Hormoonpleisters andere plek

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Hormoonpleisters andere plek

Bericht door Laura2021 »

Hoi dames, ik heb 2 vraagjes, en ik weet dat ik deze vraag moet stellen aan de endocrinoloog en dat zal ik doen, maar hebben jullie geëxperimenteerd met hormoonpleisters op andere plekken dan buik, onderrug, been of bil en wat zijn de ervaringen?
Ik heb namelijk erg last dat de Sandoz pleisters zoals reeds bekend loslaten. Ik had hier al voor gewaarschuwd bij de endocrinoloog.
Ik heb getracht het loslaten te ondervangen met extra schoonmaken met alcohol en huidtape maar dit gaat toch erg irriteren. Ik was gewoon benieuwd of er mensen bijvoorbeeld het hebben geprobeerd op de arm. Volgens mij bij CIS menopauze is dit eerder van toepassing. Ik weet dat de borsten natuurlijk verboden terrein is.
En uit jullie ervaringen, zijn er plekken die beter oestradiol opnemen? Het lijkt dat de buik het beste werkt, maar blijft niet zitten.
Groetjes Laura :hbeat:
Ronja
Voornaamwoorden: hen

Re: Hormoonpleisters andere plek

Bericht door Ronja »

Ik plak ze soms op m'n bovenarmen/schouderhoogte. Ik heb ook dat ze soms loslaten, maar ik plak daar een andere pleister overheen dan. Je kunt ook aan de endocrinoloog expliciet om systen pleisters vragen, als hij daar een "medische noodzaak" van maakt krijg je ze wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

marianne

Bericht door marianne »

Ik gebruik al 5 jaar Androgel, wat een verademiing, doseert goed, je moet namelijk een boel uitsmeren, is na een minuut ingetrokken.

ik doe 1 keer per dag 4 pompjes ,

En geen ellendige gedoe meer met pleisters.

Succes
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Ik doe ze soms op de bovenkant van mijn voet, is wat makkelijker vind ik en dan merk ik het niet zo met irritatie. Zo blijven ze ook goed zitten met sokken aan. Ook met wassen gaat het er sneller af. Maar meestal heb ik ze aan een linker of rechtkant van mijn buik.
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Bericht door Saskia-Vince »

Heeft de plaats van de pleister ook nog effect op de opname van de hormonen door het lichaam?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis
Alexandra11

Laura2021 schreef: 08 jun 2024, 19:03 Hoi dames, ik heb 2 vraagjes, en ik weet dat ik deze vraag moet stellen aan de endocrinoloog en dat zal ik doen, maar hebben jullie geëxperimenteerd met hormoonpleisters op andere plekken dan buik, onderrug, been of bil en wat zijn de ervaringen?
Ik heb namelijk erg last dat de Sandoz pleisters zoals reeds bekend loslaten. Ik had hier al voor gewaarschuwd bij de endocrinoloog.
Ik heb getracht het loslaten te ondervangen met extra schoonmaken met alcohol en huidtape maar dit gaat toch erg irriteren. Ik was gewoon benieuwd of er mensen bijvoorbeeld het hebben geprobeerd op de arm. Volgens mij bij CIS menopauze is dit eerder van toepassing. Ik weet dat de borsten natuurlijk verboden terrein is.
En uit jullie ervaringen, zijn er plekken die beter oestradiol opnemen? Het lijkt dat de buik het beste werkt, maar blijft niet zitten.
Systen pleisters vragen, die blijven erg goed zitten. Ik had hetzelfde met Sandoz, ik krijg ze nu voor medische redenen.
Alexandra11

Saskia-Vince schreef: 20 jun 2024, 06:46 Heeft de plaats van de pleister ook nog effect op de opname van de hormonen door het lichaam?
Dat weet ik niet, ik denk het niet. De huid bij de voet is wat dunner dan de buik, en kan sneller gaan. Maar zeker weten doe ik het niet.
Tess_
Voornaamwoorden: she/they

Bericht door Tess_ »

Toen ik nog systen pleisters gebruikte, had ik het grootste succes door ze op een van deze locaties te plaatsen: hoge binnenkant van de benen, hoge binnenkant van de armen, op je dij, op je buik onder de taillelijn (boven je p@n*s). Dat zijn de locaties die niet echt werkten: schouder (welke locatie dan ook), bil, buik boven de taillelijn, buitenbeen. Ook liet ik de pleister langer dan de voorgeschreven 3,5 dag op mijn huid zitten en had ik een overlap met een nieuwe pleister. Laat elke pleister gewoonlijk 4,5 tot 5 dagen zitten. Ik hoop dat dat helpt
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Het lijkt wel voor iedereen verschillend te zijn. Bij mij gaat het altijd goed met pleisters (Sandoz) plakken. Bovenarm of onderaan de buik. Soms op de bil. Ook bij veel bewegen blijft de pleister goed zitten. De huid maak ik eerst goed schoon met zeep (daarna de zeep goed wegspoelen). Bij het plakken let ik er goed op dat ik de pleister in één keer, zo recht mogelijk, op de huid plak. In het verleden ging het wel eens mis bij het eraf halen van het plastic dat over de kleeflaag heen zit. Dan plakte de pleister niet meer goed. Daarom ben ik daar nu extra voorzichtig mee, wat lijkt te helpen.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Saskia-Vince
Voornaamwoorden: die/diens

Bericht door Saskia-Vince »

Ontvetten jullie de plek ook eerst bijv met alcohol voor dat jullie de pleister plakken, zo dat het beter hecht?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
5-8-24 start hrt
Vrouw met een penis