Hallo
De afgelopen anderhalf jaar heb ik best veel tijd besteed aan wat ik voel, wat in wil en de route er naar toe. Ook op het forum heb ik veel gezocht naar informatie alleen heb ik toch het gevoel ( kan ik ook fout mee zitten) dat niet veel gelijk gestemden tref. Mijn informatie haal ik dan ook meer uit combinaties van reacties etc
Ik wil me vrouwelijker voelen zonder volledig vrouw te worden en sta al anderhalf jaar op de wachtlijst van het UMCG , dit duurt dus nog wel even. Wel laseren gehad en nu epilatie van borst( wel redelijk pijnlijk)
Wat ik me vooral afvraag is wat er met de onrust in mijn hoofd gaat gebeuren. Ik denk er doorlopend aan, ben jaloers op bijna alle vrouwen, het beheerst mijn leven 24/7. Ik hoop in aanmerking te komen voor HRT , ga uit van kleinere lichamelijke veranderingen ( ben al 57) en zou daar ook gelukkig mee zijn
Alvast bedankt voor jullie reacties
Gr Maaike
Mijn gevoel van dysforie
-
MaaikeB
Mijn gevoel van dysforie
Wachtlijst UMCG 4/4/24
Laseren en Epilatie 21/8/24
HRT via huisarts 19/2/26
Laseren en Epilatie 21/8/24
HRT via huisarts 19/2/26
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Mijn gevoel van dysforie
Hoi Maaike
Je gaat alles stap voor stap doorlopen, Eerst krijg je straks de intake (denk over 1,5 jaar maar ken de tijden van hun niet) daarna als ook de second opinion geweest is en je mag door krijg je de HRT.
Pas veel later (minimaal 1 jaar HRT) gaan ze wanneer je wilt verder voor de SRS.
Maar maak je daar nu nog niet te druk om, dat wordt een optie maar is niet verplicht.
Je kunt ook alleen een vulva plastiek nemen of alleen een castratie waarbij je ballen verwijderd worden en je van de testosteron blokkers af komt.
Wat betreft veranderingen zegt leeftijd weinig hoor. Dat is bij iedereen verschillend.
Dikke knuffel Dominique
Je gaat alles stap voor stap doorlopen, Eerst krijg je straks de intake (denk over 1,5 jaar maar ken de tijden van hun niet) daarna als ook de second opinion geweest is en je mag door krijg je de HRT.
Pas veel later (minimaal 1 jaar HRT) gaan ze wanneer je wilt verder voor de SRS.
Maar maak je daar nu nog niet te druk om, dat wordt een optie maar is niet verplicht.
Je kunt ook alleen een vulva plastiek nemen of alleen een castratie waarbij je ballen verwijderd worden en je van de testosteron blokkers af komt.
Wat betreft veranderingen zegt leeftijd weinig hoor. Dat is bij iedereen verschillend.
Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Re: Mijn gevoel van dysforie
Hi Maaike, ik denk dat iedere mens uniek is en dus ook die in transitie willen. Met andere woorden 100% gelijkgestemden zijn er dus volgens mij niet al zul je wel veel herkenning vinden in sommige van de verhalen. Wanneer je met de hormonen start zal er waarschijnlijk enige rust gaan komen maar ook daar ervaart iedereen het anders. Ikzelf ervaar het als een trap en bij iedere stapje gaat het langzaam beter...maar niet altijd, soms heb je ook terugvallen. Belangrijk is dat je support krijgt van dierbaren, dat is zo belangrijk, dat maakt het allemaal ozo makkelijker denk ik. Ik wens je in ieder geval succes.
Groetjes Laura