Nu mijn kinderen op de hoogte zijn is er een vreemd soort stilte ingetreden, maar tegelijk ontstaat er een gevoel dat er iets op komst is. Niet zo vreemd want zeer binnenkort ben ik jarig en een goede vriendin die body artist is zal dan oorbellen schieten bij mij. Een paar dagen later ga ik met mijn vrouw 5 dagen naar Maastricht om ons lekker te laten verwennen in Sauna/Welness, theater en naar de nagelstudio. Ik vraag mij nu al af of ik daarna wel zin om mijn mooie nagels bij terugkomst te verwijderen voordat ik weer aan het werk ga.
Maar ja, als er nog geen vragen zijn gekomen als ik na mijn verjaardag oorbellen heb, ik werk nu eenmaal in een vrij traditioneel bedrijf, dan zullen die vast komen als ik mijn nagellak niet verwijder.
Ergens bestaat ook wel de behoefte om het te laten gaan en maar te zien wat er gebeurd. Maar tegelijk ben ik nog zo moe van alles wat gebeurd is en alle emoties, dat ik ook weer niet op gedoe zit te wachten. Ook kleed ik mij nog zoals men gewend is van, althans voornamelijk dan, want soms pas ik het een beetje aan voor mijn gevoel naar een kleurrijker geheel maar dat is schijnbaar nog niemand opgevallen of niemand durft vragen te stellen.
Toch best nog wel lastig om het over mij heen te laten komen, of eigenlijk om zelf verder te gaan zoals ik zelf wil en weten dat er vragen gaan komen en niet weten wat nog meer.
Sociale transitie op je werk
-
Sweet Kayleigh
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Sociale transitie op je werk
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:
28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Die oorbellen gaan natuurlijk opvallen. Waarom niet in de positieve flow blijven en het gewoon vertellen. Kun jij in Maastricht even bijkomen en kunnen je collega's even kletsen... dat gaan ze toch doen.
-
DominiqueB
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Probeer idd zelf de regie te behouden en niet de andere de regie geven.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
-
Albert031
- Voornaamwoorden: hij/hem
Oorbellen hoeven niet persé aandacht te trekken. Ik heb ze laten piercen, meteen met kleine ringetjes er in. Een paar klanten die het genoeg opvalt om er iets over te vragen, de meest gehoorde reactie daarbij was "oh, had je ze dan nog niet?".
-
Fay Ola di jee
- Voornaamwoorden: Zij
Tegenwoordig kan echt alles heb ik het id, minder druk maken om...of heb je en fucntie waarin uiterlijk belangrijk is, of werk je voor een amerikaans bedrij? Dan mag er vaak niets afwijkends
-
Sweet Kayleigh
Hi, Leuke reacties.
Ik werk niet in een Amerikaans bedrijf, maar wel in een behoorlijk traditioneel en nuchter Fries bedrijf.
Mijn functie is directie/bestuurlijk, ik werk hier pas sinds 1 augustus en ben ook een beetje de voorloper op gebied van communicatie en verbinding. ik heb dus een zekere voortrekkersrol en dat zou op gebied van diversiteit dan ook best mooi zijn, maar is dit bedrijf er aan toe???
Meerdere keren heb ik aan het scenario gedacht om het gewoon te vertellen, maar dan krijg ik toch weer twijfels. Ik heb ongeveer 100 collega's en dat maakt het niet makkelijk om het even aan iedereen te vertellen, temeer omdat ook niet alle collega's hier aanwezig zijn of op andere momenten werken. Na twee ne halve maand zijn er ook vast collega's die ik nog niet ken en die mij waarschijnlijk alleen maar van de introductie kennen, maar niet persoonlijk.
De mening van mijn personal fitness coach gisteravond dat ik mijn niet zou hoeven te verontschuldigen voor mijzelf zijn en dat mensen ook gewoon ergens naar kunnen vragen als ze iets willen weten vond ik een erg interessante en geeft mij dan weer een andere kijk op deze kwestie.
Eigenlijk heb ik mijn hele leven de regie in eigen hand gehouden en willen houden, maar inmiddels is dat behoorlijk veranderd.
Zeker nu mijn kinderen het weten heb ik zelf het gevoel dat de rest op een of andere manier vanzelf maar moet volgen. Ik zal geen revolutionaire veranderingen doorvoeren, maar stilstaan is het andere uiterste en heb ik gewoon geen zin meer in.
Zo nu en dan probeer ik wel eens reacties of vragen uit te lokken als er over bepaalde dingen wordt gesproken, maar deze verborgen hints worden nog niet opgepakt. Ik heb 5 weken een regenboog armband om, maar ook dat is niemand opgevallen, of er wordt niets over gevraagd.
Het zou mooi zijn als er bij toeval opeens door iemand iets wordt opgemerkt of gevraagd.
Kortom, ik weet nog niet hoe en wat ik moet, dus misschien zoals mijn fitnes coach zei; volg je eigen weg, wees jezelf dan merk je vanzelf wel of dat wordt geaccepteerd of dat iemand iets wil weten.
Wordt vervolgd...
Ik werk niet in een Amerikaans bedrijf, maar wel in een behoorlijk traditioneel en nuchter Fries bedrijf.
