Gezellig kleding shoppen!

Make-up, kleding, en zo voort
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Marian »

Op dit moment zie ik er nog helemaal uit als man en heb ik op een paar sokken na al heel lang (2 jaar) geen nieuwe herenkleding meer gekocht. Zeg maar een time-out. Ondertussen voel ik dat mijn wens om helemaal vrouw te worden eigenlijk niet meer gestopt kan worden. En nu heb ik heel wil zin om te gaan shoppen. De verschillende winkelsteden bezoeken en winkel in en winkel uit heel veel kleding passen heb ik altijd al gezellig gevonden. Maar vanaf nu heb ik mij voorgenomen om alleen nog maar voor dameskleding te gaan. Vanmiddag was ik al even in de stad en zag in de etalage van een damesmodezaak een leren skinny (precies zo één die ik zo mooi vind staan bij mijn vrouwelijke collega) en ook nog een gave jurk die ik wil hebben. Nu wachten tot de winkels eindelijk weer open mogen gaan. :)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sinds ik niet meer op de verkeerde afdeling shop is het een stuk aangenamer geworden. Letterlijk de dag voor de lockdown ben ik nog met mijn partner en dochter gaan shoppen, dat was echt een feestje.
Irene
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Marian »

Van de week voor het eerst verschillende damesmodewinkels bezocht en mij georiënteerd op wat ik mooi vind aan kleding. In de winkels heb ik gevraagd of ik dit en dat kledingstuk kon passen en heb ik verteld dat ik transgender ben. Dit leidde tot leuke gesprekken waarin ik open over mijzelf kon vertellen en veel begrip mocht ontvangen. Ook werd er actief met mij meegedacht. Van een mooie jurk die ik niet direct had gezien tot tips waar ik moet zijn voor een haarwerk of voor gezichtsontharing.

Het passen van met name jurkjes was voor mij de bevestiging dat mijn lichaamsbouw mijn sterke punt is in mijn transitie. Ik kan gewoon maatje 34 of 36 aan en ik werd helemaal blij van hoe mooi het mij stond. Wauw dit is zoals ik als vrouw gezien wil gaan worden.

Nu hopen en bidden dat er een oplossing mag komen voor mijn grootste probleem mijn mannelijke gezicht met dito kaalheid (mijn zorgenkindje wat betreft mijn transitie). Als dat lukt dan komt het helemaal goed.
HetGevoel
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 feb 2022, 23:30
Gender: Onzeker

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door HetGevoel »

Marian schreef: 21 jan 2022, 20:07 Van de week voor het eerst verschillende damesmodewinkels bezocht en mij georiënteerd op wat ik mooi vind aan kleding. In de winkels heb ik gevraagd of ik dit en dat kledingstuk kon passen en heb ik verteld dat ik transgender ben. Dit leidde tot leuke gesprekken waarin ik open over mijzelf kon vertellen en veel begrip mocht ontvangen. Ook werd er actief met mij meegedacht. Van een mooie jurk die ik niet direct had gezien tot tips waar ik moet zijn voor een haarwerk of voor gezichtsontharing.

Het passen van met name jurkjes was voor mij de bevestiging dat mijn lichaamsbouw mijn sterke punt is in mijn transitie. Ik kan gewoon maatje 34 of 36 aan en ik werd helemaal blij van hoe mooi het mij stond. Wauw dit is zoals ik als vrouw gezien wil gaan worden.

Nu hopen en bidden dat er een oplossing mag komen voor mijn grootste probleem mijn mannelijke gezicht met dito kaalheid (mijn zorgenkindje wat betreft mijn transitie). Als dat lukt dan komt het helemaal goed.
Ik ben zelf ook na een timeout van velen jaren (lang geen kleding gekocht want ik vond dit nooit echt mooi) kleding gaan kopen.
De maten tussen vrouw en man zijn best verwarrend.
Nu draag ik ook maat 36 en vaak S of XS.

