Mijn verhaal en de vraag naar tips:,
Mijn verhaal:
Ik leef nu al zo'n tien jaar als mezelf (:man). (Coming out gehad op 17de,)Maar heb eigenlijk altijd al aangevoeld dat ik een man ben. Ik heb er heel erg mee geworsteld toen ik nog geen operaties had ondergaan en was suïcidaal, waarbij ik een aantal zelfmoordpogingen heb ondernomen. Het was gewoon te pijnlijk om te leven met een vrouwen lijf, wat niet bij me hoorde. Inmiddels een aantal operaties ondergaan, waardoor ik me wel steeds beter ging voelen, maar de genderdysforie/ onvrede over mijn lijf, gaat maar niet helemaal weg. En roept nog steeds af en toe suïcidale gedachtes op of dat het me wanhopig maakt. Maar desondanks probeer ik mijn best te doen om mijn lijf en alles wat ik heb meegemaakt te accepteren, wat wel steeds meer lukt en hoop op een dag vrede te hebben kunnen vinden met het verleden, het nu en de toekomst.
Hebben jullie nog tips over hoe om te gaan met genderdysforie?
Genderdysforie
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
Re: Genderdysforie
Wat me echt heeft geholpen, is me meer te richten op andere aspecten van het leven, zoals mijn hobby's, leuke activiteiten ondernemen, tijd doorbrengen met vrienden en familie, en mijn geloof. Je kunt ook gaan reizen en andere culturen ervaren.
Het helpt enorm om je te concentreren op anderen of anderen te gaan helpen, omdat het je afleidt van je eigen zorgen en je helpt om je eigen problemen in een breder perspectief te zien.
Wanneer je jezelf openstelt voor anderen, besef je dat jouw strijd niet uniek is en dat er mensen zijn die veel zwaardere lasten dragen, zoals ziekte, extreme armoede of het verlies van een geliefde. Dit kan helpen om dankbaarheid te voelen voor de positieve aspecten van je eigen leven.
Dankbaarheid maakt je nederig. Door nederigheid kun je meer liefde en begrip voor jezelf ontwikkelen en ook meer empathie voor anderen.
Uiteindelijk draait het erom je aandacht te verleggen naar andere dingen.
Het helpt enorm om je te concentreren op anderen of anderen te gaan helpen, omdat het je afleidt van je eigen zorgen en je helpt om je eigen problemen in een breder perspectief te zien.
Wanneer je jezelf openstelt voor anderen, besef je dat jouw strijd niet uniek is en dat er mensen zijn die veel zwaardere lasten dragen, zoals ziekte, extreme armoede of het verlies van een geliefde. Dit kan helpen om dankbaarheid te voelen voor de positieve aspecten van je eigen leven.
Dankbaarheid maakt je nederig. Door nederigheid kun je meer liefde en begrip voor jezelf ontwikkelen en ook meer empathie voor anderen.
Uiteindelijk draait het erom je aandacht te verleggen naar andere dingen.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
22+23-10-24 Consult Lubos & UKMP
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
-
ik ben niet ondankbaar en ben het ook niet eens dat het hebben van een ernstige ziekte erger is aangezien ik zelf een ernstige ziekte heb en vindt dat niet altijd erger dan trans zijn.
Ik probeer ook echt wel afleiding te zoeken.
Alleen lukt dat simpelweg niet altijd.
Ik denk dat jij er zelf overheen stapt doet er nogal gemakkelijk over. De een heeft er meer moeite mee dan de ander maar vindt dit een beetje stoer willen doen en je mening wel heel snel klaar hebben.
Je kunt niet zomaar invullen dat iemand in jouw ogen ondankbaar is als je geen flauw idee hebt van diens situatie.
Lijkt me een optie om je eerst beter in je eigen leven te verdiepen en dan wanneer je daartoe in staat bent mensen een juist advies te geven waar wat meer is over nagedacht.
Ik probeer ook echt wel afleiding te zoeken.
Alleen lukt dat simpelweg niet altijd.
Ik denk dat jij er zelf overheen stapt doet er nogal gemakkelijk over. De een heeft er meer moeite mee dan de ander maar vindt dit een beetje stoer willen doen en je mening wel heel snel klaar hebben.
Je kunt niet zomaar invullen dat iemand in jouw ogen ondankbaar is als je geen flauw idee hebt van diens situatie.
Lijkt me een optie om je eerst beter in je eigen leven te verdiepen en dan wanneer je daartoe in staat bent mensen een juist advies te geven waar wat meer is over nagedacht.
-
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
- Voornaamwoorden: hij/hem
Ik begrijp dat dit onderwerp gevoelig ligt en dat iedereen zijn eigen strijd heeft. Echter, het is niet constructief om elkaar aan te vallen of te veroordelen.
Je vroeg om tips hoe om te gaan met genderdysforie, ik heb je daar antwoord op gegeven vanuit mijn eigen ervaring.
Je vat dat blijkbaar erg persoonlijk op, ondanks dat ik je nergens op heb aangevallen. Misschien kun je daar zelf reflectie op doen waarom dat is?
Ik hoop dat je een gezonde manier weet te vinden om met je problemen om te gaan.
Je vroeg om tips hoe om te gaan met genderdysforie, ik heb je daar antwoord op gegeven vanuit mijn eigen ervaring.
Je vat dat blijkbaar erg persoonlijk op, ondanks dat ik je nergens op heb aangevallen. Misschien kun je daar zelf reflectie op doen waarom dat is?
Ik hoop dat je een gezonde manier weet te vinden om met je problemen om te gaan.
2-12-21 Wacht PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dit laat duidelijk de beperkingen van een forum zien. Woorden zonder lichaamstaal kunnen verkeerd begrepen worden en onwijs hard overkomen. Terwijl een ieder het goed bedoelt. We zijn er voor elkaar en een ieder heeft zijn eigen verhaal en demonen om mee af te rekenen. Genderdysforie is geen keuze of optie. Hoe je ermee omgaat en hoe het voelt is binnen grenzen enigszins maakbaar. En een mismatch tussen lichaam en geest blijft. Je kan cosmetisch en hormonaal het lichaam aanpassen aan het gewenste geslacht, 100% wordt het nooit. Hiermee om te gaan kan soms erg moeilijk zijn. Kijk ik voor mezelf,ik worstel met een tweetal dingen, de sociale transitie, want het als vrouw tonen aan de buitenwereld is eng en confronterend, vooral de mogelijke reacties en daarbij als zijnde een perfectionist is het nooit helemaal goed voor mezelf. Ander ding is de fysieke status, in mijn hoofd zie ik er anders uit dan op de foto. Deze strijd is lastig maar tegelijkertijd ook mooi. Want ik leef en heb gevoel en emoties. Soms radeloos, soms weet ik precies wat ik wil en vaak er iets tussenin. Voor mij zijn emoties en erover nadenken en verwerken en nieuwe stappen zetten de motor van mijn bestaan. Het voelt als groeien en dit voelt goed.
Wanneer je niet weet waar je naartoe gaat, dan is elke weg goed. (vrij naar Lewis Carroll)