Eerste stapje op mijn werk gezet.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Petra71
Voornaamwoorden: zij/haar

Eerste stapje op mijn werk gezet.

Bericht door Petra71 »

OP enkele collega's na weet niemand dat ik mij dagelijks in privé als vrouw kleed en ik op de wachtlijst sta voor mijn transitie
Afgelopen week hadden wij op ons werk de jaarlijkse bijeenkomst over de visie van dit jaar.
Onze Directeur kwam met enkele punten waar wij op het werk aan gaan werken,
en bij 1 van die punten kwam ook het zinnetje "zijn wie je wil zijn" voorbij.
Ik voelde mij meteen een stukje gewaardeerd zonder dat ze weten dat ik dus in transitie ga.

Nadat de directeur klaar was met zijn praatje en wij bedankt werden voor onze aanwezigheid,
vond ik het tijd om meteen de koe bij de horens te pakken.
Dus met veel moed in de schoenen liep ik op hem af en zei hem dat ik trotst was dat ik benoemd was.
Hij keek mijn even met grote ogen aan en vroeg wat ik bedoelde.
Ik antwoorden dat er in 1 van de punten dus werd gezegd dat iedereen er mag zijn en dat ik mij vrouw voel
en dus in transitie ga. Het duurde een paar tellen en toen begreep hij wat ik bedoelde en daarna kreeg ik een
hand op mijn schouder en zei hij dat hij mij op het werk zal steunen en dat hij binnenkort even een goede babbel
wilde maken met mij over hoe en wat want hij wilde alles weten over hoe het in zijn werk gaat en zo.

Na deze hartverwarmende reactie vond ik het ook tijd dat mijn tijdelijke (van een andere afdeling) leidinggevende en mijn kersverse leidinggevende
het ook maar moesten weten. Dus na mijn werkzaamheden stapte ik op de eerste af en vroeg hem of ik even een 1 op 1 gesprek met hem kon hebben.
Niet veel later zaten wij in zijn kantoor en kwam ook voor hem het hoge woord er uit. Ook hij sprak zijn steun uit naar mij en wist ook hoe ik mij moest voelen want bij zijn vorige werkgever had hij een transvrouw als collega. Ik voelde mij dus gelukkig goed gehoord.
Niet veel later sprak ik ook mijn nieuwe leidinggevende aan en die was even verbaast want in die 2 weken dat hij mij kent had hij dit niet achter mij gezocht en dus ook niet verwacht. Maar ook hij zei mij volop te steunen en als ik daadwerkelijk als vrouw kom werken en ik wordt door mensen belachelijk gemaakt of gepest ik geen seconden moet wachten om dit te melden en hij dan ook passende maatregelen gaat treffen.

Het is zo fijn om te horen dat 3 belangrijke mensen op mijn werk achter mij staan en mij steunen en helpen, nu alleen nog die 250 (overwegend) mannen het laten weten en dan hopen dat ik snel als vrouw mijn werk kan doen, ook al zit ik nog niet in transitie.
Staan er taalfouten, sorry ik heb dic....dis.. dyslexie
Gea
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste stapje op mijn werk gezet.

Bericht door Gea »

Gefeliciteerd met deze mooie en grote stap..
En wat super fijn dat je de steun mag verwachten zoals die gewoonlijk hoort te zijn.

Dikke knuffel,
Gea.
Afbeelding

:hbeat: O jaa, wees lief voor jezelf :hbeat:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mooie stap.
Irene
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Super zo stap en dat je goede ondersteuning krijgt, Dat is helaas niet overal zo.

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
NB_FG
Voornaamwoorden: hij

Bericht door NB_FG »

Petra71 schreef: 14 jan 2025, 18:22 OP enkele collega's na weet niemand dat ik mij dagelijks in privé als vrouw kleed en ik op de wachtlijst sta voor mijn transitie
Afgelopen week hadden wij op ons werk de jaarlijkse bijeenkomst over de visie van dit jaar.
Onze Directeur kwam met enkele punten waar wij op het werk aan gaan werken,
en bij 1 van die punten kwam ook het zinnetje "zijn wie je wil zijn" voorbij.
Ik voelde mij meteen een stukje gewaardeerd zonder dat ze weten dat ik dus in transitie ga.

Nadat de directeur klaar was met zijn praatje en wij bedankt werden voor onze aanwezigheid,
vond ik het tijd om meteen de koe bij de horens te pakken.
Dus met veel moed in de schoenen liep ik op hem af en zei hem dat ik trotst was dat ik benoemd was.
Hij keek mijn even met grote ogen aan en vroeg wat ik bedoelde.
Ik antwoorden dat er in 1 van de punten dus werd gezegd dat iedereen er mag zijn en dat ik mij vrouw voel
en dus in transitie ga. Het duurde een paar tellen en toen begreep hij wat ik bedoelde en daarna kreeg ik een
hand op mijn schouder en zei hij dat hij mij op het werk zal steunen en dat hij binnenkort even een goede babbel
wilde maken met mij over hoe en wat want hij wilde alles weten over hoe het in zijn werk gaat en zo.

Na deze hartverwarmende reactie vond ik het ook tijd dat mijn tijdelijke (van een andere afdeling) leidinggevende en mijn kersverse leidinggevende
het ook maar moesten weten. Dus na mijn werkzaamheden stapte ik op de eerste af en vroeg hem of ik even een 1 op 1 gesprek met hem kon hebben.
Niet veel later zaten wij in zijn kantoor en kwam ook voor hem het hoge woord er uit. Ook hij sprak zijn steun uit naar mij en wist ook hoe ik mij moest voelen want bij zijn vorige werkgever had hij een transvrouw als collega. Ik voelde mij dus gelukkig goed gehoord.
Niet veel later sprak ik ook mijn nieuwe leidinggevende aan en die was even verbaast want in die 2 weken dat hij mij kent had hij dit niet achter mij gezocht en dus ook niet verwacht. Maar ook hij zei mij volop te steunen en als ik daadwerkelijk als vrouw kom werken en ik wordt door mensen belachelijk gemaakt of gepest ik geen seconden moet wachten om dit te melden en hij dan ook passende maatregelen gaat treffen.

Het is zo fijn om te horen dat 3 belangrijke mensen op mijn werk achter mij staan en mij steunen en helpen, nu alleen nog die 250 (overwegend) mannen het laten weten en dan hopen dat ik snel als vrouw mijn werk kan doen, ook al zit ik nog niet in transitie.
Daar past maar één woord bij:
GEFELICITEERD!!!
Alexandra11
Voornaamwoorden: Genderloos

Bericht door Alexandra11 »

Gefeliciteerd inderaad. Het klinkt als goed nieuws.