Ik heb ook veel hetzelfde verhaal gehoord. Als je belt is het altijd 30 weken minimaal. Sterker nog: begin maart belde ik weer eens over mijn positie op de wachtlijst. Antwoord was dat het nog enorm lang ging duren. Totaal zeker 30 weken en ik zat pas op 12 weken. Een uur later werd ik opgebeld: ik was aan de beurt??!!
Wat ik wil zeggen is dat het enorm kan verschillen en ook voor mij was het dus 2x 13 weken wachten tussen aanmelding / intake / start behandeling. Ik heb wel aangegeven dat ik overal naar toe zou rijden. Volgens mij is het op sommige locaties wat drukker. Maar wat ze mij vertelden als ik een update wilde hebben klopte dus helemaal niet.
Wachttijd de Vaart
-
SearchingLady
- Voornaamwoorden: zij/haar
-
EmilyFara
Re: Wachttijd de Vaart
En gebeld. Gelukkig. Sta nog derde op de rij. De mail die gestuurd word is ZWAAR foutief en zullen ze ASAP veranderen. Ze waren het vergeten en begrepen mijn frustratie totaal. *veegt zweet van voorhoofd af*
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
-
SearchingLady
Ah goed nieuws! Je bent dus zeker niet de eerste met dit soort foutieve informatie die telefonisch of via de mail wordt gegeven. Mijn ervaring met mijn behandelaar qua afspraken is overigens prima: frequente afspraken en gaan altijd door
-
Geke76
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Hihi, goed te weten dit, anders had ik nu écht een verkeerd beeld van je.EmilyFara schreef: 13 apr 2022, 00:34 Misschien. En ik ben aan de telefoon VEEL aardiger dan dat ik op een forum ben. Maar dit is een mooie plaats om mij frustratie van me af te schrijven. Ik hoop dat het een standaard mailtje is. Maar aan de secretaresse te horen was dat niet zo. Want die klonk redelijk in de stress toen ik zei wat mij verteld was. En dan de belofte dat ik terug gebeld zou worden en dat dat niet gebeurd is maakt mij niet geruster.
Ik moet er een nachtje over slapen...
Welterusten! <3
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, want het afwachten is al slopend en dan geeft dit nog meer frustratie. Het is goed om het hier van je af te tikken en de emotie (wat) los te (kunnen) laten.
Ik duim voor je!
Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. 
-
EvelienArts
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ja, mijn behandelaar vertelde ook dat ze bewust wel de 30 weken blijven aanhouden om mensen niet teleur te stellen. Je wilt natuurlijk niet eerst te horen krijgen ja waarschijnlijk na 20 weken ben je aan de beurt en dand toch 30 weken moeten wachten. Daarom houden ze wel vast aan de 30 weken.SearchingLady schreef: 13 apr 2022, 09:34 Ik heb ook veel hetzelfde verhaal gehoord. Als je belt is het altijd 30 weken minimaal. Sterker nog: begin maart belde ik weer eens over mijn positie op de wachtlijst. Antwoord was dat het nog enorm lang ging duren. Totaal zeker 30 weken en ik zat pas op 12 weken. Een uur later werd ik opgebeld: ik was aan de beurt??!!
Wat ik wil zeggen is dat het enorm kan verschillen en ook voor mij was het dus 2x 13 weken wachten tussen aanmelding / intake / start behandeling. Ik heb wel aangegeven dat ik overal naar toe zou rijden. Volgens mij is het op sommige locaties wat drukker. Maar wat ze mij vertelden als ik een update wilde hebben klopte dus helemaal niet.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen
-
wolvster
- Voornaamwoorden: hij/hem
Ik heb deze week mijn intake gehad!
Ik heb 21 weken gewacht op dit intakegesprek en ik hoop dat het volgende stukje wachtlijst wat sneller gaat.
Het verschilt nogal per locatie begreep ik, in Almere en Waddinxveen gaat het sneller dan in Zwolle en Assen.
Hoe dan ook, ik ben blij dat de eerste stap is gezet.
Ik heb 21 weken gewacht op dit intakegesprek en ik hoop dat het volgende stukje wachtlijst wat sneller gaat.
Het verschilt nogal per locatie begreep ik, in Almere en Waddinxveen gaat het sneller dan in Zwolle en Assen.
-
SearchingLady
Goed nieuws! Hopelijk ben je snel aan de beurt. De locatie in Waddinxveen wordt nog opgezet. Zodra deze klaar is verhuis ik naar die locatie is de afspraak. Maar er zijn wat problemen nog. Ze hopen ergens in mei maar klinkt meer als ergens deze zomer. Nu reis ik dus nog bijna wekelijks naar Almere.wolvster schreef: 21 apr 2022, 13:53 Ik heb deze week mijn intake gehad!![]()
-
SearchingLady
Gisteren was mijn laatste gesprek in Almere. We hebben het opgestelde verslag doorgenomen en ik word volgende week besproken in het team. Daarna volgt nog 1 afspraak bij de psychiater in Assen (ga er wel een dagje uit van maken). Als dat is afgerond is de diagnose rond en word ik doorverwezen. Ik kan vanaf dan ook officieel mijn naam en geslacht laten aanpassen.
De frequentie van afspraken na deze fase is een stuk lager en de locatie in Waddinxveen zou deze maand wel klaar moeten zijn hopen ze. Officieel staat mijn volgende afspraak ook al in Waddinxveen en dat is erg fijn. Werd wel moe van al het reizen naar Almere. Maar omdat ik de meest efficiente weg in de diagnose wilde bewandelen was dit het ook wel 100% waard.
De frequentie van afspraken na deze fase is een stuk lager en de locatie in Waddinxveen zou deze maand wel klaar moeten zijn hopen ze. Officieel staat mijn volgende afspraak ook al in Waddinxveen en dat is erg fijn. Werd wel moe van al het reizen naar Almere. Maar omdat ik de meest efficiente weg in de diagnose wilde bewandelen was dit het ook wel 100% waard.
-
EmilyFara
Oh, ik sta derde in de wachtrij op Almere en Waddinxveen. Hoop dat er wat schot in mijn zaak komt dan. Gefeliciteerd alvast <3
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
-
SearchingLady
Dank je! Ik hoop dat je snel aan de beurt bent. Wellicht komt er dus weer wat ruimte nu ik naar een volgende fase gaEmilyFara schreef: 04 mei 2022, 10:24 Oh, ik sta derde in de wachtrij op Almere en Waddinxveen. Hoop dat er wat schot in mijn zaak komt dan. Gefeliciteerd alvast <3