Hoi allemaal,
Ik heb net mijn opties gekregen, en zit te twijfelen tussen gel en pillen. Ik leun naar gel maar heb gehoord dat die soms niet goed geabsorbeerd wordt.
Betrouwbaarheid van estrogen gel.
-
JayDoe
- Voornaamwoorden: NL:Zij/haar EN:She/they
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
JayDoe
Re: Betrouwbaarheid van estrogen gel.
Die bieden ze bij het ziekenhuis waar ik ga jammer genoeg niet aan
-
Dawn
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik ben heel tevreden met mijn gel. 2 pompjes per dag is ruim voldoende. Ken iemand die met 1 pompje al mooie waardes heeft.
-
Tina32
Bij de gel heeft inderdaad ontzettend grote verschillen in absorptie per persoon, zo heb ik zelf een tijdje op 6 pompjes per dag moeten zitten voor geode bloedwaardes bijvoorbeeld. Maar het fijne aan de pillen is wel dat dit bij de meeste mensen hetzelfde is, het is echter wel dat er bij het lange termijn gebruik van pillen er risico's aan leverproblemen zitten.
Je zou bijvoorbeeld eerst met pillen kunnen starten zodat je zeker weet dat de waardes helemaal goed zijn in de tijd dat er de meeste borstgroei kan plaats vinden (eerste 2 jaar) en dan over gaan naar gels, wanneer je alle tijd hebt om deze rustig te finetunen?
Je zou bijvoorbeeld eerst met pillen kunnen starten zodat je zeker weet dat de waardes helemaal goed zijn in de tijd dat er de meeste borstgroei kan plaats vinden (eerste 2 jaar) en dan over gaan naar gels, wanneer je alle tijd hebt om deze rustig te finetunen?
-
SuzanneLemm
Lenzetto en gel deden bij mij niet veel, het verdampte te snel. Je zou pleisters kunnen overwegen maar onder de 50 mag je ook pillen.
-
Alice
Verdampen? Zou het niet kunnen zijn dat de gel/spray juist snel opgenomen werd door de huid?SuzanneLemm schreef: 01 jun 2024, 09:33 Lenzetto en gel deden bij mij niet veel, het verdampte te snel.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
-
SuzanneLemm
Heb experiment gedaan met folie op een arm en dan gel op beide armen. Binnen 2 min was +- 90%op beide armen verdampt. Dat geeft wel te denken. En hele lage oestradiol waardes . Met pleisters gaat het beter.Alice schreef: 01 jun 2024, 12:37Verdampen? Zou het niet kunnen zijn dat de gel/spray juist snel opgenomen werd door de huid?SuzanneLemm schreef: 01 jun 2024, 09:33 Lenzetto en gel deden bij mij niet veel, het verdampte te snel.
-
Alexandra11
- Voornaamwoorden: Genderloos
Ja de gel kun je eraf wrijven op kleiding en dergelijke. Ik heb het tijdelijk gebruikt, daarna pleisters gedaan.
-
JayDoe
update; Recent check up gedaan, veel te lage waardes met gel.
Gaan nu over naar 4mg estradiol aan pillen
Gaan nu over naar 4mg estradiol aan pillen