yes
-
mick1984
yes
yes.. mijn jaar 2013 begint goed.. ging vanochtend weer eens bellen anar vu of ze al wisten wanneer ik aan de buurt ben.. en ik kan voilgende week bellen voor een afspraak.. me eerste gesprek van diagnositische fase.. vind het wel gezond spannend.. weet niet wat ik er van moet verwachten.. ene eiegenlijk hoop ik dat ik niet heel veel gesprekken nodig heb.. hoeveel gesprekken heeft iedereen beetje nodig gehad?
-
Jake
Re: yes
Gefeliciteerd Mick! 
Zo'n eerste gesprek is altijd erg spannend, maar in mijn ervaring was het vrijwel hetzelfde als de intakegesprekken. Ze willen vooral een algemeen beeld van je hebben en wat er in jouw leven zoal speelt.
Ik had zo'n 5 gesprekken volgens mij, maar ik ga naar het UMCG en hier loopt het totaal anders. 5 gesprekken is best veel voor het UMCG.
Zo'n eerste gesprek is altijd erg spannend, maar in mijn ervaring was het vrijwel hetzelfde als de intakegesprekken. Ze willen vooral een algemeen beeld van je hebben en wat er in jouw leven zoal speelt.
Ik had zo'n 5 gesprekken volgens mij, maar ik ga naar het UMCG en hier loopt het totaal anders. 5 gesprekken is best veel voor het UMCG.
Laatst gewijzigd door Jake op 09 jan 2013, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Holden
Gefeliciteerd!
Ik ben in November begonnen en heb nu 3 gesprekken gehad (daarnaast heb ik ook een psychologisch onderzoek gedaan - volgens mij moet iedereen die doen). Ik hoop dat ik snel door de diagnostische fase ben maar weet niet hoeveel afspraken ik nodig zal hebben (volgende keer komt m'n vriendin mee dus is dat dan ook gedaan). Ik heb iig tot 25 Maart gesprekken in m'n agenda en dat zijn er dan 7 in totaal (met het eerste gesprek bijgetelt).
Ze zullen na je eerste afspraak meteen een hele reeks van afspraken maken dus misschien een idee om iig je agenda mee te nemen om te kijken of je die dagen wel kan etc (die afsprakenlijst wordt gewoon voor je uitgeprint dus je hoeft niet meteen alles op te schrijven als het wat snel gaat).
Als ik jou was zou ik maar aan je levensverhaal beginnen, die zal je toch moeten schrijven (ik moest 'm een week voor m'n tweede afspraak opsturen via de mail). Die zal minimaal 3 paginas moeten zijn en 10 maximaal.
En zoals Juno ook zegt - eerste gesprek lijkt een beetje op het intake gesprek, meer een kennismaking dus.
Heel veel succes!
Ik ben in November begonnen en heb nu 3 gesprekken gehad (daarnaast heb ik ook een psychologisch onderzoek gedaan - volgens mij moet iedereen die doen). Ik hoop dat ik snel door de diagnostische fase ben maar weet niet hoeveel afspraken ik nodig zal hebben (volgende keer komt m'n vriendin mee dus is dat dan ook gedaan). Ik heb iig tot 25 Maart gesprekken in m'n agenda en dat zijn er dan 7 in totaal (met het eerste gesprek bijgetelt).
Ze zullen na je eerste afspraak meteen een hele reeks van afspraken maken dus misschien een idee om iig je agenda mee te nemen om te kijken of je die dagen wel kan etc (die afsprakenlijst wordt gewoon voor je uitgeprint dus je hoeft niet meteen alles op te schrijven als het wat snel gaat).
Als ik jou was zou ik maar aan je levensverhaal beginnen, die zal je toch moeten schrijven (ik moest 'm een week voor m'n tweede afspraak opsturen via de mail). Die zal minimaal 3 paginas moeten zijn en 10 maximaal.
En zoals Juno ook zegt - eerste gesprek lijkt een beetje op het intake gesprek, meer een kennismaking dus.
Heel veel succes!
-
Paul
Heel veel succes Mick! Ik hoop dat je met een paar gesprekken helemaal doorgaat.
Ik ga vast voor je duimen!!
Ik ga vast voor je duimen!!
-
Venka
Ik heb mijn gesprekken bij het Psycho Informa Group (P.I.G.) en ik heb nu 3 gesprekken gehad.Omdat ik van ver moet komen heb ik elke keer een dubbele afspraak wat neer komt in vergelijking met het VU dus op 6 afspraken.Volgende week heb ik mijn psychologisch onderzoek en aansluitend mijn 4e(en 7 en 8ste als je het met het VU vergelijkt)gesprek.Ik denk ook dat het aantal gesprekken per individu verschilt.Ik moet wel zeggen dat mijn gesprekken in redelijke ontspannenheid plaats vind en dat het een behoorlijk open gesprek is.Ik weet wel uit ervaring dat het P.I.G. meer gesprekken hanteert dan het VU.Ik hoop dat 30 Januari mijn laatste gesprek is voor diagnostiek dan heb ik in totaal 5(bij het VU dan 10) gesprekken gehad.Nog een paar maand dan ben ik ook bij het VU aan de beurt voor diagnostiek en kan alles weer opnieuw ,qua gesprekken dan,ik hoop tegen die tijd al aan de oestrogeen te zijn(androcur slik al).Ik heb al logopedie met een lieve mevrouw maar dat zet nog geen zoden aan de dijk,veel last van mijn keel en moet nu zo weinig mogelijk praten om alles rust te geven en veel water en thee met honing drinken.
Ik hoop voor je Mick dat je maar 6 gesprekken nodig hebt scheelt enorm en kun je lekker je RL periode in en dan lekker aan jezelf werken in combi met hormonen.Ik kom bij mijn gesprekken wel altijd als mijzelf,als een meid dan.Ik denk wel dat dat ook bij draagt aan je geloofwaardigheid en dat je minder gauw hebt dat een psycholoog aan je gaat twijfelen of dat je minder je best moet doen want je leeft immers in je nieuwe geslachtsrol en kun je daar ook over vertellen hoe je ervaringen zijn.
Ik hoop voor je Mick dat je maar 6 gesprekken nodig hebt scheelt enorm en kun je lekker je RL periode in en dan lekker aan jezelf werken in combi met hormonen.Ik kom bij mijn gesprekken wel altijd als mijzelf,als een meid dan.Ik denk wel dat dat ook bij draagt aan je geloofwaardigheid en dat je minder gauw hebt dat een psycholoog aan je gaat twijfelen of dat je minder je best moet doen want je leeft immers in je nieuwe geslachtsrol en kun je daar ook over vertellen hoe je ervaringen zijn.
-
Figó
Wat cool om te lezen, zeker een fijn begin van het nieuwe jaar! Heel veel succes!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
http://www.gender-idee.nl