Nieuwe chat! Zie dit topic.

Besloten praatgroep

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Geke76 »

Ja, voor mij geldt hetzelfde. :D

Prettig kennis gemaakt te hebben met iedereen aanwezig.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Geke76 »

:hug2:
Wederom prettig om aanwezig te zijn geweest vanavond!
En anderen mogen leren kennen.

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Geke76 »

Dat was weer zeer prettig vanavond, bedankt!
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Nilas »

Heya, het lijkt me tof om jullie een keer te ontmoeten, maar ik vind het toch wel spannend omdat ik niemand van jullie ken. Misschien dat ik het toch eens aandurf om een keer tijdens een "reguliere" T-Breda langs te wippen, maar... misschien is een besloten groepje ook wel fijn voor zo'n eerste keer. Hoe gaat deze besloten groep zo in z'n werk, praktisch gezien? Is dit in een horecagelegenheid in Breda? Moet ik bij binnenkomst naar iemand vragen? Als ik me toch niet zo op m'n gemak voel, of gewoon moe ben van al het nadenken en sociale interacties (yay voor autisme), mag ik dan ook weer naar huis gaan of wordt van mij verwacht dat ik tot het einde blijf? En die laatste twee vragen heb ik ook voor de reguliere T-Breda bijeenkomsten?
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Eva »

Goeie vragen en dus een mooi moment om die verschillen nog eens helder te maken.

De besloten groep doen Emma en ik voor het COC. Het werkt op uitnodiging. Je maakt een praatje met een van ons via een videoverbinding (of in real life) om kennis te maken. We weten dan al een beetje van elkaar. Is nog nooit fout gegaan, dus komt goed. Je wordt dan uitgenodigd voor de volgende bijeenkomst. Die is in Breda in een onopvallend buurtcentrum, goed met OV bereikbaar en met prima parkeergelegenheid. Kledingvoorschrift: waar jij je op dat moment prettig in voelt.
We zitten met meestal zo’n acht tot tien mensen bij elkaar, in verschillende stadia van transitie. Wel vaak mensen aan de start van dit nieuwe leven. Om een uur of elf gaan we weer naar huis.

Dan T-Breda. In een gewone kroeg, midden in het uitgaanscentrum van Breda. We zitten daar meestal aan een stamtafel met zo’n tien tot twaalf mensen. Veteranen en beginners, alles door elkaar. Vaak ook met partner erbij.
Een nadeel zou kunnen zijn dat het een gezellige kroeg is waar iedereen binnenwandelt op vrijdagavond, met bijbehorende muziek. Dan is de besloten groep een oase van rust.
Voordeel is misschien dat, als je je nog érg onzeker voelt, je gewoon aan de bar gaat hangen en op je gemakje de kat uit de boom kijkt. Wat aijn dan nou voor mensen (wij dus) en hoe reageren andere cafébezoekers?
Lijkt het je (nog niks) dan reken je af en verdijnt onopvallend.

Waarom kom je niet bij allebei?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Nilas
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2019, 22:16
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Brabant

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Nilas »

Allebei is natuurlijk ook een optie. Weet je wat, ik spring gewoon in het diepe en ga eens kijken of ik komende vrijdagavond tijd heb om dan even naar T-Breda te komen (want dat is komende vrijdag weer, begreep ik?). En als dat mij goed bevalt, kan ik inderdaad ook aansluiten bij de besloten groep.
oh, is that what they call it nowadays :fpalm:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Eva »

Ja hoor, dat klopt helemaal. Zie ook viewtopic.php?t=8804

Ennuh: je bent welkom!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Besloten praatgroep

Bericht door Geke76 »

Het was weer een fijn samenkomen vanavond in Breda bij de praatgroep. En wat een opkomst ook! :clap:

Mag ik een voorstel doen aan @Eva, als we voortaan om half 8 starten, om dan tot half 10 het 'formele' gedeelte te houden om daarna tot tien uur een sociaal half uur te hebben zodat je informeel wat met elkaar (los) kan praten. Hierdoor kan je ook gewoon lekker kletsen met elkaar na alle vraagstukken en belevenissen in de 2u daarvoor. ;)

Denk er maar eens over na. :shifty:

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Gebruikersavatar
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Besloten praatgroep

Bericht door MaviPembe »

Ik vond het ook zeer fijn. Sfeer vond ik ook prettig, positief en vertrouwd. En de opkomst vond ik verrassend hoog. Nogmaals bedankt voor de mensen die dat mogelijk maken voor ons. :wship:
Gebruikersavatar
norah
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 sep 2022, 15:55
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Almere

Re: Besloten praatgroep

Bericht door norah »

Zijn er nog besloten groepen gepland? ik zie dat het laatste bericht uit 2017 is.
Groetjes,
Norah