Scriptie zelfmedicatie

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
EliseA
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2022, 17:09
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun

Scriptie zelfmedicatie

Bericht door EliseA »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Elise Alkemade en ik studeer History and Philosophy of Science aan de Universiteit Utrecht. Ik ben op dit moment bezig met mijn masterscriptie over zelfmedicatie bij trans mensen. Ik ben zelf nonbinair en ik ben heel benieuwd naar waarom mensen ervoor kiezen om zelf hun HRT te organiseren, en vooral ook waar iedereen zijn informatie vandaan haalt. Zijn handleidingen online genoeg om te beginnen of gaan mensen nog naar vrienden of kennissen toe voor tips? Zijn er bepaalde 'experts' die vertrouwd worden, en hoe verhouden zij zich tot doctoren? En als de wachtlijsten korter zouden zijn, zouden mensen dan om ethische redenen nog steeds voor zelfmedicatie kiezen? Dit soort vragen wil ik vanuit een filosofisch (en dus niet medisch!) perspectief gaan beantwoorden.

Daarvoor zou ik ook graag een aantal mensen interviewen. Dus heb jij ervaring met zelfmedicatie (vroeger of nu)? En zou je daar een uurtje met mij over willen praten? Stuur me dan een berichtje op dit forum, of een mailtje naar [email protected]
Ik zorg ervoor dat alle data veilig bewaard blijft, en je kan natuurlijk anoniem meedoen aan een interview.

Heel erg bedankt alvast!

Elise Alkemade