Naar school!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Chieftac

Naar school!

Bericht door Chieftac »

Ik heb er nog wel een tijdje over nagedacht hoe en of ik het wel zou doen, maar vandaag heb ik gewoon de knoop door gehakt en heb het gewoon gedaan. Ik had mijn stoute schoenen aangetrokken en een beha (opgevuld met sokken tot B-cup) aangedaan, daarnaast had ik mijn strakste onder/zwem-broek getucked, heb daarna mijn eigen mannelijke kleding er overheen aan gedaan (om het nog een beetje te verbergen) en ben zo naar school vertrokken. Ik heb dit altijd al wel een keer eerder willen doen, maar tot zo ver was het er gewoon niet van gekomen. Tot vandaag dus.

Na de eerste stap die ik naar buiten had gezet voelde ik echt een blok van mij afvallen en het voelde echt goed om eindelijk een beetje die persoon te kunnen zijn die ik diep van binnen altijd al had willen zijn. In mijn vorige aantal berichten had ik het over Androgynie, maar ik kwam er dus achter dat dat eigenlijk helemaal niet bij mij paste. Ik zit er namelijk toch wel gewoon over een eventuele operatie na te denken, maar dat is gewoon echt een moeilijke beslissing waar ik nog echt wel goed over na moet denken.

Toen ik op school aan kwam was ik natuurlijk eerst nog wel zenuwachtig of iemand het zou opmerken, maar mijn klasgenoten waren gelukkig allemaal te druk bezig met hun eigen werk, en gaven weinig tot geen aandacht aan mij. De rest van de dag is daarom ook rustig verlopen. Van deze eerste keer heb ik geen negativiteit ervaren en heb er dus ook echt geen spijt van dat ik het heb gedurfd te doen. Ik ga het in de toekomst zeker nog wel vaker en misschien ook nog zelfs wel uitgebreider doen.
Laatst gewijzigd door Chieftac op 17 jan 2013, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Je mag zijn zoals je bent."
Harro

Re: Naar school!

Bericht door Harro »

Gefeliciteerd met deze stap !!!
Kilian

Bericht door Kilian »

echt super goed dat je dit heb durven doen, dikke respect hier!
na een tijdje is iedereen hieraan gewend (als ze het opmerken) en dan word het steeds makkelijker en voel je je steeds
beter dus ga zo door !
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
Fay

Bericht door Fay »

Jeetje, idd super dat je voor jezelf hebt gekozen, grote stap!

*applause*

:)

Joyy
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als je merkt dat de eerste kleine stapjes nauwelijks of niet worden opgemerkt worden ze al snel gewoon en durf je meestal nog wel weer een stapje verder te gaan,
Irene
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag ook een uitgebreide email met mijn hele verhaal gestuurd naar Transvisie Rotterdam voor een afspraak. Ik heb mijn ouders hier nog niet over ingelicht, maar ik vind dat ik eerst zelf moet uitzoeken wat ik nu precies wil voordat ik mijn ouders hierover spreek. Ik denk dat ze bij Transvisie Rotterdam wel een goed beeld van mijn situatie kunnen krijgen, en mijn kunnen adviseren over de toekomst.
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Ik ben tot de conclusie gekomen waar ik zelf wel vrede mee heb, dus ik hoef niet meer in gesprek met Transvisie. Ik heb van me zelf geaccepteerd dan ik crossdresser ben. Ik wil me in de toekomst zeker nog wel vrouwelijker gaan kleden, maar nep-borsten of een opgevulde beha vind ik ook al voldoende om dat stukje van het vrouwelijke figuur te krijgen, en hoef niet meer dat hele HRT traject er bij te doen. (die keuze tussen echt en nep vond ik eerst nog wat moeilijk). En hierdoor ben ik dan alsnog in staat om een man te zijn en me daarnaast meer een vrouw te voelen. Het is alleen nog wat lastig dat ik nog bij mijn ouders woon, want die zullen het denk ik niet zomaar accepteren. Gelukkig kan ik over een tijdje de studentenwoning van mijn broer overnemen als die voor een maand naar het buitenland gaat. In die tijd kan ik dan in kleine stappen gaan experimenteren met de juiste kleding waar ik me goed bij voel. Hoe mijn ouders na die maand dan zullen reageren als ik terug kom weet ik niet, maar ik denk dat ze me wel zullen accepteren als ik er zelf ook geen moeite meer mee heb.
Fay

Bericht door Fay »

Knap dat je tot die conclusie en beslissingen bent gekomen, its allemaal nogal wat

Joyy
Harro

Bericht door Harro »

Inderdaad goed dat je deze stap gezet hebt. Da's een felicitatie waard !!
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Ik heb eigen toch nog wel besloten om een keer op gesprek te gaan met transvisie, want de twijfel over wat ik nu precies wil is eigenlijk gewoon nog te groot. En ik wil het liever wel zeker weten, in plaats van te leven met twijfels.