borstvergroting

Laura

borstvergroting

Bericht door Laura »

Ik vind ontzettend weinig objectieve informatie over borstvergrotingen bij MtF. Op 29 januari ga ik op consult bij een plastisch chirurg: bij mijn research vind je er veel over bij biovrouwen maar aangezien de borstkas van een bioman anders is, lijkt het me logisch dat een borstvergroting niet evident is om het natuurlijk te laten lijken. De spieraanhechting is lichtjes anders bij een man en de tepels staan iets meer zijdelings in vergelijking met een vrouw.

Kent iemand een degelijke en objectieve informatiebron over borstvergrotingen bij transgenders?

Groetjes,

L
Raisa

Re: borstvergroting

Bericht door Raisa »

Je zou deze link kunnen bekijken, al vind ik de website over het algemeen vrij depressief.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Een punt wat ik wel eens heb horen noemen is, dat omdat de manlijke borstkas wat breder is, en de protesen allemaal gemaakt zijn op vrouwelijk formaat, je bij een borstvergroting wel eens te maken krijgt met "scheelkijken" of juist het tegenovergestelde. Ik krijg over een week een borstvergroting, ik heb vast veel subjectiefs te melden dan ;)
ada

Bericht door ada »

Raisa die link is best leerzaam maar.........hoe kan ik deze in het Nederlands lezen want mijn engels is not so good.
Wees je zelf en niet een ander
MissJana

Bericht door MissJana »

Laura schreef:Ik vind ontzettend weinig objectieve informatie over borstvergrotingen bij MtF. Op 29 januari ga ik op consult bij een plastisch chirurg: bij mijn research vind je er veel over bij biovrouwen maar aangezien de borstkas van een bioman anders is, lijkt het me logisch dat een borstvergroting niet evident is om het natuurlijk te laten lijken. De spieraanhechting is lichtjes anders bij een man en de tepels staan iets meer zijdelings in vergelijking met een vrouw...
Klopt, zou zelf ook niet weten waar die informatie te vinden is maar heb mij er zelf steeds meer in verdiept. En uiteindelijk ben ik bij de chirurg van mijn ex terecht gekomen, ook ervaren genoeg om mij te helpen! Het resultaat van een borstvergroting bij MtF verschilt zeker met die bij een biovrouw, en zal misschien door de spieren en de verder uit elkaar liggende tepels iets minder natuurlijk kunnen ogen, maar kan toch ook heel mooi zijn! Afhankelijk van je eigen wensen en borst(groei) is er veel mogelijk in soort, vorm en grootte van de prothesen. Over het algemeen wordt natuurlijk geadviseerd te wachten tot na de hormonen en zeker niet elke chirurg zal dit ook eerder willen doen, maar ja, als je echt wil...;)
Laura

Bericht door Laura »

Hedwich schreef:Een punt wat ik wel eens heb horen noemen is, dat omdat de manlijke borstkas wat breder is, en de protesen allemaal gemaakt zijn op vrouwelijk formaat, je bij een borstvergroting wel eens te maken krijgt met "scheelkijken" of juist het tegenovergestelde. Ik krijg over een week een borstvergroting, ik heb vast veel subjectiefs te melden dan ;)
hoe is je borstvergroting geweest? ik ben benieuwd. Heb je met je oestrogenen moeten stoppen?
Laatst gewijzigd door Laura op 21 jan 2013, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura

Bericht door Laura »

MissJana schreef:
Laura schreef:Ik vind ontzettend weinig objectieve informatie over borstvergrotingen bij MtF. Op 29 januari ga ik op consult bij een plastisch chirurg: bij mijn research vind je er veel over bij biovrouwen maar aangezien de borstkas van een bioman anders is, lijkt het me logisch dat een borstvergroting niet evident is om het natuurlijk te laten lijken. De spieraanhechting is lichtjes anders bij een man en de tepels staan iets meer zijdelings in vergelijking met een vrouw...
Klopt, zou zelf ook niet weten waar die informatie te vinden is maar heb mij er zelf steeds meer in verdiept. En uiteindelijk ben ik bij de chirurg van mijn ex terecht gekomen, ook ervaren genoeg om mij te helpen! Het resultaat van een borstvergroting bij MtF verschilt zeker met die bij een biovrouw, en zal misschien door de spieren en de verder uit elkaar liggende tepels iets minder natuurlijk kunnen ogen, maar kan toch ook heel mooi zijn! Afhankelijk van je eigen wensen en borst(groei) is er veel mogelijk in soort, vorm en grootte van de prothesen. Over het algemeen wordt natuurlijk geadviseerd te wachten tot na de hormonen en zeker niet elke chirurg zal dit ook eerder willen doen, maar ja, als je echt wil...;)
ik ben al 6 maanden onder hormonen. Nog een paar jaar wachten zal bij me niet lukken. Vooraleer ik de borstvergroting zal ondergaan zal ik al aan 9 maanden hormonen zitten.
J1nny

Bericht door J1nny »

Laura schreef:
Hedwich schreef:Een punt wat ik wel eens heb horen noemen is, dat omdat de manlijke borstkas wat breder is, en de protesen allemaal gemaakt zijn op vrouwelijk formaat, je bij een borstvergroting wel eens te maken krijgt met "scheelkijken" of juist het tegenovergestelde. Ik krijg over een week een borstvergroting, ik heb vast veel subjectiefs te melden dan ;)
hoe is je borstvergroting geweest? ik ben benieuwd. Heb je met je oestrogenen moeten stoppen?
Zal je toch even moeten wachten tot ze thuis is Laura, maar ik zal vanavond even vragen.
Raisa

Bericht door Raisa »

Laura schreef:ik ben al 6 maanden onder hormonen. Nog een paar jaar wachten zal bij me niet lukken. Vooraleer ik de borstvergroting zal ondergaan zal ik al aan 9 maanden hormonen zitten.
Persoonlijk zou ik wachten tot je 2 jaar aan de hormonen bent voor je zoiets besluit omdat borstgroei nog vrij lang doorgaat. Van wat ik heb gehoord ervaren veel transvrouwen zelfs een groeispurt in hun borsten na hun srs.
Laura

Bericht door Laura »

Raisa schreef:
Laura schreef:ik ben al 6 maanden onder hormonen. Nog een paar jaar wachten zal bij me niet lukken. Vooraleer ik de borstvergroting zal ondergaan zal ik al aan 9 maanden hormonen zitten.
Persoonlijk zou ik wachten tot je 2 jaar aan de hormonen bent voor je zoiets besluit omdat borstgroei nog vrij lang doorgaat. Van wat ik heb gehoord ervaren veel transvrouwen zelfs een groeispurt in hun borsten na hun srs.
Na 6 maanden heb ik niet veel, mijn zus en moeder hebben ook niet veel, bovendien ben ik graatmager (BMI 19) dus veel groei zal ik nooit hebben. Bovendien ben ik geen geduldig persoon ;-)