Zorgverzekeringen 2023

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door Emma »

De zuivere restitutiepolis wordt al jaren door geen enkele verzekeraar meer aangeboden. Dat werd mij duidelijk bij de behandeling van een klacht van mij bij de SKGZ.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door San(ne) »

Josh schreef: 16 nov 2022, 09:59 FBTO (waar ik nu zit) zet zijn restitutiepolis om naar een combinatiepolis en zal dan in 2023 €141,95 per maand kosten. Hiermee kan je echter nog steeds 100% vergoed krijgen bij MC Bloemendaal. Je kunt dus ook even kijken welke andere combinatiepolissen zeker 100% vergoeden voor MC Bloemendaal.
Ah, dat zou mooi zijn, want ik zit nu bij FBTO.
Hoe kun je uitzoeken of MC Bloemendaal 100% vergoed wordt? Ik kan bij FBTO alleen een zorgzoeker vinden voor gecontracteerde zorg.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door Frederieke »

Naar aanleiding van mijn vragen aan Stad Holland:
Frederieke schreef: 16 nov 2022, 07:37 Ik heb hen reeds een aantal vragen gesteld via WhatsApp. Waaronder over de relatie met DSW, of ze een zuivere restitutiepolis bieden (DSW namelijk niet), of ze de machtiging voor gezichtsontharing overnemen en het acceptatiebeleid voor aanvullende verzekeringen.
Hierbij de antwoorden:
1 & 2. DSW is de overkoepelende organisatie die Stad Holland als label heeft. Stad Holland heeft daarin tegen wel een ander type verzekering, namelijk een restitutiepolis. DSW biedt inderdaad alleen maar combinatiepolissen aan. Wij (Stad Holland) doen dit niet.
3. Machtigingen kunnen gewoon overgenomen worden. Wel willen we je dan verzoeken deze te mailen of via het contactformulier toe te sturen 👉 https://www.stadholland.nl/Consumenten/ ... tformulier .
4. Iedereen is bij ons (Stad Holland) welkom en heeft recht op een aanvullende verzekering. Wel is het van belang dat er geen achterstanden zijn bij de huidige verzekeraar, anders is overstappen niet mogelijk.

Groetjes, Frederieke.
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door sammy »

Ik ben ondertussen druk aan het uitzoeken wat ik het beste kan doen. Maar raak compleet in de stress.

Wat voor gevolgen zou het hebben om een combinatiepolis te nemen voor de transzorg? Word met die polis wel alles vergoed? of welke delen niet?
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door San(ne) »

Ik heb net contact gehad met FBTO, mijn huidige verzekeraar.
Ook gebeld met MC Bloemendaal. MC Bloemendaal raadt alleen de volledige restitutiepolissen aan. Ze weten niet hoe het zit met de combipolissen. Receptie gaf mij aan met de betreffende verzekeraars te bellen.

Als voorbeeld heb ik met FBTO gebeld en die zeggen hetzelfde als wat Josh hierboven al zei. Er wordt alleen gekort op GGZ en wijkverpleging die niet is gecontracteerd. Andere niet-gecontracteerde zorg wordt nog wel 100% van marktconforme tarief vergoed.

Voor een mastectomie is in 2023 het marktconforme tarief €6500,-. MC Bloemendaal geeft aan €5900,- te factureren. Dat zou betekenen dat het volledig betaald wordt door de FBTO combinatiepolis.
Echter, de FBTO combipolis kost (inclusief aanvullend fysio) 148 p.m. en de echte restitutiepolis van Stad Holland 149 p.m. Ik zou dan alsnog overstappen naar OHRA, aangezien die maar 142 is.

Ik denk dat ik helemaal begrijp hoe het werkt en toch ben ik angstig om voor een combipolis te gaan..
wolvster
Berichten: 265
Lid geworden op: 04 nov 2021, 15:09
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door wolvster »

Ik ga het er niet op gokken en ga voor een restitutiepolis. Ik heb ook met MC Bloemendaal en de verzekeraar (Zilveren Kruis) gebeld en het lijkt mij de veiligste (maar ook een dure) optie. Ik hou niet van onzekerheden en tot nu toe heeft Zilveren Kruis alles vergoed.
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door sammy »

Na wat verder onderzocht te hebben komt het er op neer dat de gesprekken met een psycholoog onder ggz vallen. Dus als je die ook nog hebt is het misschien de moeite waard om te kijken of een restitutie (dan nog steeds) beter uitkomt.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door Marije »

Kwam net reclame tegen voor dit

https://selectiviazorg.nl/

Schrok me de tandjes... was er mooi ingelopen...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Zorgverzekeringen 2023

Bericht door 427lyn »

sammy schreef: 23 nov 2022, 17:23 Na wat verder onderzocht te hebben komt het er op neer dat de gesprekken met een psycholoog onder ggz vallen. Dus als je die ook nog hebt is het misschien de moeite waard om te kijken of een restitutie (dan nog steeds) beter uitkomt.
Niet allemaal hè, de vaart en Psytrans voor zover ik weet niet. Just a heads up :)
Plaats reactie