Testo injectie vragen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
maassias
Voornaamwoorden: hij/die

Testo injectie vragen

Bericht door maassias »

hallo allemaal,

Ik ben flink aan het overwegen of ik van gel naar injecties ga overstappen. Ik vraag me af hoe het toedienen van de injecties bij mensen in NL gaat? Ik lees dat veel mensen in het buitenland het gewoon zelf zetten maar mijn endocrinoloog vertelde me dat ik naar de huisarts moet. Niet dat ik het graag zelf wil doen, maar ik vraag me toch af of er mensen zijn die dat wel doen en of ze dat dan al vanaf het begin zelf deden. Ook ben ik benieuwd hoe jullie de injecties ervaren, doet het pijn? Hoe lang duurt het? Gaat het wel eens mis? Moet het in de spier? (side note: ik ben bang voor prikken/naalden, maar ik moet er maar aan geloven.)

MIjn endocrinoloog zei dat hij in mijn bil moet, maar ik zie mensen die het vaak in hun benen of buik doen. Ik zie veel verschillende dingen, ook dingen over of het wel of niet in een spier gespoten moet worden.

Ik wil graag zo veel mogelijk informatie. Niet dat ik het perse op een andere plek toegediend wil krijgen maar ik wil graag weten waarom anderen dat zo doen.

Kortom, alle info en kennis is welkom!
Semmie614
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Testo injectie vragen

Bericht door Semmie614 »

Volgens mij hangt het ervan af welke injectie je wil. Voor zover ik weet word nebido door de huisarts toegediend. Ik ben zelf een paar maanden geleden overgestapt op sustanon. Die mag je in principe zelf leren injecteren. De arts zei tegen mij dat het in je buik, bil en bovenbeen zou kunnen. Ik laat de injectie zelf in mijn bil zetten omdat dat volgens de huisarts het minst vervelend is. Ik vind de injectie zelf niet heel prettig, het is een vrij dikke substantie. Het helpt als de vloeistof langzaam geïnjecteerd wordt. Vaak heb ik 3 dagen last van spierpijn op de plek waar het geïnjecteerd is.
wolvster
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door wolvster »

Wat Semmie zegt klopt. Het is afhankelijk van de soort injectie.

Sustanon gaat in de spier, is een kleine(re) hoeveelheid en moet zo ongeveer 1x per 2 weken.
Deze kan je zelf leren zetten.

Nebido (merknaam) gaat ook in een (grote) spier.
Omdat het dik, stroperig en vooral ook veel is wordt nebido eigenlijk altijd in de bil geïnjecteerd.
Het voordeel is dat het zo'n 10 tot 12 weken werkt.
De meeste mensen laten nebido injecteren door de assistente bij de huisarts.

Ik doe dat ook. De naald voel ik niets van, het inspuiten van de vloeistof gaat langzaam en is soms best pijnlijk, maar soms voel ik er niets van. Ik heb er ongeveer een dag een pijnlijke plek op mijn bil maar daarna geen last. Ik vind het ideaal omdat je er lange tijd geen omkijken naar hebt.
Matijs

Bericht door Matijs »

Het hangt inderdaad af van welke injectie je wilt. Die bepaalt op welke plek hij gezet wordt. Zoals je al gelezen hebt, zijn er dus eigenlijk twee soorten. Beide hebben z'n voor- en nadelen. Het gaat om je eigen voorkeur.

Ik gebruik Sustanon, omdat ik niet afhankelijk van anderen wil zijn. Ik wil niet elke drie maanden naar de huisarts en daar mijn broek omlaag doen ;) Het nadeel aan Sustanon is dat het vaker gezet moet worden, en het is elke keer toch wel een stap is om die naald in mijn bovenbeen te zetten. Maar ja.. Gedachten uit en doen ..

Qua pijn valt het trouwens echt mee. Vooral in het begin, had ik soms spierpijn, maar je lichaam raakt eraan gewend. Zeker als de vloeistof langzaam wordt ingespoten, geeft dat het minste last.
###