Mijn functie is directie/bestuurlijk, ik werk hier pas sinds 1 augustus en ben ook een beetje de voorloper op gebied van communicatie en verbinding. ik heb dus een zekere voortrekkersrol en dat zou op gebied van diversiteit dan ook best mooi zijn, maar is dit bedrijf er aan toe???
Meerdere keren heb ik aan het scenario gedacht om het gewoon te vertellen, maar dan krijg ik toch weer twijfels. Ik heb ongeveer 100 collega's en dat maakt het niet makkelijk om het even aan iedereen te vertellen, temeer omdat ook niet alle collega's hier aanwezig zijn of op andere momenten werken. Na twee ne halve maand zijn er ook vast collega's die ik nog niet ken en die mij waarschijnlijk alleen maar van de introductie kennen, maar niet persoonlijk.
De mening van mijn personal fitness coach gisteravond dat ik mijn niet zou hoeven te verontschuldigen voor mijzelf zijn en dat mensen ook gewoon ergens naar kunnen vragen als ze iets willen weten vond ik een erg interessante en geeft mij dan weer een andere kijk op deze kwestie.
Eigenlijk heb ik mijn hele leven de regie in eigen hand gehouden en willen houden, maar inmiddels is dat behoorlijk veranderd.
Zeker nu mijn kinderen het weten heb ik zelf het gevoel dat de rest op een of andere manier vanzelf maar moet volgen. Ik zal geen revolutionaire veranderingen doorvoeren, maar stilstaan is het andere uiterste en heb ik gewoon geen zin meer in.
Zo nu en dan probeer ik wel eens reacties of vragen uit te lokken als er over bepaalde dingen wordt gesproken, maar deze verborgen hints worden nog niet opgepakt. Ik heb 5 weken een regenboog armband om, maar ook dat is niemand opgevallen, of er wordt niets over gevraagd.
Het zou mooi zijn als er bij toeval opeens door iemand iets wordt opgemerkt of gevraagd.
Kortom, ik weet nog niet hoe en wat ik moet, dus misschien zoals mijn fitnes coach zei; volg je eigen weg, wees jezelf dan merk je vanzelf wel of dat wordt geaccepteerd of dat iemand iets wil weten.
Wordt vervolgd...
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Uit ervaring weet ik dat het proberen met subtiele hints niet werkt, niemand zal je er op aanspreken totdat er een keer iets ontploft, dat moet je niet willen. Zoals anderen al schreven hou zelf de regie, doe het in jouw tempo, maar neem je collega's wel mee. De naaste collega's zou ik het in persoon vertellen de rest kan je via e-mail doen. Traditioneel of niet in de praktijk blijkt het allemaal best mee te vallen.
Irene
-
Sweet Kayleigh
Ik wil inderdaad zeker niet dat er iets ontploft, daar wordt niemand beter van.
Ik weet op dit moment eigenlijk niet wat mijn tempo is, ik vlieg regelmatig heen en weer tussen rustig werken en mensen aansturen naar gevoelen en emoties voelen en bubbels in mijn hoofd. Aan de ene kant het verlangen om mijzelf te zijn, te tonen en erover te praten en aan de andere kant de twijfel over wat het resultaat zal zijn.
Als ik jou advies lees Irene dan zal het best meevallen en daar zou ik best in willen geloven. Ik denk dat het op zich te doen is voor mij om de mensen van mijn teams te informeren, maar in mijn optiek zou ik de MT leden eerst moeten informeren. De MT leden zijn ook precies de meest traditionele personen, anders dan de mensen van mijn teams.
Ik ga rustig nadenken over al jullie goede adviezen. Dank jullie wel.
Ik weet op dit moment eigenlijk niet wat mijn tempo is, ik vlieg regelmatig heen en weer tussen rustig werken en mensen aansturen naar gevoelen en emoties voelen en bubbels in mijn hoofd. Aan de ene kant het verlangen om mijzelf te zijn, te tonen en erover te praten en aan de andere kant de twijfel over wat het resultaat zal zijn.
Als ik jou advies lees Irene dan zal het best meevallen en daar zou ik best in willen geloven. Ik denk dat het op zich te doen is voor mij om de mensen van mijn teams te informeren, maar in mijn optiek zou ik de MT leden eerst moeten informeren. De MT leden zijn ook precies de meest traditionele personen, anders dan de mensen van mijn teams.
Ik ga rustig nadenken over al jullie goede adviezen. Dank jullie wel.
-
Dawn
Eerst met iemand van HRM/petsoneelszaken praten of iets verder weg en niet bij elk bedrijf aanwezig bedrijfsmaarschappelijk werker
-
Sweet Kayleigh
De collega van HRM zit in mijn team is op de hoogte, ook de interne vertrouwenspersoon heb ik onlangs op de hoogte gesteld. Het feit dat dit de eerste melding is bij deze vertrouwenspersoon sinds zij is begonnen aan die rol 5 jaar geleden zegt ook veel in een bedrijf met 100 medewerkers.Dawn schreef: 22 okt 2025, 17:44 Eerst met iemand van HRM/petsoneelszaken praten of iets verder weg en niet bij elk bedrijf aanwezig bedrijfsmaarschappelijk werker
Straks weer een afspraak bij de POH en dan zal ik dit ook maar even bespreken.