Wapipap schreef:Als jij geen operatie tussen je benen wilt, dan neem je geen operatie! Niemand die je dwingt.
Ik ben het overigens totaal, compleet en helemaal 100% met je eens.
mee eens.. voor mij zijn de belangrijskte operaties borsten en buik
Een trans die aan het einde van het traject nog steeds die penis wil gebruiken zal even moeten wachten op het moment dat de moontjes stoppen ivm de komende operatie.
Maar gebruiken tijdens de moontjes zal weinig keren gebeuren schat ik zomaar in.
mee eens.. voor mij zijn de belangrijskte operaties borsten en buik[/quote]
Daar ben ik het ook mee eens. Ik ben wel begonnen aan verlenging van de plasbuis, maar dat is tot 2x toe mislukt. Nu vind ik het het belangrijkst om gewoon als man door het leven te kunnen gaan, dan maar niks daar beneden. Bovendien zou ik het nu in ieder geval niet meer aankunnen, zo'n operatie. Veel te veel risico's, met een beetje pech een heel heftig litteken (met huid van de arm dan) en psychisch lukt het ook niet. Ik ben ook wel blij met hoe ik nu. Voor bijna iedereen in mijn omgeving ben ik een man, niemand die daaraan twijfelt en dat vind ik het belangrijkst!
Er zijn schijnbaar mensen die ervoor kiezen vrouwelijke hormonen te gebruiken en géén androcur te slikken. Dan is dat denk ik mogelijk, want het zijn niet de vrouwelijke hormonen die het mannelijke systeem plat leggen.
Maar ik stel me toch wel vragen daarbij, want volgens mij wordt het dan wel een zooitje met de hormonenbalans in je lichaam...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.