Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nieuwe baan?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Nieuwe baan?

Bericht door layla »

Hi all,

Op mijn huidige baan zijn er al is transfobische opmerkingen gemaakt, waardoor ik mij niet prettig voel om uit de kast te komen op het werk.
Wat zou je mij als tip meegeven qua baan? Ik ben op zoek naar wat anders, waar ik vanaf 0 eerlijk wil zijn tegenover de werkgever in hoe ik er voor sta... Geen dubbel leven meer lijden, want ik ben er helemaal mentaal kapot van...
pre-op MTF
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Nieuwe baan?

Bericht door EmilyFara »

Ik heb het in mijn motivatiebrief gezegd. Was gelijk de volgende dag terug gebeld dat ze erg enthousiast waren en me zo dapper vonden dat ik er zo voor uit kwam. Weet niet of dat altijd de beste manier is, maar ik dacht dat pleister eraf trekken het beste was. Ik verkondig het niet bij mijn collega's, maar ik draag wel bijna altijd een trans pin op m'n kraag. Maar uit ervaring, niemand herkent het.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Nieuwe baan?

Bericht door Daan_3 »

Dit was ook een grote reden voor mij om mijn baan niet te laten verlengen. Ze waren wel aardig hoor, en misschien dat ze het wel beter hadden leren begrijpen als het een minder abstract idee is, maar ik durfde het echt niet aan. En dan gaat het dubbelleven echt tegenstaan. Ik heb ruim een jaar op moeten letten met welke naam ik de telefoon opnam, afhankelijk van welk nummer er gebeld werd.

Ik heb afgelopen jaar pas mijn naam officieel veranderd, maar daarvoor solliciteerde ik ook gewoon met mijn nieuwe naam. Het hoeft niet meteen op tafel, maar als het ter sprake komt ga ik het niet uit de weg. Ik bedoel, ze zien het toch wel. Ik heb verdacht weinig baardgroei voor iemand van mijn leeftijd :P
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Nieuwe baan?

Bericht door Marije »

Een nieuwe baan, of alleen maar een nieuw project, is echt feestje als je zover bent dat je 't "stealth" kunt doen. (Vind ik...)
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nieuwe baan?

Bericht door layla »

EmilyFara schreef: 16 jan 2023, 23:17 Ik heb het in mijn motivatiebrief gezegd. Was gelijk de volgende dag terug gebeld dat ze erg enthousiast waren en me zo dapper vonden dat ik er zo voor uit kwam. Weet niet of dat altijd de beste manier is, maar ik dacht dat pleister eraf trekken het beste was. Ik verkondig het niet bij mijn collega's, maar ik draag wel bijna altijd een trans pin op m'n kraag. Maar uit ervaring, niemand herkent het.
Ik denk dat ik het ook in mijn motivatiebrief ga zetten, zodra ik daar klaar voor ben. Echt heel dapper van je en een hele goede tip waar ik wat mee kan. :hbeat:
pre-op MTF
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nieuwe baan?

Bericht door layla »

Daan_3 schreef: 17 jan 2023, 02:13 Dit was ook een grote reden voor mij om mijn baan niet te laten verlengen. Ze waren wel aardig hoor, en misschien dat ze het wel beter hadden leren begrijpen als het een minder abstract idee is, maar ik durfde het echt niet aan. En dan gaat het dubbelleven echt tegenstaan. Ik heb ruim een jaar op moeten letten met welke naam ik de telefoon opnam, afhankelijk van welk nummer er gebeld werd.

Ik heb afgelopen jaar pas mijn naam officieel veranderd, maar daarvoor solliciteerde ik ook gewoon met mijn nieuwe naam. Het hoeft niet meteen op tafel, maar als het ter sprake komt ga ik het niet uit de weg. Ik bedoel, ze zien het toch wel. Ik heb verdacht weinig baardgroei voor iemand van mijn leeftijd :P
Wat een moeilijke situatie zat je in zeg! Pff :shifty: Ik herken het heel erg...
pre-op MTF
Gebruikersavatar
layla
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:29
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Nieuwe baan?

Bericht door layla »

Marije schreef: 17 jan 2023, 12:13 Een nieuwe baan, of alleen maar een nieuw project, is echt feestje als je zover bent dat je 't "stealth" kunt doen. (Vind ik...)
Mee eens! :lol: Daarom wacht ik er nog even mee af, tot ik er 100% ready voor ben.
pre-op MTF
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Nieuwe baan?

Bericht door Marica »

Ik heb vanaf dag 1 dat ik uit de kast was, mijzelf gepresenteerd als vrouw. Dat was op een bouw in Rotterdam zuid waar ik de hijskraan machinist was. Ik ben toen ook meteen aangesproken met mijn nieuwe naam. Ik ben van mening, maar dat is mijn mening, dat wat je 100% bent, dat ook uitstraalt.

Ook al had ik geen borsten, geen lang haar, geen make-up. Mannelijke kleding en al.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe baan?

Bericht door AnneCeleste »

Vorig jaar ben ik van baan gewisseld, vier jaar in mijn transitie. Ik heb er helemaal niks van gezegd, maar ik ga er altijd van uit dat mensen waar ik mee om ga het gewoon weten. En dat gaat helemaal prima.

Ik krijg nooit rare opmerkingen, of wat dan ook. En toen ik afgelopen zomer een paar maanden er niet zou zijn vanwege een operatie was dat ook geen enkel probleem (toen had ik trouwens wel een paar collega's die wat nieuwsgierig waren).

Misschien helpt het dat ik op een universiteit werk, een plek die toch best wel gefocused is op diversiteit en inclusiviteit.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Nieuwe baan?

Bericht door Marije »

Waarom ga je ervanuit dat mensen "het" weten als je niks zegt? Ik snap niet goed hoe dat dan zou werken...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: