Van androgel naar nebido switchen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
DVA
Voornaamwoorden: Hij/hem

Van androgel naar nebido switchen

Bericht door DVA »

Hi ,

Na 1,5 jaar androgel wil ik gaan switchen naar nebido om de 12 weken . Heeft iemand hier ervaring mee ? Mijn art zei dat ik niet hoef te loaden na 6 weken omdat ik al enige tijd aan de androgel zit . Maar lees wel vaak andere dingen op ftm forums. Ook dat ze de gel nog blijven gebruiken in het begin .

Thanks 🙏🏼
Josh
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Van androgel naar nebido switchen

Bericht door Josh »

Van Sustanon naar Nebido was wel 6 weken. Met gel weet ik niet.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
wolvster

Bericht door wolvster »

Ik ben overgegaan van gel naar Nebido en heb zes weken na de eerste shot een booster gehad.
DVA

Bericht door DVA »

wolvster schreef: 16 jun 2024, 09:19 Ik ben overgegaan van gel naar Nebido en heb zes weken na de eerste shot een booster gehad.
Dankjewel voor je reactie . Dat lees ik dus vaker terug na wat research wat logisch is omdat je van kortwerkend naar lang werkend gaat alleen mijn arts die mijn hormonen voorschrijft zegt van niet .

Benieuwd hoe jij verder de overgang van gel naar nebido hebt ervaren ?

Gr
More

Bericht door More »

Ik ben na 4 maanden Androgel overgestapt op Nebido. Ik zit bij het VU, vroeg aan de endo of die booster voor mij ook nodig was aangezien ik dus al enige tijd testosteron in mijn lijf had, zei zij van wel. Nu een maand na de booster. Ik merkte geen verschil in de overstap, behalve dat ik van de jeukklachten na het smeren af was, wat dus ook de reden van de overstap was.
DVA

Bericht door DVA »

Dankjewel voor je reactie . Fijn dat je van die jeuk klachten af bent.
wolvster

Bericht door wolvster »

DVA schreef: 16 jun 2024, 14:54
wolvster schreef: 16 jun 2024, 09:19 Ik ben overgegaan van gel naar Nebido en heb zes weken na de eerste shot een booster gehad.
Dankjewel voor je reactie . Dat lees ik dus vaker terug na wat research wat logisch is omdat je van kortwerkend naar lang werkend gaat alleen mijn arts die mijn hormonen voorschrijft zegt van niet .

Benieuwd hoe jij verder de overgang van gel naar nebido hebt ervaren ?

Gr
Nou het lijkt er op dat de Nebido bij mij niet helemaal lekker aan heeft geslagen. Mijn testowaarden zijn flink gezakt. Ik heb vorige maand de derde shot gehad en over 2 weken moet ik weer bloedprikken. Als het dan niet hoog genoeg is ga ik (helaas) weer terug naar de gel.
Zou wel vet jammer zijn, want 1x per 3 maanden vs elke dag er aan denken en rekening mee houden is best wel een significant verschil in gemak.
DVA

Bericht door DVA »

Oh dat is wel jammer als je weer terug zou moeten switchen naar gel. Onder welke waarden word het laag en merk je daar nog lichamelijk wat van ?
wolvster

Bericht door wolvster »

Ik ging van 18,8 op gel (keurig in de mannelijke range) naar een 6 op Nebido.
Ik merkte dat ik minder energie had, dat mijn pms klachten veel sterker werden en de veranderingen die al waren ingezet niet doorzetten. Ik word nog steeds ongesteld. Ook lijkt het er op dat mijn stem weer wat hoger is geworden, maar ik weet niet of dat maar schijn is.
Momenteel heb ik wel weer iets meer energie, dus dat zou kunnen betekenen dat het level weer wat hoger is.
Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week na het bloedprikken is.
DVA

Bericht door DVA »

wolvster schreef: 21 jun 2024, 21:49 Ik ging van 18,8 op gel (keurig in de mannelijke range) naar een 6 op Nebido.
Ik merkte dat ik minder energie had, dat mijn pms klachten veel sterker werden en de veranderingen die al waren ingezet niet doorzetten. Ik word nog steeds ongesteld. Ook lijkt het er op dat mijn stem weer wat hoger is geworden, maar ik weet niet of dat maar schijn is.
Momenteel heb ik wel weer iets meer energie, dus dat zou kunnen betekenen dat het level weer wat hoger is.
Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week na het bloedprikken is.

Oh wat vervelend te horen dat zijn dingen die me erg lastig lijken . Het proces eist veel geduld dus als je dan ook een soort van stilstaat . Hopelijk zijn je bloedwaarden beter volgende week. Hoeveel pompjes nam je van de gel daarvoor ?