Haartransplantatie na FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Yasmeen91
Voornaamwoorden: Zij/haar

Haartransplantatie na FFS

Bericht door Yasmeen91 »

Hi!

Alweer een hele tijd geleden dat ik hier voor het laatst iets gepost had. In 2022 had ik een FFS operatie bij Brigitte Meier en een SRS bij Kanhai. Allebei de operaties zijn zeer goed bevallen en hebben mijn verwachtingen overtroffen.

Nu heb ik gistermiddag een haartransplantatie ondergaan bij 2Pass in Antwerpen en ik was benieuwd hoe de ervaringen bij anderen hier is geweest. Ik moet zeggen dat ik enorm vriendelijk geholpen ben en ze waren erg eerlijk over wat ze wel en niet voor mij konden betekenen.

Ze gaven aan dat het littekenweefsel van de FFS vaak tot beperkte ruimte voor transplantatie leidt, omdat de huid dichtbij het litteken vaak een beetje krult. Ook is de huid daar was gevoelloos geworden, wat betekent dat de bloedcirculatie niet bijzonder goed is in dat gebied, terwijl dat voor een haartransplantatie juist wel wenselijk is.

Ze hebben met mijn toestemming toch zoveel mogelijk haartjes weten te transplanteren, om mijn haarlijn te verlagen. Wat ik nu zie is dat heel mooi geworden. Ze gaven aan om voor een optimaal resultaat ik zou kunnen overwegen om PRP te nemen. Dan zou ik 1 keer per maand (3 keer in totaal) een bloedplasma injectie rondom het litteken krijgen om de bloedcirculatie te stimuleren in dat gebied. Het schijnt dat dit heel veel goede effecten heeft en dat de meeste patiënten die dit na een FFS/haartransplantatie hebben gedaan daar ook veel baat bij hadden met het terug groeien van de haartjes.

Heeft iemand enige ervaring met PRP of haartransplantatie na een FFS? Herkennen jullie dit beeld?

Thanks!
Esther91

Re: Haartransplantatie na FFS

Bericht door Esther91 »

Het zenuw/gevoel herstel heeft niet perse te maken of iets wel of niet goed doorbloed is. Zenuw herstel is een ingewikkeld proces waarbij er een aantal dingen gebeuren in de acute herstelfase en het herstel in de maanden daarna is afhankelijk van hoe je lichaam reageert op de acute herstelfase. Dus ik zou er geen waarde aan hechten of de doorbloeding wel of niet goed is.

PRP is wel een goede en bewezen techniek, evenals het aanbrengen van Minoxidil. Dus ik zou daar zeker voor gaan als dat binnen je budget ligt.
Yasmeen91
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Haartransplantatie na FFS

Bericht door Yasmeen91 »

Esther91 schreef: 09 dec 2025, 09:45 Het zenuw/gevoel herstel heeft niet perse te maken of iets wel of niet goed doorbloed is. Zenuw herstel is een ingewikkeld proces waarbij er een aantal dingen gebeuren in de acute herstelfase en het herstel in de maanden daarna is afhankelijk van hoe je lichaam reageert op de acute herstelfase. Dus ik zou er geen waarde aan hechten of de doorbloeding wel of niet goed is.

PRP is wel een goede en bewezen techniek, evenals het aanbrengen van Minoxidil. Dus ik zou daar zeker voor gaan als dat binnen je budget ligt.
Heel erg bedankt voor de vlotte reactie! Ik ben zeker voornemens om PRP te nemen. Maar ik was vooral benieuwd wat de ervaringen van anderen ermee waren.