Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door _sanne_ »

Danielle1987 schreef: 25 jul 2022, 06:29 Is het onderscheid tussen een vriendschap en een liefdes relatie altijd duidelijk of is die sexuele spanning toch vaak aanwezig?
Ik denk dat er weinig verschil is qua geaardheid in hoe je omgaat met vrienden waar je ook seksueel in geïnteresseerd zou kunnen zijn. Zeker niet als de hormonen door je lijf gieren…
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door ReneeCross »

Irene_de_Vreede schreef:
SanneCW schreef: 15 mei 2022, 15:26 AGP is klinklare onzin. Het reduceert transgender personen die waarschijnlijk hun hele leven al worstelen met “iets” maar pas op latere leeftijd ontdekken dat ze trans zijn tot een soort perverselingen. En is overgoten met cisheteronormatieve vooroordelen. Zoals zoveel onderzoeken naar waarom we trans zijn.

Ik ben pas op mijn 42e in transitie gegaan. Niet omdat ik het eerder niet wist; ik wist het al van jongs af aan. Maar omdat ik én dacht dat het einde toch al in zicht was én als de dood was dat iemand zou merken dat ik een freak ben. Ik droomde ervan om wakker te worden en dat dan eindelijk mijn lichaam gefikst was. Als ik kreupel was geweest had niemand daar van opgekeken, maar als transgender ben ik opeens gek in mijn hoofd.
In mijn jaarboek sta ik als “most likely to be gay” ook al heb ik nog nooit van mijn leven interesse getoond in een man. Ik val op vrouwen en 15 maanden HRT heeft daar weinig aan gedaan. Ik wil SRS; niet omdat ik geil wordt van een vagina, of van het idee er een te hebben, maar omdat een vagina wél bij mijn id past en een penis niet.

Volgens Ray Blanchard besta ik eenvoudigweg niet.
Ik sluit me hier naadloos bij aan. Ik wist ook al heel jong dat er iets niet klopte, maar de term transgender was toen nog niet eens gemunt, ik had eenvoudigweg niet de mogelijkheid te ontdekken wat er aan scheelde. Toen ik ouder werd en meisjes interessant begon te vinden wist ik ook wel dat er een altijd een vorm van jaloezie meespeelde. Ik heb me lange tijd geconformeerd aan wat er van me verwacht werd al lukte dat zeker niet altijd. De hoofdreden dat ik pas heel laat in transitie ben gegaan is op angst gebaseerd. Angst om afgewezen te worden en angst om als een freak te worden gezien. Uiteindelijk hield ik het eenvoudigweg niet meer vol en gelukkig bleek de angst ongegrond.
Zo gruwelijk herkenbaar. En nog steeds beleef ik die angst. Tot dat ik de stap zet echt voor 100% voor mij te gaan. Dat vereist wat moed en lef waar het me nu nog aan ontbreekt. Toch komt ik elke keer weer een stapje dichterbij mij.
Gebruikersavatar
Christa
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 aug 2022, 14:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Gelderland

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door Christa »

Al is de laatste melding al weer even geleden, er is ook zoveel te lezen en kom dit vandaag tegen :). Ik lees hier zoveel herkenbare reacties en wilde hier graag op reageren.

Ik begin maar met een opmerking die heel breed is maar wel altijd mijn uitgangspunt is geweest. Voor mij is iedereen uniek en niemand is hetzelfde, De vraag die ik mij regelmatig afvraag is; wat wil men bewijzen om iemand in een hokje te willen plaatsen?

Wat mijzelf betreft, ik kan pas achteraf zeggen dat ik al heel jong gevoelens had waarvan ik nu (een beetje) weet wat het betekend. Ja ik had een relatief normale jeugd en ik herken als 7-10 jarige het jaloerse gevoel die ik had als ik naar mijn zusje keek, haar kleding haar lange blonde lokken, mijn haar moest kort, en ook later haar ontwikkeling als jonge vrouw terwijl ik met iets zat waar ik niets mee had. Ik herken de dromen om wakker te worden in het lichaam die eigenlijk bij mij past. Ik bedacht mijn eigen verhaaltjes waar ik de hoofdrol speelde als meisje/vrouw, daar kwamen geen mannen in voor.

Al sinds mijn vroege jeugd trok ik ook meer op met meisjes, niet als de stoere jongen maar wel met mooie vriendschappen. Vriendschappen met meisjes bleven ook langer en hechter. Tot op heden heb ik ook meer contact met vriendinnen dan dat ik vrienden heb. Ik zag er niet veel kwaads in want ik viel gewoon op vrouwen volgens de "norm", alleen... in mijn hoofd en later toen seksualiteit meer een rol ging spelen zag ik mij meer als vrouw tot vrouw. Seksualiteit vanuit de manlijke behoefte had ik eigenlijk niet heel veel mee. Ik worstelde dan ook met de gedachte: "mijn vrouwelijke gevoelend is iets wat toch niet past...? wat is dat gevoel toch" en duwde dat dan ook steeds weg. ja ik wide geen freak zijn, het enige wat ik toen kende waren travestieten en ik respecteer hen maar dat was ik niet. Momenten alleen gaf ik er soms aan toe, eerst in mijn gedachte, eerst met een laken die ik als jurk drapeerde en zelfs met naald en draad modelleerde, later ook met kleding, die ik soms "leende" en nog wat later kocht, met veel spanning, maar ook weer weg deed om maar niet betrapt te worden, allemaal nog in een tijd dat ik eigenlijk het fenomeen niet kende. Sinds mijn jeugd wilde ik ook niet op de foto, en nog steeds liever niet, om de confrontatie met dat geen wat ik zag en niet was maar te vermijden. Pas na mijn scheiding kon en wilde ik(in mijn eentje) meer toegeven aan dat "iets" waar ik mee worstelde. Ik was toen midden 50. Pas toen herkende ik mij meer en meer in het transgender zijn. Maar zoals hier eerder beschreven speelt angst een rol, angst voor verlies van mijn kinderen, toch al lastig na de scheiding, angst voor werk, de omgeving waar ik woon is nogal traditioneel dus, ja ik gaf voor mijzelf meer toe maar alleen in dichte beslotenheid. Ik beseft ook dat ik zeker op vrouwen viel alleen vanuit een andere gevoelsrichting en niet als man, maar durfde daar toch niet aan toe te geven met nieuwe vriendinnen die mij als man wilde en zagen. Sinds een paar jaar heb ik een vriendin en ongeveer 3 jaar geleden "prikte" ze door mijn "harnas" heen. Voor het eerst van mijn leven heb ik mijn gevoelens en verlangens vanuit mijn jeugd verteld. Hoewel ook voor haar dit natuurlijk niet was verwacht accepteert ze mij zoals ik ben en ondanks dat ik niet in transitie kan ik mij bij haar voelen en zijn wat ik voel. Zeker ook niet altijd makkelijk voor haar maar heb wel al haar steun en begrip. Ik val nog steeds op haar maar nu meer vanuit mijn innerlijke gevoel als vrouw (zover ik mij daar in kan herkennen) en dat is ook een ontdekkingsreis. Thuis zonder bezoekers kan ik zoveel mogelijk mijzelf zijn, mij kleden zoals ik wil "vrouwelijke" interesses samen delen en mij soms opmaken. Over het algemeen ben ik thuis, ook voor mijn vriendin, Christa en alleen dat al geeft een soort van rust.
Angst blijft, maar kan ik nu wel delen, mede door de ontwikkelingen de laatste jaren, mijn vriendin, ben ik hier terecht gekomen en durf ik hier ook soms wat te schrijven.

Een heel verhaal, niet helemaal een direct antwoord maar het haakt allemaal ook wel aan elkaar voor mij, door deze vraag en diverse reacties.

groetjes Christa
:hbeat: Besef: Mijn identiteit zit tussen mijn oren niet tussen mijn benen. :hbeat:
Gebruikersavatar
BArts
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:42
Gender: Genderfluid
Locatie: Boxmeer

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door BArts »

Ja, ik herken mij ook hierin, heb ook een 'gewone' jeugd gehad en wel transgedachten etc. gehad en verklede me ook wel eens (maar toen was dit nog niet zo bekend wat dit inhield) maar merk het nu steeds meer en wil er nu verder mee gaan en ga a.s. vrijdag naar de huisarts of die dit ook vind en of ik doorverwezen kan worden naar de psychiater en aan de hrt kan gaan.
11-07-2023 : Wachtlijst Geslacht & Gender RadboudUMC Nijmegen.
03-01-2024 : Start gezicht laseren (met ICE Diode laser).
19-06-2024 : Eerste afspraak Geslacht & Gender RadboudUMC Nijmegen.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door Irene_de_Vreede »

De huisarts verzorgd alleen de doorverwijzing, die vind er waarschijnlijk helemaal niets van.
Irene
Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door xxman »

Dag,

Die contrapoints video ken ik! Wel is Natalie heel vrotisch op Blancherd, en is de boodschap dan zijn "wetenschap" onzin is. Ik hoop dat je dat uit de video kon halen.

Zelf ben ik een trans man die op vrouwen enenbies valt (tot nu toe). Maar Natalie van Contrapoints heeft zelf een hele interessante evolutie gehad wat betreft sexualiteit. Eerst hetero (man), daarna hetero vrouw bi vrouw en uiteindelijk lesbische vrouw. Ik raad je haar video "Shame" aan als je er meer over wil weten.

Sorry, dat is totaal geen antwoord op je vraag, maar ik ben een enorme Contra fan dus ik wilde deze info even met je delen :p
Gebruikersavatar
Jennifer Westerman
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 jun 2023, 16:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door Jennifer Westerman »

Het is erg fijn om jullie te lezen!

