algemene omgangsvormen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

algemene omgangsvormen

Bericht door Fay »

Loop je daar toch weer tegenaan, de 1 geeft 3 kussen bij groeten, de ander een hand, vorige keer kuste een homovriend, me ook 3 keer, vandaag was het blijkbaar ook slechts een hand, en een 3de stond afwachtend te kijken en zie snel hallo, ja wat is dat nou!

Iemand moet hier duidelijk in zijn, en ik denk dat ik dat moet zijn, dus heb ik rondom even de vraag gestelt hoe men benaderd wil worden, is dat vreemd? het voelt wat knullig maar blijkbaar noodzaak, iig heb ik behoefte aan duidelijkheid, en daarin ben ik wat autistisch omdat ik moeite heb met sociale interacties en dat soort zaken nooit goed aan lijk te voelen

En ullie?

Joyy
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: algemene omgangsvormen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het is en blijft lastig, vind ik toch, nog even los van de genderdysforie, daarom laat ik het initiatief meestal bij de tegenpartij,
Irene
Arike

Bericht door Arike »

Heel wat vrouwen hebben er best een behoorlijke hekel aan om op nieuwjaarsborrels en dergelijke ;) totaal afgelebberd te worden ;) door de hele afdeling :)

Zelf waardeer ik het nog steeds om ook van mannen gewoon de drie kussen te ontvangen en neem daarin ook graag het initiatief :D
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Fay

Bericht door Fay »

Nog even rondgevraagd gisteren, iedereen maakt dit wel eens mee, met het verschil dat het bij gd en een andere presentatie van jezelf tov van voorheen, iets meer verwarring geeft, het ziet er naar uit dat als ik make up draag dat een duidelijk signaal is dat er gekust gaat worden, zonder niet :)

funny, kussen ontvangen, doe ik ook nie moeilijk over :)

Joyy
Laatst gewijzigd door Fay op 17 dec 2012, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Ik ben er niet altijd blij mee. De drie zoenen komen oorspronkelijk uit de homowereld, waar ik me altijd goed thuis heb gevoeld.
Wangen tegen elkaar en een zoengeluid maken vind ik prima, maar die natte lippen op m'n wangen vind ik dan weer minder.
Overigens ontdek ik vanuit de homohoek een nieuw fenomeen. Wangetje links, wangetje rechts en dan een recht op je snoet.
Van sommigen kan ik dat dan wel weer verdragen :roll:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Fay

Bericht door Fay »

Wangetje links wangetje rechts,mondje, dat doen enkele vriendinnen , relateer dat niet aan homowereld, btw, natte dronken lebberzoenen, nee bedankt

maar links rechts kusje mondje vindt ik wel weer schattig :)helemaal als ze dat alleen bij jou doen :D

Joyy
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

rechts-links-rechts (of andersom) kussen, ik ben er mee opgegroeid. Mijn Brabantse voorouders waren dan ook allemaal homo ...sapiens. :)

In het zuiden is het tijdens informele gelegenheden een oude gewoonte om elkaar met een handje EN 3 kussen te begroeten. Maak het dus niet vaak mee dat men hiervan niet gediend is maar dat wil niet zeggen dat ik er zondermeer van uit ga, onbewust voel ik het wel aan of het op zijn brabants kan.
Raisa

Bericht door Raisa »

Wanneer mannen niet de 3 zoenen willen geven, komt dat bij mij vooral omdat ze geen trans willen zoenen: ze zien je toch als man. "Geen gekkigheid jongen, ik blijf je gewoon een hand geven".
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Al die omgangsvormen vind ik zo onzinnig. Het zou een stuk makkelijker zijn als we elkaar op een neutrale, maar uiteraard wel vriendelijke manier, zouden begroeten. Gewoon iets zeggen als "goedendag" of "hallo" is toch voldoende. Als het maar op een vriendelijke toon gebeurd. Zijn er ook geen misstanden.
Maar ja het schijnt er voor sommige mensen bij te horen om te kussen of handen te schudden en als iemand dat niet doet kunnen sommige mensen zich zelfs beledigd voelen. Waar maken die mensen zich druk om.
Een vriend en vriendin van me komen wel eens op bezoek en als ze weggaan lopen ze naar de deur en dan is het "doei doei, tot kijk" en ze zijn weg, terwijl ik nog gewoon op de bank zit. Prima toch.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Fay

Bericht door Fay »

Alles is wat dat betreft ook goed, alleen merkte ik dat er doordat er nu twijfel bestaat omtrent wat ik ben, men daarin ook wat anders gaat reageren, niet perse goed of fout, gewoon anders, ik ben iets om over na te denken ineens, en alleen hallo en doei zit er hier nie zo in, altijd een hand of kus, vinnik netjes, closer

Joyy