Safe shoppen voor 'nieuwe' trans personen
-
Willemijn
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Safe shoppen voor 'nieuwe' trans personen
O ja: niemand let op je in de drukte van batavialand.
vrouw met piemel
-
Ylse
Mijn ervaring is vooral mensen kijken wel maar zien niks. Over het algemeen zijn ze veel te veel met zichzelf bezig en niet met hun omgeving.
Misschien een tip. Als je merkt dat mensen je aanstaren gewoon terug staren. Vaak generen ze zich na een paar seconden of lopen per ongeluk tegen een lantaarnpaal en kijken dan alsnog weg. Het kan een kwestie zijn van zelfvertrouwen faken. Mijn vriendin had de leus fake it until you make it vaak paraat.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.
Anatole France
-
saskiadevries92
Er staan best wat nuttige dingen in dit topic. Voor m’n vriendin zit het ‘m vooral in het durven binnenstappen en iets passen dat ze zelf mooi vindt. Het gaat niet alleen om veiligheid van buitenaf, maar ook om je op je gemak voelen in je eigen keuzes.
Een beetje steun van iemand met ervaring kan dan echt het verschil maken. Ik ga dit zeker met haar delen
Een beetje steun van iemand met ervaring kan dan echt het verschil maken. Ik ga dit zeker met haar delen
-
Willemijn
Nu hangt er ook een jurk in de kast.
Nu nog hem durven aan te doen.
vrouw met piemel
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Kies je eigen moment en ga er vooral van genieten.Willemijn schreef: 05 sep 2025, 14:43 Nu hangt er ook een jurk in de kast.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
Januca
Willemijn,
voor mij was het ook een persoonlijke overwinning om voor de eerste keer een jurk aan te doen,
Nu heb ik er een aantal en draag ze met genoegen.
voor mij was het ook een persoonlijke overwinning om voor de eerste keer een jurk aan te doen,
Nu heb ik er een aantal en draag ze met genoegen.
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. 
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld, ook niet bij het shoppen. En ja, ik liep pre-OP, en loop nu nog steeds als vrouw een damesmode winkel binnen.
Bij de Hema bh's kopen en slipjes was de normaalste zaak voor mij. Straks mijn winkel nog vinden waar ik goed ondergoed kan kopen voor een redelijke prijs voor als ik het nodig heb, want geen Hema hier.
Kleding hier is wel erg op het praktische af, en niet bepaald modieus. Hovedsakelig Norsk design.
Bij de Hema bh's kopen en slipjes was de normaalste zaak voor mij. Straks mijn winkel nog vinden waar ik goed ondergoed kan kopen voor een redelijke prijs voor als ik het nodig heb, want geen Hema hier.
Kleding hier is wel erg op het praktische af, en niet bepaald modieus. Hovedsakelig Norsk design.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Sweet Kayleigh
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Gisteren naar de stad geweest met mijn vrouw en lekker kleding gepast bij Norah in Drachten. Bij het afrekenen een alleraardigste dame die mij veel plezier wenste met de kleding die ik net had aangeschaft. Eenmaal buiten zei mijn vrouw dat een paar vrouwen wat verwonderd hadden gekeken en het schijnbaar opmerrkelijk vonden dat de man in het pashokje was en de vrouw kleding haalde en terugbracht. Zelf had ik eigenlijk niets in de gaten en stond bij het afrekenen ook tussen 4 andere dames. Misschien ook door hoe gelukkig ik mij voel en hoe blij ik de hele dag was.
Later nog even naar Ziengs geweest waar ik hardop zei dat mannenschoenen saai zijn. De verkoopster reageerde en vond dat ik eigenlijk best gelijk heb. Maar een vrouwenvoet is nu eenmaal iets smaller dan een mannenvoet en ondanks dat ik maar maat 43 heb, de meeste vrouwenschoenen gaan niet verder dan 42. Misschien iemand nog tips voor leuke en shiny schoenen die wel in maat 43 of iets groter gaan?
Later nog even naar Ziengs geweest waar ik hardop zei dat mannenschoenen saai zijn. De verkoopster reageerde en vond dat ik eigenlijk best gelijk heb. Maar een vrouwenvoet is nu eenmaal iets smaller dan een mannenvoet en ondanks dat ik maar maat 43 heb, de meeste vrouwenschoenen gaan niet verder dan 42. Misschien iemand nog tips voor leuke en shiny schoenen die wel in maat 43 of iets groter gaan?
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Zalando en van haren heeft ze. Merken als Anna Field, eve en Oat en graceland gaan wel tot 44/45.Sweet Kayleigh schreef: 21 sep 2025, 11:12 Gisteren naar de stad geweest met mijn vrouw en lekker kleding gepast bij Norah in Drachten. Bij het afrekenen een alleraardigste dame die mij veel plezier wenste met de kleding die ik net had aangeschaft. Eenmaal buiten zei mijn vrouw dat een paar vrouwen wat verwonderd hadden gekeken en het schijnbaar opmerrkelijk vonden dat de man in het pashokje was en de vrouw kleding haalde en terugbracht. Zelf had ik eigenlijk niets in de gaten en stond bij het afrekenen ook tussen 4 andere dames. Misschien ook door hoe gelukkig ik mij voel en hoe blij ik de hele dag was.
En anders vinted.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
-
JuliasJurkje
- Voornaamwoorden: Zij haar
Ik shop regelmatig als Julia in een andere stad, waar het risico klein is dat iemand je herkend.
Het Liefs shop ik bij kringloopwinkels, daar is he assortiment meestal groter en pas de kleding in de pashokjes.
Krijg weinig tot geen commentaar, weet wel dat ze soms naar me omkijken.
Hier voel ik me heerlijk
Thuis voel ik me juist niet veilig, veel te bang dat mijn kinderen of bekende mij zien.
Mijn vrouw weet dat ik me omkleed, maar wil er niets van weten.
Als we over het onderwerp beginnen te praten, blokkeert ze mij regelmatig door te zeggen "als dat maar niet doet."., ze schaamt zich waarschijnlijk.
Dit geeft mij een onveilig en niet geaccepteerd gevoel, al is het haar waarschijnlijk ook niet zo bedoeld
Liefs Julia
Het Liefs shop ik bij kringloopwinkels, daar is he assortiment meestal groter en pas de kleding in de pashokjes.
Krijg weinig tot geen commentaar, weet wel dat ze soms naar me omkijken.
Hier voel ik me heerlijk
Thuis voel ik me juist niet veilig, veel te bang dat mijn kinderen of bekende mij zien.
Mijn vrouw weet dat ik me omkleed, maar wil er niets van weten.
Als we over het onderwerp beginnen te praten, blokkeert ze mij regelmatig door te zeggen "als dat maar niet doet."., ze schaamt zich waarschijnlijk.
Dit geeft mij een onveilig en niet geaccepteerd gevoel, al is het haar waarschijnlijk ook niet zo bedoeld
Liefs Julia