Mislukt?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Daniel

Re: Mislukt?

Bericht door Daniel »

Ik ben het ook met jou eens, Joy. (wat ben ik toch meegaand vandaag :)) Ik merk dat FtM's veel sneller en vaker passabel zijn dan MtF's. Maar die operatie is nou net het enige dat erger is/voelt xD.
Het lijkt me makkelijker om FtM te zijn. Maar iedereen heeft evenveel moeite om "het allemaal uit te vogelen".

Het enige advies dat mij tot nu toe goed is bevallen is "go with the flow" hoe moeilijk dat ook is.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Fay

Bericht door Fay »

Die laatste erin houden, go withyour flow zou'k willen zeggen , for the rest, ieder zhaar eigen pakket persoonlijke issues

Joyy
Heleen

Bericht door Heleen »

Raisa schreef:Ik zie een fysieke transitie en de operatie als 2 losstaande delen. Het is immers goed mogelijk om met behulp van hormonen de fysieke transitie in te gaan, maar de srs even te laten voor wat die is.
Zelf heb ik in de transitie gemerkt dat ik wat teleurgesteld ben in hoe weinig hormonen doen voor je lijf, vooral nu ik meer en meer let op de verschillen tussen mijn lichaam en die van cisvrouwen. Er zit natuurlijk wel verbetering in, maar een echte oplossing is het niet: je blijft altijd een half-om-halfje.
Heb al meer van dit soort posts van je gezien, en dat is jouw goed recht natuurlijk ;-) . Maar ik snap alleen niet, dat als je ontevreden bent over de fysieke veranderingen van de hrt, het afzien van de srs je beter doet voelen :o . Zelfs al blijf je 1/2 om 1/2 , het hebben van een piemel maakt dat toch niet beter?

Voor de goede orde, mij maakt het niet uit wat je wilt veranderen en wat niet. Het is jouw leven en jouw lichaam. Ik doe wat ik wil doen en dat doe jij ook....
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

boytomlife schreef;
MIsschien denk ik heel simpel hoor, maar het is ook echt zo dat de srs voor een MTF minder gecompliceerd is dan voor een FTM.
Dat klopt, boytomlife.

Voor een (oudere) MTF kent naast de stem, de lichaamsbouw en de gelaatstrekken ook de SRS haar imperfecties. Wat betreft de esthetiek is er het laatste decennium verbetering in gekomen maar de penetratie-diepte is aanzienlijk minder dan bij cis-vrouwen.
Maar duidelijk is wel dat voor FTM de ontwikkeling van de fysieke esthetiek en de functionaliteit van de neo-plastic tot op de dag van vandaag achter loopt op die bij de MTF.
Psychologisch slaat de twijfel wel evenredig toe want onze psyche maakt geen onderscheid tussen meer of minder perfectie maar tussen wel of niet perfect.

Liefs Daniela
Raisa

Bericht door Raisa »

Heleen schreef:Heb al meer van dit soort posts van je gezien, en dat is jouw goed recht natuurlijk ;-) . Maar ik snap alleen niet, dat als je ontevreden bent over de fysieke veranderingen van de hrt, het afzien van de srs je beter doet voelen :o . Zelfs al blijf je 1/2 om 1/2 , het hebben van een piemel maakt dat toch niet beter?

Voor de goede orde, mij maakt het niet uit wat je wilt veranderen en wat niet. Het is jouw leven en jouw lichaam. Ik doe wat ik wil doen en dat doe jij ook....
Het is niet zozeer dat ik geen vagina zou willen hebben, het is dat ik niet weet of het risico op complicaties bij zo'n zware ingreep het wel waard is om een high maintenance, niet functionele reshape van mijn eigen penis te hebben die een beetje lijkt op een vagina.
J1nny

Bericht door J1nny »

Raisa, was jij ook bij de voorlichtingsavond in Adam in november?
Raisa

Bericht door Raisa »

Nee, helaas was ik te druk met de studie om erheen te kunnen.
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Dankjullie wel, alweer! En ik weet zeker dat ftms het makkelijker hebben qua passing en acceptatie hoor. Het is gewoon dat ik het af en toe echt echt niet kan verkroppen dat ik nooit een penis zal krijgen, en zeker niet op de manier zoals ik voel. Al die complicaties.. dus ik denk de srs is de buikoperatie, dan mogen we onszelf echt man noemen volgens de wet.
Stom eigenlijk, want je bent wat je voelt, niet wat je tussen je benen draagt, of je borsten oid.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Een tussenweg is in Nederland sinds kort ook mogelijk, Tom. (klinkt tastbaarder ;) ) Ik weet niet of het in Belgie ook kan maar de nederlandse wet stelt ons in staat ons als man dan wel vrouw te laten registreren, ook als er geen sprake is van HRT en/of SRS mits voldoende aangetoond dat 'de switch' duurzaam van aard is.

