelen met icepacks, dan laseren (met gel) en daarna weer koelen.
Geen pijn gehad en het eerste uurtje na de behandeling een licht branderig gevoel.
SearchingLady

Wel interessant dat je het vele koelen noemt. Ik heb helemaal geen koeling gehad en ook niet echt nodig gehad. Wellicht een andere laser of instelling?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik kan ook bevestigen dat koeling voor mij niet echt een ding is bij laseren, al voelt koeling natuurlijk bij het gloeien wel goed.
Irene
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Volgens mij zijn er twee soorten machines. Ik zit in Deventer bij de JMH kliniek en daar hebben ze een hele nieuwe machine waarbij e.e.a. vrijwel pijnloos gaat, zonder gel etc.

Mijn vrouw en ik hebben online gezocht en hadden bij deze kliniek het beste gevoel, ondanks dat ze verreweg de duurste waren en we het momenteel zelf moeten betalen. Mijn vrouw wilde al langere tijd eens proberen en we zijn samen gegaan. Dat was ook leuk want dan kun je er samen over praten.

De machine van onze therapeute kost 120.000 euro, dus als je zo'n machine koopt zit je er een tijdje aan vast zeg maar.

Het bijkomende voordeel wat ze aan ons uitlegde is dat je minder behandelingen nodig hebt en de beharing minder snel terug komt.

Ik heb ook donkere beharing op een lichte huid. Wel heel veel sproeten. Gelukkig nooit echt heel veel baardgroei gehad en na twee behandelingen hoef ik me al niet meer elke dag te scheren. Ik heb ook al een keer de borst en buik laten doen en ook daar merk ik gelijk veel verschil.

"Vroeger" scheerde ik me nooit of nauwelijks. Ik had er een gruwelijke hekel aan en begon er pas aan als het echt gigantisch begon te kriebelen, zelfs dan ging ik er meestal alleen met de tondeusestand overheen. Nu ben ik zo glad als een ei wat mijn echtgenote en kinderen sowieso fijner vinden. Het kriebelt niet meer zeg maar. ;-)

Het zal voor iedereen en voor elke huid anders zijn, maar als je nog met gel wordt behandeld zou ik toch eens rondkijken of er niet iemand anders in de buurt zit met modernere apparatuur.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: