Hallo allemaal,
Het is door mijn huisarts aan mij ooit eens zo uitgelegd:
Zie het als een jongen, die voor het eerst ontdekt dat hij homo is. Hij heeft geen andere keus dan het te accepteren.
Het is een totaal ander iets, maar de ontdekking op zich heeft een duidelijke parallel.
Volgende week heb ik een afspraak met mijn manager, waarbij ik hem op de hoogte wil brengen met mijn "om" gaan.
Ik weet dat hij een zoon heeft van 16 - 17 jaar. Als hij denkt moeilijk te moeten gaan doen, wil ik hem met dit voorbeeld confronteren.
Ik ben benieuwd naar zijn reactie dan.
Wat is jullie mening hierover???
Sandra.
uitleg omgeving, gesplitst draadje van 24/7
-
Sandra
-
Anon20180501
Re: uitleg omgeving, gesplitst draadje van 24/7
Wanneer een baas moeilijk gaat doen dan is het 1. een signaal dat het tijd wordt om naar een andere baan uit te kijken en 2. voor die zoons niet te hopen dat ze rondlopen met homoseksuele gevoelens. Ik weet niet of het slim is om het voor je baas persoonlijk te maken maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoe jij je baas inschat, Sandra. Misschien is hij emotioneel niet zo zakelijk ingesteld als dat hij dat rationeel moet zijn als zakenman, dan is het wellicht geen probleem om het zo te brengen als je bedacht hebt.
Wat je bedacht hebt komt inderdaad nogal overeen met wat ons 'dwingt' om een keuze maken, in ieder geval is het niet 'weg' te 'denken'. De consequenties van de keuze zijn bij ons wel ingrijpender maar eigenlijk van ondergeschikt belang voor een metafoor. Wel zijn die consequenties voor direkt betrokkenen aanleiding voor meer bezorgdheid dus dichter op je lip zitten gedurende het hele traject en daarna. Maar dat is logisch, goed zelfs, en moet niet direkt gezien worden als onbegrip of een afwijzing.
Liefs Daniela
Wat je bedacht hebt komt inderdaad nogal overeen met wat ons 'dwingt' om een keuze maken, in ieder geval is het niet 'weg' te 'denken'. De consequenties van de keuze zijn bij ons wel ingrijpender maar eigenlijk van ondergeschikt belang voor een metafoor. Wel zijn die consequenties voor direkt betrokkenen aanleiding voor meer bezorgdheid dus dichter op je lip zitten gedurende het hele traject en daarna. Maar dat is logisch, goed zelfs, en moet niet direkt gezien worden als onbegrip of een afwijzing.
Liefs Daniela
-
Venka
Mijn psych zegt een coming out hoeft geen probleem te zijn en hoe open minded iemand is doet er ook niet veel toe,wel hoe breng je iets.Gooi je het prompt verloren op tafel en bereid je alles goed voor.Mijn psych zei tegen mij zorg voor informatie materiaal,kom goed beslagen te ijs,verplaats je in hun schoenen en kijk door hun bril om je coming out voor elkaar te krijgen.acceptatie door anderen begint bij jezelf en geef anderen de ruimte om jouw ook te accepteren.
-
Harro
Tot nu toe begrepen de mensen aan wie ik het verteld heb het vrijwel direct. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het nog niet op mijn werk of aan familie verteld heb.
Ik denk inderdaad dat de manier waarop je het verteld erg belangrijk is (goede voorbereiding, verplaatsen in de ander, zelf acceptatie), maar dat dit geen garanties geeft. Voor mij persoonlijk is het daarom belangrijk om sterk genoeg te zijn om een eventuele negatieve reactie op te kunnen vangen.
Wat mijn werk betreft ga ik zeker benoemen dat ik denk dat ik alleen maar beter ga functioneren omdat ik nu al merk dat ik meer zelfvertrouwen heb en dat ik een sterker persoon geworden ben. Daar kunnen ze toch weinig op tegen hebben
Een goede metafoor blijft lastig inderdaad. Misschien helpt het om huidskleur of lichaamsgewicht te gebruiken als voorbeeld om het gegeven dat buitenkant en binnenkant niet met elkaar overeenkomen duidelijk te maken.
Ik denk inderdaad dat de manier waarop je het verteld erg belangrijk is (goede voorbereiding, verplaatsen in de ander, zelf acceptatie), maar dat dit geen garanties geeft. Voor mij persoonlijk is het daarom belangrijk om sterk genoeg te zijn om een eventuele negatieve reactie op te kunnen vangen.
Wat mijn werk betreft ga ik zeker benoemen dat ik denk dat ik alleen maar beter ga functioneren omdat ik nu al merk dat ik meer zelfvertrouwen heb en dat ik een sterker persoon geworden ben. Daar kunnen ze toch weinig op tegen hebben
Een goede metafoor blijft lastig inderdaad. Misschien helpt het om huidskleur of lichaamsgewicht te gebruiken als voorbeeld om het gegeven dat buitenkant en binnenkant niet met elkaar overeenkomen duidelijk te maken.
-
Sandra
Vandaag, gisteren inmiddels, heb ik een gesprek met mijn manager gehad. Het is heel positief verlopen. Hij zat niet op de eerste plaats als manager
tegenover mij, maar als mens. Ook gaf hij eerlijk toe dit nog nooit eerder te hebben meegemaakt en hij wilde zich hier verder in verdiepen.
Diverse omstandigheden werden normaal verwoord en er was begrip voor de situatie. Ik heb hier echt tegen op gezien maar het viel dus gelukkig reuze mee.
Begin volgend jaar wil hij er op terug komen om daarna, samen met P&O, naar een oplossing te zoeken. Tot dan absolute radiostilte op het werk, zodat ik
normaal kan functioneren (in ieders belang). Ik ben benieuwd naar zijn voorstel.
Zo zie je dus maar weer, je moet niet te bang zijn. Begin gewoon te praten over hoe "het" in je leven gekomen is, wacht een reactie af, en speel daar op in.
Liefs, Sandra.
tegenover mij, maar als mens. Ook gaf hij eerlijk toe dit nog nooit eerder te hebben meegemaakt en hij wilde zich hier verder in verdiepen.
Diverse omstandigheden werden normaal verwoord en er was begrip voor de situatie. Ik heb hier echt tegen op gezien maar het viel dus gelukkig reuze mee.
Begin volgend jaar wil hij er op terug komen om daarna, samen met P&O, naar een oplossing te zoeken. Tot dan absolute radiostilte op het werk, zodat ik
normaal kan functioneren (in ieders belang). Ik ben benieuwd naar zijn voorstel.
Zo zie je dus maar weer, je moet niet te bang zijn. Begin gewoon te praten over hoe "het" in je leven gekomen is, wacht een reactie af, en speel daar op in.
Liefs, Sandra.
-
Harro
Wauw, goed om dat te horen Sandra. Fijn dat hij het zo positief oppakte. Ik kan me zo voorstellen dat het echt scheelt als een manager achter je staat.