Als het goed is krijg ik binnenkort een afspraak met een endo in Nederland. Nu heb ik een paar vragen/ dingen waar ik me zorgen over maak.
Ten eerste hoorde ik dat ze je kunnen afwijzen. Daar ben ik een beetje bang voor, aangezien ik al met zelfmedicatie ben gestart, en later met GenderGP (verwarrend, I know). Ik ben daar altijd heel open over geweest maar nu twijfel ik soms of dat wel de beste keus was. Iemand ervaring met afgewezen worden?
Ten tweede kwam uit mijn laatste bloed test dat mijn waardes maar op de helft zitten van wat ze zouden moeten zijn (de helft van de gemiddelde cis-man waardes). Dit moet ik nog met genderGP overleggen, maar ik maak me zorgen dat ik bij de Nederlandse endo weer minstens 3 maanden op de lage dosis moet eerst, en dat ze me daarna aan de ondergrens willen houden, in plaats van in de gemiddelde cis man range, omdat ik wat meer moet smeren dan de gemiddelde trans man.
Iemand ervaring, zijn dit reële angsten? Ik begin steeds meer wantrouwen in het systeem te krijgen, omdat dingen vaak erg stroef gaan, dat draagt bij aan waarom ik me zoveel zorgen maak.
Alvast bedankt!