Waar komt je "nieuwe" naam vandaan??

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Vickey

Re: Waar komt je "nieuwe" naam vandaan??

Bericht door Vickey »

Ik gebruik mijn naam al jaren eigenlijk zonder er bij na te denken alleen de laatste tijd bennik bewuster vanhet feit dat ik eigenlijk vickey wil heten en me daar ook naar wil kleden.
En victor is de andere variant van mezelf.

Het is al moeilijk genoeg om vickey aannde buitenwereld te tonen.
Doe het op mijn werk wel ze noemen me daar geile viccie ( gekscherende vergelijking naar een hond) waarop ik zei schrijf het voortaan wel ff met vickey.
Statement gemaakt

Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk

Maureen_
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Waar komt je

Bericht door Maureen_ »

Als ik als meisje was geboren, dan had ik Nathalie geheten. Eigenlijk heb ik daardoor mijn naam 'gekozen'. Mijn ouders hadden de naam gekozen vanwege de Franse inslag (het nummer van Gilbert Bécaud) en de Franse roots die ik heb. 😊
Ik overweeg toch misschien een andere naam die meer op mijn eigen naam lijkt (ook praktischer). Pauline vind ik ook wel mooi.
:hbeat: Reis van Maureen :hbeat:

december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans
Rhiamon

Bericht door Rhiamon »

Rhiamonn aiblinn is een naam die ik al jaren gebruikte online veel vrienden en vriendinnen korte dat in tot ria want rhiamonn was wat lastig voor de vele internationale vrienden en vriendinnen dus ik dacht dit zijn ze toch al gewent en ik ook dus vandaar
Sweet Kayleigh

Bericht door Sweet Kayleigh »

Als jonge jongen kwam de naam Kayleigh zomaar ergens voorbij en die vond ik mooi en eigenlijk ook stoer tegelijk. De naam is een tijd lang in mijn achterhoofd blijven hangen, zeker tijdens mijn erg moeilijke jeugd. Jaren later maakte Marillion een nummer met de titel Kayleigh en de tekst daarvan raakte mij persoonlijk zonder dat ik eigenlijk precies wist waarom. Later maakte ook Rene Froger een nummer met dezelfde titel die ook nog eens heel gevoelig was en zo mooi. Ik zou niet weten hoe vaak ik het nummer heb geluisterd. Onlangs bij mijn coming out was het gewoon vanzelf sprekend dat dit mijn keuze was, temeer ook vanwege het gevoel dat ik er van krijg.
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:

28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
Willemijn
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Willemijn »

Heel mooi kayleigh, ben zelf enorme marilliion fan. En ja, het nummer gaat over liefde, de pijn en het afscheid nemen van het oude.
Wat geweest is ,is geweest.
vrouw met piemel
Renaat

Bericht door Renaat »

Het was een nummer waarmee Fish eigenlijk hoopte zijn vriendin terug te krijgen .......
just my 50 cts
Je suis , j'existe
FreyaSkye

Bericht door FreyaSkye »

De naam die ik hier op het forum gebruik is niet mijn echte naam. Aangezien ik toch een naam moest hebben ben ik maar gaan kijken in mijn lijst met karakters van Eve Online en daar kwam ik Freya Skye tegen. Het zijn 2 namen en die voelen in deze volgorde samen goed aan.
Zoals ik er nu in sta zal ik mijn naam nooit gaan veranderen, maar die twee namen blijven wel bij me; ik heb ze een beetje als extra namen geclaimed.

(Als ik als meisje was geboren dan hadden mijn ouders mij Jolanda genoemd...., en dat zou echt geen naam zijn voor mij en het type persoon wat ik (nu) ben.)
kayviolet
Voornaamwoorden: she/they

Bericht door kayviolet »

I didn't want to go the route of referencing a character in media or other such thing that a lot of trans women end up doing. Obviously there's nothing wrong with that, but I wanted something that's just mine.
I ended up using the phonetic pronunciation of my first and middle initials of my dead name. So "K.D." turned into Kaydee. I later found out I'm not the only trans Kaydee in the world, but I wouldn't want to change it now.
Afbeelding
Jessica82
Voornaamwoorden: Jessica

Bericht door Jessica82 »

Ik heb de naam gepakt die mijn ouders me eigenlijk had moeten geven.
Maureen_

Bericht door Maureen_ »

Jessica82 schreef: 20 dec 2025, 09:19 Ik heb de naam gepakt die mijn ouders me eigenlijk had moeten geven.
Jaa ik in eerste instantie ook, maar toen ik in real life die naam ging gebruiken voelde dat deze niet echt bij me paste. Vandaar dat ik voor Maureen heb gekozen (straalt zachtheid en warmte uit voor mijn gevoel😊)
:hbeat: Reis van Maureen :hbeat:

december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans