Hoihoi, ik heb eindelijk groen licht voor mijn operaties. Ik wilde naar mkv, omdat ik goede verhalen had gehoord over kanhai. Echter heb ik in de wandelgangen gehoord, dat er nu een patiëntenstop is.
Weet iemand hier meer van, wat zijn jullie ervaringen met dr kanhai, of zijn er betere alternatieven ( die ook vergoed worden uiteraard)? Graag hoor ik jullie verhalen.
Xxx
Ronja.
Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
Medisch kliniek velsen (of andere opties)
-
Ronja
- Voornaamwoorden: hen
-
Sophie123
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Medisch kliniek velsen (of andere opties)
Wat ik via-via heb gehoord (dus niet 100% zeker dat dit zo is) is dat Kanhai een burnout heeft gehad van de zomer en dat hij daarom alles langzamer weer oppakt. Ze gaan nu eerst de huidige wachtlijst af en pas daarna zou het weer open kunnen voor nieuwe aanmeldingen. Maar de wachtlijst is ook aardig groot, dus weet niet wanneer dat gaat gebeuren.
Verder wordt een geslachtsoperatie vanuit de basisverzekering vergoedt. Andere operaties, vaak na een goedkeuring van een psychiater en altijd voor de zekerheid een machtiging bij je verzekering aanvragen, komen dan ook uit de basisverzekering. Het ligt er vooral aan of de zorgverlener een contract heeft met de zorgverzekering, anders betaal je "passantentarief" wat een stuk meer is. Als je dan ook nog geen restitutieverzekering hebt betaal je zelf een groot deel.
Ik sta nog op de wachtlijst bij MKV, kan in december bellen naar ze welke zorgverzekering het beste is om af te sluiten voor komend jaar (ik zit nu natuurlijk bij één van de twee zorgverzekeringen waarbij ze alle mensen op de wachtlijst "on hold" zetten), waarna ik dan waarschijnlijk ergens tussen januari en april wordt opgeroepen en vanaf daar is het nog 6-8 maanden wachten. Heb dus nog niet veel ervaringen, behalve vaak bellen en lang wachten.
Verder wordt een geslachtsoperatie vanuit de basisverzekering vergoedt. Andere operaties, vaak na een goedkeuring van een psychiater en altijd voor de zekerheid een machtiging bij je verzekering aanvragen, komen dan ook uit de basisverzekering. Het ligt er vooral aan of de zorgverlener een contract heeft met de zorgverzekering, anders betaal je "passantentarief" wat een stuk meer is. Als je dan ook nog geen restitutieverzekering hebt betaal je zelf een groot deel.
Ik sta nog op de wachtlijst bij MKV, kan in december bellen naar ze welke zorgverzekering het beste is om af te sluiten voor komend jaar (ik zit nu natuurlijk bij één van de twee zorgverzekeringen waarbij ze alle mensen op de wachtlijst "on hold" zetten), waarna ik dan waarschijnlijk ergens tussen januari en april wordt opgeroepen en vanaf daar is het nog 6-8 maanden wachten. Heb dus nog niet veel ervaringen, behalve vaak bellen en lang wachten.
-
Ronja
Ok, ik zit bij fbto, basis zorg keuzevrij , dus kan tot nu toe gaan en staan waar k wil. Maar houd het idd goed in de gaten. Dankjewel voor je feedback.
Xxx
Ronja.
Xxx
Ronja.
-
Mevr B
Waarbij ik zal zeggen dat Kanhai waarschijnlijk de beste is in Nederland in dit veld.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
DominiqueB
Hij had zijn been gebroken en lag er daarom een paar maanden uit.Sophie123 schreef: 30 okt 2024, 09:35 Wat ik via-via heb gehoord (dus niet 100% zeker dat dit zo is) is dat Kanhai een burnout heeft gehad van de zomer en dat hij daarom alles langzamer weer oppakt. Ze gaan nu eerst de huidige wachtlijst af en pas daarna zou het weer open kunnen voor nieuwe aanmeldingen. Maar de wachtlijst is ook aardig groot, dus weet niet wanneer dat gaat gebeuren.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
theemeid94
- Voornaamwoorden: zij/haar
Gaat dit om een wachtlijst voor een intake gesprek of de operatie zelf? Ik had wel via Genderhealthcare een verwijzing gekregen maar had nog niets gehoord nog of achter na gebeld omdat ik door privé omstandigheden er niet aan toe was gekomen.Sophie123 schreef: 30 okt 2024, 09:35 Wat ik via-via heb gehoord (dus niet 100% zeker dat dit zo is) is dat Kanhai een burnout heeft gehad van de zomer en dat hij daarom alles langzamer weer oppakt. Ze gaan nu eerst de huidige wachtlijst af en pas daarna zou het weer open kunnen voor nieuwe aanmeldingen. Maar de wachtlijst is ook aardig groot, dus weet niet wanneer dat gaat gebeuren.
-
Sophie123
Wachtlijst voor intake. Die lijst sta ik op en voor die lijst nemen ze geen nieuwe mensen aan. Mocht je een doorverwijzing hebben gehad dan sta je als het goed is op die lijst. Je kan even MKV daarvoor bellen.theemeid94 schreef: 12 nov 2024, 15:27Gaat dit om een wachtlijst voor een intake gesprek of de operatie zelf? Ik had wel via Genderhealthcare een verwijzing gekregen maar had nog niets gehoord nog of achter na gebeld omdat ik door privé omstandigheden er niet aan toe was gekomen.Sophie123 schreef: 30 okt 2024, 09:35 Wat ik via-via heb gehoord (dus niet 100% zeker dat dit zo is) is dat Kanhai een burnout heeft gehad van de zomer en dat hij daarom alles langzamer weer oppakt. Ze gaan nu eerst de huidige wachtlijst af en pas daarna zou het weer open kunnen voor nieuwe aanmeldingen. Maar de wachtlijst is ook aardig groot, dus weet niet wanneer dat gaat gebeuren.
-
theemeid94
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik heb inderdaad gebeld en mijn verwijzing was wel door gekomen, dus ik sta ook in de wachtlijst.Sophie123 schreef: 13 nov 2024, 09:51Wachtlijst voor intake. Die lijst sta ik op en voor die lijst nemen ze geen nieuwe mensen aan. Mocht je een doorverwijzing hebben gehad dan sta je als het goed is op die lijst. Je kan even MKV daarvoor bellen.theemeid94 schreef: 12 nov 2024, 15:27Gaat dit om een wachtlijst voor een intake gesprek of de operatie zelf? Ik had wel via Genderhealthcare een verwijzing gekregen maar had nog niets gehoord nog of achter na gebeld omdat ik door privé omstandigheden er niet aan toe was gekomen.Sophie123 schreef: 30 okt 2024, 09:35 Wat ik via-via heb gehoord (dus niet 100% zeker dat dit zo is) is dat Kanhai een burnout heeft gehad van de zomer en dat hij daarom alles langzamer weer oppakt. Ze gaan nu eerst de huidige wachtlijst af en pas daarna zou het weer open kunnen voor nieuwe aanmeldingen. Maar de wachtlijst is ook aardig groot, dus weet niet wanneer dat gaat gebeuren.
Ze vroegen wel specifiek ook naar welke zorgverzekering en ik heb zelf ook FBTO en dat was prima
-
Ronja
Ok. Bedankt voor de info, ik zal ook is bellen. Maar ook ben ik ondertussen op oek naar verhalen over srs in nijmegen (radboud). Iemand ervaring mee?