Ik ga in deze even alleen in op de vraag...." ben jij ook een transvrouw die op vrouwen valt?

Voor mij is het een reis geweest waarin ik twee maal even goed opnieuw moest aarden.
Hadden wij in 1970 (mijn geboortejaar) al internet gehad dan had ik waarschijnlijk mijn angst kunnen overwinnen in mijn jongere jaren om mijn gevoelens uit te spreken.

Dus inderdaad veel van mijn beleefde sexualiteit werd beivloed door ontwetendheid.
Ik wist nooit goed of ik iemand nu echt heel erg leuk vond of dat ik verliefd was.
Ik werd verliefd op meisjes en had soms vergelijkende maar niet helemaal dezelfde gevoelens bij jongens.
Ik moest man zijn had ik mijzelf wijsgemaakt en om aan iedereen te laten zien dat ik een echte man was......"werd" ik verliefd op meisjes?

Dat was immers de rol die ik mijzelf aanleerde, ik merkte immers dat ik minder gepest werd wanneer ik mij als een jongen gedroeg.
Nu achteraf weet ik dat er enkele jongens geweest zijn waar ik verliefd op ben geweest.
Hoe dan ook, destijds beschouwde ik mijzelf hetero.
Wat later als jong volwassene was ik zover in mijn mannelijke rollen gekropen dat ik niet beter meer wist dan dat ik hetero was.

Pas tijdens mijn transitie en mijn gevoelens aan het wegen was, wat is echt, wat is niet echt kreeg ik een hint dat het anders was.
Er waren werkzaamheden in de straat en ik moest met de fiets aan de hand over steken.
Er was een van de werklui die dit zag en besloot mij te helpen door mijn fiets over te nemen zodat ik voorzichtig over kon steken.
Het was een mooie man, duidelijk elegant en zijn daad raakte mij. Eenmaal thuis was ik even echt van slag.
Ik realiseerde dat ik op hem zou kunnen vallen.

Dit alles gebeurde terwijl ik geruime tijd met mijn vrouw samen was. We zijn nog steeds samen. Ik val ook nog steeds op haar, ben nog steeds verliefd ook. Na dat dit eenmaal wat was bezonken realiseerde ik dat ik op dat gebied nog veel te ontdekken had.

De tweede keer dat ik een pas op de plaats moest maken omtrent mijn sexualiteit is toen mijn vrouw en ik wat vaker uitgingen. Flirten mag van ons, zeker in een uitgaans situatie. We zijn echter wel volledig trouw aan elkaar. En het is daar waar ik ontdekte wie er eigenlijk op mij valt.
Bedoel, we hebben het altijd maar over op wie wij zelf vallen dus was dit ook weer een moment van even stap op de plaats en de implicaties overdenken en toetsen of dit echt een deel van mijn persoon was.

Uiteindelijk ben ik eruit gekomen, ik ben pan sexueel. Ik val op hoe iemand is en veel minder op uiterlijk en daarbij maakt het mij echt geen biet uit of je man, vrouw, trans of wat dan ook bent. Wie ben jij, is wat mij aantrekt.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door Fay Ola di jee »

Mijn duit, ik dacht altijd dat ik op vrouwen viel, maar seksueel ging dat niet uiteraard.

Wel had ik als kind uitsluitend vriendinnen, ik was immers 1van hen in mijn hoofd

Tot ik 12 was, en er niet meer bij mocht .

Ik begreep er niks van, trauma, maar sloot me maar aan bij de jongens.

Nu 53 jaar, heb ik nog steeds uitsluitend vriendinnen, en lijkt me een relatie met een vrouw fijn, maar experiment met een man wil ook wel. Een relatie met een man zie ik nog niet zitten.

53 jaar en al 25 jaar geen relatie, ik weet eigenlijk iets wat dat betreft

Gr Fay
PlanetX3452
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2023, 18:22
Gender: Man

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door PlanetX3452 »

Ik identificeer mij ook met de tweede groep. Ik had interesse in zowel mannen als vrouwen. Ernstig lang in de knoop gezeten en niet weten wat ik precies met mijzelf aan moest. Zo lang daarover geworsteld dat ik heel lang ook niet geweten had dat ik mogelijk trans kon zijn. Ik heb nooit het lef gehad om informatie over transgenders op te zoeken omdat ik bang ben voor de uitkomst. Op latere leeftijd pas het lef gekregen om meer te experimenteren. Ik denk zelfs dat als ik ervoor zou kiezen om in transitie te gaan dat ik dan alsnog verliefd kan worden op een vrouw. Iets wat het alleen maar ingewikkelder kan maken.
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Ben jij ook een transvrouw, die op vrouwen valt?

Bericht door Andastre »

Ik heb in mijn onderzoeks periode beiden geslachten geprobeerd maar het zijn toch de dames die mij het meest aantrekken.

ben gewoon een dood ordinair potje niks mis mee :).
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)