Safe shoppen voor 'nieuwe' trans personen

Make-up, kleding, en zo voort
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Re: Safe shoppen voor 'nieuwe' trans personen

Bericht door Renske »

Hoi Julia, Lastig dat je dit zo stiekum moet doen. Dan moet je thuis ook je kleren verstoppen? Maar ook fijn dat je in ieder geval een manier hebt gevonden om dat toch te beleven en je heerlijk te voelen. Ook al is dat niet thuis. Ik wens dat je in de toekomst ook prive jezelf kunt zijn. Liefs, Renske
CarlaJansen
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door CarlaJansen »

Als je professionele begeleiding zoekt:

Hier heb ik vrij goede ervaring toen ze nog in Amsterdam zat: https://translifestyle.nl/transvrouw/

En deze geen ervaring mee: https://ziazan.nl/

Er zijn er ook andere, die bij mij wat opgetrokken wenkbrauwen opleveren en waar ik me niet snel zou melden...
JuliasJurkje
Voornaamwoorden: Zij haar

Bericht door JuliasJurkje »

Dankjewel Renske voor je reactie,
Het is niet anders, wel heb ik het geluk dat ik aanstaande week een weekje alleen op vakantie ga.
In die week neem ik (wel een beetje stiekem, helaas) alleen dames kleding, mijn partner wil er niets van weten en denkt dat ik het alleen binnenshuis doe.
Liefs Julia
noko5656

Bericht door noko5656 »

Zelf bestel ik op deze site : https://twinswomen.fr
FreyaSkye

Bericht door FreyaSkye »

Ik heb mijn eerste vrouwen kleding bij de Aldi gekocht en ben gewoon door de afgeprijsde bak gaan graven. Zo heb ik daar mijn eerste spaghetti tops, t-shirts en spijkerbroeken gekocht. Niemand die raar opkeek of iets zei, en ja, het was een beetje spannend. Omdat ik 1,80 lang ben, lange armen en benen heb en een slank figuur heb (60kg) zijn die spijkerbroeken eigenlijk net iets te kort. Maar voor de eerste paar keer shoppen en proberen is het goed genoeg en goedkoop. Een paar maanden geleden verlegen en een beetje nerveus de Livera binnengelopen en daar mijn eerste 2 voorgevormde 75B cup bh's gekocht ( ze zijn nog iets te groot, maar beter te groot dan te klein of er binnen een paar maanden uitgroeien). De verkoopster heeft me opgemeten en me bh's voorgesteld. Naderhand de winkel Kik gevonden en daar hebben ze pashokjes. Dus daar pas voor het eerst vrouwelijke kleren gepast. Nu een week geleden weer terug gegaan naar Kik omdat ik toch wel broeken wilde hebben die pasten. Na door twee stapels broeken gesnuffeld te hebben uiteindelijk 2 broeken gevonden met een high waist en die zitten perfect. Ik heb uitstekende heup botten dus ik heb broeken nodig die laag op de heupen vallen of "high waist". Ik ben de laatste keer gewoon met mijn vuile werkbroek en werkschoenen binnen gelopen. Niemand die echt kijkt en of iets zegt. Alleen de verkoopster die misschien een beetje apart reageert, maar daar moet je het *piep* aan hebben.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Aan het einde van de maand is het weer Koningsdag, met de bijbehorende vrijmarkten. Daar is vast wel wat te vinden. Bij voorkeur naar een vrijmarkt gaan in of bij het centrum van een grote stad, zoals Utrecht, Nijmegen, Leiden of Groningen. Daar kan je best wel onopvallend kleding uitzoeken
Op (toen nog) Koninginnedag begon ik met het kopen van vrouwenkleding. Sommige van die kleding draag ik ruim 25 jaar later nog steeds.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.