Hallo allemaal,
Ik heb vorige week mijn vaginaplastiek gehad bij de Kanhai en moet sinds maandag dilateren. Dr Kanhai heeft bij mij 14cm diepte behaald en ik moet dilateren met maat 2 en 3 van de set die je van de kliniek krijgt. Maatje 2 gaat er redelijk makkelijk en altijd volledig in, maar maatje 3 gaat nog moeilijk en maar tot ongeveer tweederde erin. Nu is mijn vraag:
weet iemand hoe lang ik er over mag doen voordat maatje 3 er volledig ingaat? Moet dat vanaf het begin al lukken? Of kan dat een paar weken duren?
Ik wil niet dat het straks dichtgroeit en ik een corrigerende operatie moet krijgen, maar teveel doorduwen doet op het moment echt nog teveel pijn. Heeft iemand tips of advies voor mij???
Vraag over dilateren
-
Gea
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Vraag over dilateren
Helaas kan ik geen advies geven.
Omdat ik nog niet zover ben.
Maar ga fit draadje wel even volgen.
Omdat ik nog niet zover ben.
Maar ga fit draadje wel even volgen.

-
JuliaHaarman
- Voornaamwoorden: zij/haar
Goedemorgen, ik ben dan in Nijmegen geopereerd. Mocht het stap voor stap opbouwen. Met de dilator begonnen die in het ziekenhuis gebruikt werd de eerste keer, na verloop van tijd over gegaan op slag groter, eerst de originele een 10 min. en daarna slag groter, gewoon rustig opbouwen, zodat ik nu met een slag groter zonder pijn kan dilateren. Groetjes Julia
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Ik heb 2 jaar geleden mijn SRS gehad bij Kanhai en ik vond zijn dilators echt verschrikkelijk. Nummer 2 ging er inderdaad prima maar met nummer drie had ik steeds ruzie.
Ik heb vrij snel een andere set gekocht via bol.com die iets flexibeler was en ik ben daarvan de grootste 2 gaan gebruiken.
Kanhai vond dat prima. Ik heb nog lang nazorg gehad omdat ik bij de ingang van mijn vagina een paar wondjes had.
Ik heb vrij snel een andere set gekocht via bol.com die iets flexibeler was en ik ben daarvan de grootste 2 gaan gebruiken.
Kanhai vond dat prima. Ik heb nog lang nazorg gehad omdat ik bij de ingang van mijn vagina een paar wondjes had.
-
Brownie
Je mag nog steeds de verpleging daar bellen. Dat zou ik doen als ik jou was.
2/3 is ongeveer 10 cm? Dan ben je al een heel eind toch? Het kan zijn dat je voor die laatste centimeters ‘het hoekje om’ moet wat nu nog erg pijnlijk kan zijn met zowel interne als externe wonden. En je hebt toch volgende week controle? Dan kan je het aan hem zelf vragen.
2/3 is ongeveer 10 cm? Dan ben je al een heel eind toch? Het kan zijn dat je voor die laatste centimeters ‘het hoekje om’ moet wat nu nog erg pijnlijk kan zijn met zowel interne als externe wonden. En je hebt toch volgende week controle? Dan kan je het aan hem zelf vragen.
-
Brownie
Trouwens: zowel de mkv set als een meer flexibele staan op Pelvitec.nl maar je kan ook gewoon ergens leuke siliconendildo of vibrator met zo’n gebogen tip uitzoeken, heb je later ook nog plezier van 
-
Esther78
Ik denk dat het belangrijkste aspect is, dat je geen stress hebt tijdens het dilateren. Bouw het op naar de grootste die aangeraden wordt, maar wel op je eigen tempo. Wanneer je stress ervaart of niet rustig bent wanneer je dilateert, is het automatisch moeilijker om te dilateren en de bekkenbodem te ontspannen.
De hard-plastic-recht-toe-recht-aan dilator-set kan minder comfortabel zijn dan een set met gebogen punt.
Wat de pijn betreft, mij is destijds het advies gegeven om bij pijn, niet willens en wetens door te duwen. Het mag best oncomfortabel zijn, maar geen (extreme) pijn geven.
De hard-plastic-recht-toe-recht-aan dilator-set kan minder comfortabel zijn dan een set met gebogen punt.
Wat de pijn betreft, mij is destijds het advies gegeven om bij pijn, niet willens en wetens door te duwen. Het mag best oncomfortabel zijn, maar geen (extreme) pijn geven.
-
EveningS
Dankjewel voor alle adviezen, ik denk dat ik op het moment vooral gewoon bang ben dat de laatste centimeters dicht gaan groeien. Wat ik uiteraard wil vermijden. Ik heb inderdaad donderdag weer een consult en ga het hem dan zelf vragen en ik ga even kijken naar de flexibele dilators. De maat 3 van het setje van Kanhai is 13cm en er gaat nu denk ik ongeveer 10/11cm in. Kanhai heeft bij mij aangegeven dat een diepte van 14cm is behaald bij mijn operatie dus daarvoor moet ik dan uiteindelijk sowieso de grootste (maat 4) voor gaan gebruiken uiteindelijk.
Anyway, nogmaals bedankt voor de tips en geruststellende woorden.
Anyway, nogmaals bedankt voor de tips en geruststellende woorden.
-
Alexandra11
- Voornaamwoorden: Genderloos
Zelf dilateer ik na 10 jaar niet meer, maar in het begin was ik zeer veel bezig met dilateren, 3x per dag. Weet niet meer precies waneer de grootste erin kon maar volgens mij redelijk snel. Neem de tijd ervoor, het dichtgroeien of vernauwen is vooral in het begin een aandachtspunt.