Badkleding

Make-up, kleding, en zo voort
Dael
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2020, 18:31
Gender: Non-binair

Badkleding

Bericht door Dael »

Ik heb altijd veel gezwommen en zou dat heel graag weer doen, maar ik heb moeite om badkleding te vinden die aan mijn behoeften voldoet.
Gelukkig heb ik genoeg ervaring achter de naaimachine om samen met vrienden zelf te proberen wat te maken, maar dat neemt niet weg dat het moeilijk is niets te kunnen vinden.

Ik ben genderfluid en heb het meeste dysforie rondom mijn borsten, maar binders zijn voor mij geen optie. Voor mij voelen de keuzes die ik heb als:

"Non binary" badpak met de non binary pride vlag, dit is meestal gewoon een print op een standaard badpak. Dat doet niks behalve alle delen van mijn lichaam accentueren waarvan ik dat niet wil. Ook hebben deze niet echt ruimte voor een packer.

Tweedelige zwemkleding.
Ik kan bij de herenafdeling een slecht passende short halen, maar tops hebben ze daar niet. Ik zou voor een t-shirt kunnen gaan, maar dan moet ik zwemmen in een tent om ruimte te houden voor mijn borsten.
Een andere optie zou zijn om een bindertop te kopen, maar zowel bhs als sporttops als binders verergeren mijn dysforie, en veel binders zijn niet opgewassen tegen de hoeveelheid tiet ik heb. Daarnaast wil ik zo vrij mogelijk kunnen sporten.

Merken die producten aan me voorschotelen als badkleding voor non binaire mensen slaan de plank vaak volledig mis, en zien ons als de categorie "man+vrouw" en vinden dat ze er lang genoeg over nagedacht hebben. Vaak zijn de ontwerpen ook "vrouw maar sport" alsof we voorheen geen sportievere designs konden kopen.
Merken die zwemkleding voor trans mensen maken focussen vaak op FTM en MTF, dus ook daar vind ik niet wat ik zoek.

Nu ben ik heel benieuwd wat jullie ervaringen met badkleding kopen en dragen zijn gedurende jullie transitie, en of jullie ooit zijn overgegaan op het zelf ontwerpen en maken.

Ik ben op het moment iets aan het ontwerpen dat gebaseerd is op vintage badpakken voor mannen, maar met ruimte voor zowel een packer als borsten, zodat ik hopelijk binnenkort weer eens kan gaan zwemmen.