Testosteron: injectie of gel

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
NB_FG
Voornaamwoorden: hij

Testosteron: injectie of gel

Bericht door NB_FG »

Pas geleden had ik een gesprek met een endocrinoloog vanwege het voorschrijven van testosteron.

Dat is er in 2 vormen, namelijk injctie en gel. Gel heeft vele medische voordelen boven injecties, zoals een veel meer gelijkmatige toediening, bij complicaties kun je stoppen en het is dan veel eerder uit je systeem... etc.

Maar gel wordt (in België althans) niet door het ziekenfonds vergoed en injecties wel.

Snap jij het, snap ik het???

De endocrinoloog vond het ook raar en tegen alle logica in, maar leg het maar eens uit aan degenen die de regels opstellen...

Hoe zou dat in andere landen zijn?
San(ne)
Voornaamwoorden: Die/diens

Re: Testosteron: injectie of gel

Bericht door San(ne) »

Ik gebruik gel. Best tevreden over, alleen soms onhandig met douchen/sporten te snel na aanbrengen. En het laten opdrogen in de winter voordat ik een shirt aan kan is best wel koud. Verder werkt het prima bij mij.

In Nederland wordt gel wel vergoed in elk geval. Andere landen weet ik niet.
NB_FG
Voornaamwoorden: hij

Bericht door NB_FG »

San(ne) schreef: 15 jan 2025, 09:30 Ik gebruik gel. Best tevreden over, alleen soms onhandig met douchen/sporten te snel na aanbrengen. En het laten opdrogen in de winter voordat ik een shirt aan kan is best wel koud. Verder werkt het prima bij mij.

In Nederland wordt gel wel vergoed in elk geval. Andere landen weet ik niet.
Bedankt voor het reageren. In ieder geval weet ik nu dat het anders kan (en moet) dan in België.
schizo

Bericht door schizo »

Ik ben op mijn 17e begonnen met Sustanon injecties. 1 prik per 3 weken.
Daarna overgestapt op Nebido. 1 injectie per 14 weken. Ik ben hier erg tevreden over. Het is gereguleerde afgifte. Ik merk er niks van. De huisarts zet de prik.