Beperkte Kledingvrijheid

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Marica
Voornaamwoorden: Hun / Henne

Re: Beperkte Kledingvrijheid

Bericht door Marica »

Jeste schreef: 21 mar 2024, 21:36 Al zo ontzettend lang vind ik dat ook raar. Dan is het ook nog zo dat de meeste mannen ontzettend saai gekleed (moeten) gaan. Die pantalons, colberts en stropdassen zijn allemaal best wel hetzelfde. Nou ja, een ander motiefje of kleurtje, dat is het dan wel. Meer afwisseling zit er niet in.
Toch even een reactie op dit geven. Ik vind al jaren dat die beperkte keuze van mannenkleding best verruimd mag worden. Weg met die donkere grijs en blauwtinten in maatpakken. Weg met die saaie stropdas.

Ik heb op Skirtcafe een man leren kennen die de boel zodanig omgegooid heeft dat hij mannelijk en vooral vrouwelijke kleding door elkaar draagt en er door mij gezegd erg goed en smaakvol mee voor de dag komt.
Afbeelding
Te vinden op Skirtcafe.org user JeffB1959. 101 pagina's met verhalen en foto's van deze meneer.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
Marley_1974

Bericht door Marley_1974 »

GirlyMe schreef:Het frustreert mij vaak wanneer ik een vrouwelijke collega met een leuk jurkje en panty zie, of juist met een hele mannelijke outfit. Het is altijd heel oneerlijk, vrouwen kunnen op de werkvloer gewoon mannenkleding dragen, tot aan herenschoenen en de stropdas toe, maar een man kan niet in een shorts of rok, al dan niet met panty, of luchtig bloesje naar het werk gaan.
Toch probeer ik een middenweg te vinden, laatst hele leuke chunky dames loafers gekocht, instappers met een dikke zool die ik dan onder een fijne zachte stretch chinobroek aan doe, en geen sokken maar een panty daarin draag. Mix and match zeg maar ;)
Liefst zou ik ook eens een rok aan doen, maar dat kan gewoonweg niet. Dit trekt al genoeg aandacht merk ik.
De mensen zijn nog steeds niet veel gewend :think:
Ik herken het helemaal. Jaren lang heb ik gehoopt op mee soorten kleding, meer verschillen kleuren meer verschillende materialen maar.... Helaas dus besloten zelf die dingen te kopen en dragen die ik leuk vind. Niet meer kijkend of het nu voor mannen of vrouwen is maar meer de insteek te kiezen, ik vind dit mooi en fijn zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Marley :hbeat: :hbeat: :hbeat:
Januca
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Januca »

Ik ben nu ook overgegaan op het kopen van mooie vrouwenkleding en die uiteraard ook te dragen.
Daarbij draag ik dan mooie oorbellen en nagellak, en soms ook een beetje lippenstift.

Wat mij hierbij opvalt is dat ik van de mannen bijna niets hoor, maar dat de vrouwen het meestal heel mooi vinden, en mij soms vragen waar ik het gekocht heb. Daar geniet ik wel van.
--- In 2024 ,als 82 jarige, uit de kast gekomen als transvrouw ---
:hbeat: Sinds 22-10-2025 officieel een vrouw, met als nieuwe naam Jannie. :hbeat:
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Januca schreef: 24 nov 2024, 11:32 Wat mij hierbij opvalt is dat ik van de mannen bijna niets hoor, maar dat de vrouwen het meestal heel mooi vinden
Over het algemeen hebben vrouwen een betere kijk op dat soort dingen. Vandaar dus.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Simão

Bericht door Simão »

Het kán wel, maar dan moet je wel bereid zijn om met de reacties om te gaan.
Wat Marica ook al zei, je moet eigenlijk overal schijt aan hebben.
Wie bepaalt wat je mag dragen? Daar zijn geen wetten over, je bent daar vrij in.
Sommige mensen vinden dit voor vrouwen en dat voor mannen, maar dat is allemaal veranderlijk en kan ook per cultuur verschillen.

Zelf zou ik dara op mijn werk wel discussies over uitlokken, denk ik.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Tsja, wie bepaalt dat..?
Gezien de politieke ontwikkelingen denk ik er wel eens over na of er vanuit de overheid op den duur druk gelegd gaat worden op mensen om zich op een bepaalde manier te kleden. Op een manier die op vanuit een conservatief standpunt overeenkomt met wat bij vrouw of man hoort.
Bijvoorbeeld als een uitkeringsgerechtigde sollicitatieplicht heeft. Dat er dan middels een strafkorting op de uitkering druk wordt gelegd om genderconform gekleed op een sollicitatiegesprek te komen.
Of dat het daarbij nog verder gaat, over dingen als haardracht en wel of geen make-up gebruiken.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

1 ding is zeker, de controledrang van de 'overheid' kent geen enkele grenzen , en wat je schetst zou zomaar waarheid kunnen worden

(ik zet 'overheid' tussen haakjes omdat 'overheid' in feite niet echt bestaat, alleen in de hoofden van mensen, its a believe system, maar dat is een andere discussie)
Willemijn
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Willemijn »

Dat ervan je wordt verwacht om op een sollicitatie gesprek redelijk aanvaard gekleed te komen is helemaal niet zo gek. Ik ben naturist en ga niet in mijn blote kont op bezoek. Ik pas me gewoon aan de omstandigheden. Als een vrouw in volledige afghaanse boerka bij mij zou solliciteren, dan zou ze niet worden aan genomen. Een beetje aanpassen in deze complexe maatschappij kan, denk ik, geen kwaad.
vrouw met piemel
Sarya

Bericht door Sarya »

Persoonlijk oordeel ik niemand op zijn of haar kledingstijl :)
Ik heb zelf een wat Amerikaanse stijl en draag jassen en kleding die een beetje buiten de norm vallen. Ik hoop gewoon dat jij je goed voelt in de manier waarop je je kleedt !