Vandaag met oorbellen/knopjes naar mijn werk en in de morgen ook gelijk maar even een bijpraat momentje gepland met de eigenaar.
Wat ik toch een beetje hoopte gebeurde ook een vraag naar mijn oorbellen. Een mooie aangelegenheid om het te vertellen en zo gebeurde ook.
Het werd een emotioneel maar mooi gesprek met begrip en mooie uitspraken over gelukkig zijn, keuzes maken en ook hoe het zou moeten voelen om dit mee te maken na 58 jaar. Echt een hele opluchting en heel fijn om zo intens over dingen te praten. Zij hebben een zus die inmiddels al 12 jaar met een vrouw is getrouwd en wat voor hun erg wennen was. Maar ze hebben gezien hoe gelukkig zij is en dat is goed en mooi. Iedereen heeft er vrede mee en gunt haar het geluk. De ban was voor mij gebroken en met de nodige adrenaline in mijn lijf even rustig gelunched, want daarna zou de MT vergadering beginnen. MT duurde 3,5 uur en we hadden veel punten te bespreken. Zoals gebruikelijk sinds mijn komst bij het bedrijf 3 maanden geleden nam ik het initiatief in communicatie en besluitvorming, precies waar ik binnen 3 maanden bekend om sta.
Maar tegelijk was daar natuurlijk ook de strijd in mijn hoofd, kwam hier de volgende stap en ga ik aan het eind van de vergadering ook hen vertellen.
Eenmaal afgesloten met de rondvraag viel de onvermijdelijke stilte en zei de eigenaar dat het lekker voor mij was om een paar dagen weg te gaan. Een ander vroeg of er nog een speciale reden was voor ons uitstapje naar Maastricht en leide onbewust mijn volgende stap in.
Ik vertelde hen over mijn afgelopen 2 maanden en mijn vrouw voelen en zijn. Over mijn innerlijke strijd hoe hiermee om te gaan en hoe en wanneer het op mijn werk kenbaar te maken. Ondanks de emoties en gevoelens lukte het mij om mijn verhaal te doen. De reacties waren mooi, bemoedigend en begripvol tegelijk. Waar de een mij duidelijk maakte nog steeds blij te zijn dat ik voor hen gekozen heb deze zomer, zei de ander het geod en heel stoer te vinden om het zo te vertellen vandaag.
Als een kind zo blij, of eigenlijk als een vrouw zo blij stapte ik even later in de auto op weg naar huis met maar 1 doel, mijn vrouw in de armen, vallen en heel heel diep zuchten en mijn emoties vrijlaten, en zo geschiede.
Wat een grote volgende stap, ik ben trots op mijzelf en supergelukkig. Ik voel mij alsof ik de wereld aan kan.
Stoer wijf!!!!