Ik ben de laatste tijd mezelf wat aan het verdiepen het vergoeden/financieren van FFS. Nu ga ik er eigenlijk al vanuit dat de zorgverzekeraar moeilijk gaat doen en het niet/deels zal vergoeden. Bij de belastingdienst mag je zorgkosten aftrekken die een medische indicatie hebben maar niet vergoed worden. Maar wanneer de zorgverzekeraar het afkeurt zien zij het dus ook niet als medisch noodzakelijk. Mag dit dan alsnog worden opgegeven als aftrekpost bij de belastingaangifte?
Zijn er mensen die hier wat kennis en/of ervaring mee hebben?
FFS & belastingdienst
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
-
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: FFS & belastingdienst
Medische kosten kunnen als aftrekpost worden opgevoerd indien ze zijn voorgeschreven door een arts, en dat ze niet worden vergoed door een verzekering. Let op er is een drempel.
Irene
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Die drempel zul je waarschijnlijk al snel gaan halen. Immers je kunt ook alle kilometers die je moet maken aftrekken met minimaal 35 cent per kilometer.
Ik ben zelf behoorlijk op de hoogte wat betreft je wel en niet kunt opvoeren. en als je het durft kun je het altijd proberen immers kun je de rekeningen overleggen.
Ik ben zelf behoorlijk op de hoogte wat betreft je wel en niet kunt opvoeren. en als je het durft kun je het altijd proberen immers kun je de rekeningen overleggen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
..-..-25 Start HRT
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
..-..-25 Start HRT
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Bij mij is het toevallig in 1 keer vergoed zonder gedoe/gezeik. ( Frontal bossing met wenkbrauwlift). Duurde wel 2,5 maand voordat ik de goedkeuring kreeg. Stond op de wachtlinst sinds 25 maart 2024 & ben vandaag al opgeroepen om geopereerd te worden in juli. Heb dus maar 3,5 maand moeten wachten. Hoe minder er moet gebeuren aan je gezicht hoe sneller je geopereerd word.Bloemetje schreef: 02 mei 2024, 13:51 Ik ben de laatste tijd mezelf wat aan het verdiepen het vergoeden/financieren van FFS. Nu ga ik er eigenlijk al vanuit dat de zorgverzekeraar moeilijk gaat doen en het niet/deels zal vergoeden. Bij de belastingdienst mag je zorgkosten aftrekken die een medische indicatie hebben maar niet vergoed worden. Maar wanneer de zorgverzekeraar het afkeurt zien zij het dus ook niet als medisch noodzakelijk. Mag dit dan alsnog worden opgegeven als aftrekpost bij de belastingaangifte?
Zijn er mensen die hier wat kennis en/of ervaring mee hebben?
-
- Voornaamwoorden: Genderloos
Bij werd het volledig vergoed, dit omdat ik suicidaal werd van de genderdysforie. Het goedkeuren ging niet zonder slag of stoot, maar uiteindelijk was daar het verlossende woord.
-
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Bij mij was geen enkele operatie vergoed. HRT was vanaf 2018 zelf betaald + lasertherapie, FFS, stemoperatie, borstvergroting waren ook zelf betaald, en deze herfst betaal ik zelf SRS. Bij belastingaangifte 2022 schreef ik wel over de stemoperatie in 2022. Dat werkte, en ik kreeg een kleine compensatie. Beter dan niks. De andere operaties waren niet genoemd. Belastingaangifte van 2024 (mijn SRS-jaar, einde van transitie-jaar) wordt niet meer relevant, want ik emigreer in de winter.
Never give up!