Ik heb een paar leuke shorts voor de zomer gevonden die van de achterkant deels iets weg hebben van een rok.
Nu vind ik jurken nog best eng, gezien ik nog pas net begonnen ben met skinny jeans en leggings.
Van de zomer hoop ik aan de shorts te kunnen wennen.
Heb je kleding tips/linkjes?
Want ik vind het best moeilijk iets uit te zoeken.
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Marian »

@HetGevoel @Eva

Skinny jeans draag ik al wat langer. Ik ben vooral aan het ontdekken wat ik mooi vind. Van de week bij de Bijenkorf een rok gepast samen met een zwarte singlet en oudroze vestje. ZIe foto.

Afbeelding
HetGevoel
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 feb 2022, 23:30
Gender: Onzeker

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door HetGevoel »

Marian schreef: 12 feb 2022, 20:42 @HetGevoel @Eva

Skinny jeans draag ik al wat langer. Ik ben vooral aan het ontdekken wat ik mooi vind. Van de week bij de Bijenkorf een rok gepast samen met een zwarte singlet en oudroze vestje. ZIe foto.

Afbeelding
Het staat heel leuk bij je benen!
Je hebt goed gevormde benen! Ik heb zelf ook dat mijn benen mooi rond richting de onderbil lopen, vandaar dat ik van de week wat korte broekjes besteld heb.

Het is een mooi compleet setje.
Ik moet nog leeen combineren. Naast broekjes/jeans heb ik eigenlijk alleen nog mr unisex t-shirts.
Jaloers op jouw borsvorming!

Ik ga kijken of ik wat leuke vestjes kan vinden om te combineren! Ik vind meerdere laagjes echt heel leuk staan!

Een rok/jurk lijkt mij te eng.
Ik heb een soort short wat lijkt op een combinatie van een rok en een broekje. Eigenlijk fladdert dat ding gewoon nog rond maar zitten er aan de binnenkant korte pijpjes.
Dragen meer mensen zulke shorts hier?

Dank voor het nemen van de moeite!
Ik voel mij insprired!
HetGevoel
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 feb 2022, 23:30
Gender: Onzeker

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door HetGevoel »

Marian schreef: 12 feb 2022, 20:42 @HetGevoel @Eva

Skinny jeans draag ik al wat langer. Ik ben vooral aan het ontdekken wat ik mooi vind. Van de week bij de Bijenkorf een rok gepast samen met een zwarte singlet en oudroze vestje. ZIe foto.

Afbeelding
Nog een korte vraag als aanvulling, hoe kort horen rokjes/shorts te zijn? In mijn ervaring eindigen die dingen vak net onder de onderbil als je alles tegen je aandrukt?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Over roklengtes kun je hele boeken vullen. Mode en trends spelen mee, stijl en leeftijd ook. Een rokje net over de bilpartij kan bijna niemand zich veroorloven.
Irene
HetGevoel
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 feb 2022, 23:30
Gender: Onzeker

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door HetGevoel »

Irene_de_Vreede schreef: 12 feb 2022, 21:00 Over roklengtes kun je hele boeken vullen. Mode en trends spelen mee, stijl en leeftijd ook. Een rokje net over de bilpartij kan bijna niemand zich veroorloven.
De vraag is dan natuurlijk, wanneer houdt een bil echt op.
Mijn bovenbenen ronden mee af richting de bil.

Als ik sta dan hangt het geheel tot mss 10cm onder de bil.
Als ik zit kruipt het op tot vlak onder de bil aan de zijkanten.

Is er ergens een referentie waar ik aan mij kan houden zodat het klopt ?
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Gezellig kleding shoppen!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Die referentie is er niet. Hangt ook van je figuur af. Een te kort rokje wordt al snel gezien als een brede riem. Ik waag me nog best aan rokjes boven de knie, maar echte mini's daar heb ik gewoon de leeftijd niet voor. De vraag is ook hoe erg wil je opvallen.
Irene
Plaats reactie