verwijzing?

Psychologen en procedures
suus

verwijzing?

Bericht door suus »

Hoi

Ik heb gesprekken met een psycholoog bij het vumc over dat ik geen "inversie" operatie wil maar een "peritoneum" operatie, aangezien er daarbij meer weggehaald word van wat er zat. Zij willen alleen de inversie operatie doen omdat ze de peritoneum manier te experimenteel vinden

De psycholoog vroeg "En nu wil je een verwijzing naar dokter kai?" maar toen ik vroeg wat dat inhield wilde ze er niets meer over zeggen

Weten jullie misschien meer?
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: verwijzing?

Bericht door DominiqueB »

Bedoel je dat je een vulva plastiek wilt in plaats van een vagina plastiek?
En ik dan dat ze met dokter Kai velsen bedoelen maar daar is zo ver ik weet een aanmeld stop van 2 jaar.

dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

DominiqueB schreef: 25 mar 2025, 15:02 Bedoel je dat je een vulva plastiek wilt in plaats van een vagina plastiek?
En ik dan dat ze met dokter Kai velsen bedoelen maar daar is zo ver ik weet een aanmeld stop van 2 jaar.

dikke knuffel Dominique
Nee dat kan het niet zijn, want AUMC doet gewoon vulvaplastieken. Vermoedelijk wordt verwezen naar Kanhai in MK Velsen.
Irene
suus

Bericht door suus »

DominiqueB schreef: 25 mar 2025, 15:02 Bedoel je dat je een vulva plastiek wilt in plaats van een vagina plastiek?
Nee maar het is een iets andere techniek waar geen huid voor het binnenste gedeelte word gebruikt, maar een stuk van de buikwand
suus

Bericht door suus »

Irene_de_Vreede schreef: 25 mar 2025, 16:21 Nee dat kan het niet zijn, want AUMC doet gewoon vulvaplastieken. Vermoedelijk wordt verwezen naar Kanhai in MK Velsen.
Ja dat moet het zijn, dankjewel! Is dat dan de reden waarom ze niet meer over Kanhai wilde praten? Omdat het niet een Amsterdamse dokter is?
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik kan natuurlijk niet weten waarom iemand anders iets niet wil zeggen, maar het zou kunnen zijn dat het policy is om niet buiten het AUMC te verwijzen, tenzij daar om gevraagd wordt.
Irene
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Hmm, dat lijkt me heel apart. Vanuit mijn ervaring bij het Radboudumc heb ik twee keer een verwijzing gekregen naar dr. Kanhai, eerst voor aangezichtschirurgie en daarna voor lipofilling. Beide heb ik weliswaar daar niet laten doen, maar het krijgen van een verwijzing was nooit een probleem.

Wat is mis met gewoon vragen of en zo nee, waarom je geen verwijzing kunt krijgen?
suus

Bericht door suus »

Irene_de_Vreede schreef: 25 mar 2025, 20:11 Ik kan natuurlijk niet weten waarom iemand anders iets niet wil zeggen, maar het zou kunnen zijn dat het policy is om niet buiten het AUMC te verwijzen, tenzij daar om gevraagd wordt.
Moet haast wel want ze keek nogal geschrokken nadat ze het zei en er viel een stilte tot ik doorpraatte
Kim S.
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Kim S. »

Ik weet niet perse meer (zit zelf bijvoorbeeld niet bij het VU en heb nog niet via een ziekenhuis een verwijzing gekregen).

Maar dit weet ik wel:
-Het VU doet verwijzingen, weet ik van iemand die er een heeft gekregen (ging alleen niet over srs maar over ffs).
-Iemand kreeg een keer via Radboud een verwijzing naar specifiek Kanhai omdat ze daar zelf om vroeg. Maar het Radboud deed daar niet makkelijk over en wou alsnog betrokken blijven.

-Niet iedereen heeft positieve ervaringen bij Kanhai. De schrikreactie kan dus zijn omdat ze het niet fijn vinden te verwijzen en controle uit handen te geven. Maar het kan ook zijn dat de schrik komt van sommige van die meer vervelende verhalen die in het achterhoofd spelen.
(of omdat ze weet van die patiëntenstop)
Geen idee, wil ze hiermee niet vrijpleiten of dingen goedpraten ofzo, maar er is de mogelijkheid dat die reactie hier mee te maken heeft.

Hoe dan ook: het ziekenhuis zou je moeten kunnen doorverwijzen wanneer je dat wil (en gebeurt ook).