En wie nu wel of niet passabeler enz. is doet er in wezen niet toe en niets af aan het feit dat het omgaan voor niemand appeltje-eitje is, ongeacht de mogelijkheden. Hoe ver men wil gaan is iets zeer persoonlijks maar hoe ver dan ook, man, vrouw, androgyne en al het andere wat men voelt zit tussen de oren en dat ben je. Cliche, maar o zo waar!

Liefs Daniela
Heleen

Bericht door Heleen »

Raisa schreef:
Heleen schreef:Heb al meer van dit soort posts van je gezien, en dat is jouw goed recht natuurlijk ;-) . Maar ik snap alleen niet, dat als je ontevreden bent over de fysieke veranderingen van de hrt, het afzien van de srs je beter doet voelen :o . Zelfs al blijf je 1/2 om 1/2 , het hebben van een piemel maakt dat toch niet beter?

Het is niet zozeer dat ik geen vagina zou willen hebben, het is dat ik niet weet of het risico op complicaties bij zo'n zware ingreep het wel waard is om een high maintenance, niet functionele reshape van mijn eigen penis te hebben die een beetje lijkt op een vagina.
Ik spreek wel eens post-op vrouwen (niet zo vaak, want ik begeef mij niet zoveel in trans kringen) en die hebben toch echt een neo-vagina waar ze iets mee kunnen. Dus dat het een niet-functionele reshape zou zijn zie ik niet zo. Ik ben met je eens dat het geen bio vagina is maar dat punt is voor ons allemaal een paar jaartjes geleden al gepasseerd. Dus daar kan je verdrietig van worden maar lijkt mij geen doel om na te streven in een transitie. De neo-vagina moet je inderdaad in shape houden, met sex of anderszins, maar dat is in minder extreme vorm ook zo bij een bio vagina.

De afweging (wat heb ik eraan en wat moet ik er voor doen om het te krijgen) is altijd een persoonlijke. De mogelijke complicaties zijn m.i. te overzien (zeker voor jonge lichamen). Wat wel erg relevant is, denk ik, of je penis nog in functie is. Als je nu een duidelijke functie voor je penis hebt, geeft je dat bij een srs dus op. Ik ken transen die hun penis actief gebruiken bij sex en dat ben je na de operatie natuurlijk kwijt. Ik zal mijn wormvormig aanhangsel niet missen, dus dat is voor mij geen beletsel. Ik heb wel erg behoefte aan (neo-)vaginale sex dus dat is voor mij een extra drijfveer. Bovendien, ondanks het feit dat ik niet stealth kan gaan, zou ik het erg prettig vinden mijn slipje gewoon uit te kunnen trekken en daar een min of meer gebruikelijk landschap aan te treffen. Weer een onderwerp minder om te bespreken (er vanuitgaande dat ik het 'ik ben een trans' gesprek met mijn hottie al gehad heb).

Ik heb mij in januari 2010 aangemeld bij het VU en ben er wel klaar voor inmiddels. Dat gevoel groeide ook steeds meer naarmate ik mij vrij kon bewegen als Heleen. Ik zie het dan ook als een mentaal proces naar een fysieke ingreep.

Eerlijk gezegd denk ik (en dat mag gewoon de prullenbak in als je het onzin vindt) dat je de nadelen en risico's van een srs verhoudingsgewijs veel zwaarder weegt dan de voordelen die te behalen zijn. Volgens mij is het glas echt half vol (of nog meer, want ik beschouw mijzelf niet als een halfje, zonder echt alle breuken af te willen gaan). Nou ja, ik wens je veel wijsheid in jouw beslissingsproces. 8-)