30 jaar geleden een poging gedaan
-
Mevr B
-
Maureen_
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: 30 jaar geleden een poging gedaan
Fijn om te lezen Marica. Mijn ervaring met antidepressiva is dat de negatieve gedachten afvlakten en niet verdwenen, maar vooral dat mijn positiviteit erdoor verdween. Ik voelde me vooral niet mezelf en ik kon moeilijk ‘voelen’, alsof er een rookgordijn om mijn gedachtenwereld gevoelens heen hing.
december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Klopt helemaal Maureen, daar had ik echt moeite mee. Geen energie en constant die waas in je hoofd, waardoor ik mijn adhd niet in de hand had, en het moeilijk werd om te leven met mij. Hulde aan mijn vrouw die mijn steun en toeverlaat is in deze puinhoop.
Het zal nog wel een tijd duren voordat ik weer helemaal de oude opgewekte zelf ben, want dat batterijtje zit nog steeds niet helemaal vol. Mijn hoofd is in ieder geval wel een stuk beter, en daar ben ik heel blij mee.
Het zal nog wel een tijd duren voordat ik weer helemaal de oude opgewekte zelf ben, want dat batterijtje zit nog steeds niet helemaal vol. Mijn hoofd is in ieder geval wel een stuk beter, en daar ben ik heel blij mee.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Marica
Ik heb besloten mijn (geestelijke) gezondheid verder hier te bespreken en niet in mijn dagboek.
Na het stoppen van de antidepressiva viel na 7 dagen het doek, en moest ik op oudejaarsavond toch terug grijpen naar die AD. En nu zit ik weer elke dag aan die troep. Het moet maar zo, want ik kan schijnbaar niet zonder. Ook kijk ik uit naar de afspraak op 11 januari met de huisarts, en of hij een verwijzing heeft gestuurd naar de psychiater. Want dat is wel erg nodig dat ik weer onder behandeling kom te staan van een psychiater. Ondanks die terugval heb ik nog geen zelfmoordgedachten gehad, dus daar ben ik wel blij mee.
Ik zit nu wel met twijfels hoe nu verder, want psychiatrie is ook geen tovermiddel. Zoals eerder gezegd is misschien opname een weg om weer alles op de geestelijke rails te krijgen.
Nu eerst maar komende week doorkomen, en die doktersafspraak af te wachten.
Na het stoppen van de antidepressiva viel na 7 dagen het doek, en moest ik op oudejaarsavond toch terug grijpen naar die AD. En nu zit ik weer elke dag aan die troep. Het moet maar zo, want ik kan schijnbaar niet zonder. Ook kijk ik uit naar de afspraak op 11 januari met de huisarts, en of hij een verwijzing heeft gestuurd naar de psychiater. Want dat is wel erg nodig dat ik weer onder behandeling kom te staan van een psychiater. Ondanks die terugval heb ik nog geen zelfmoordgedachten gehad, dus daar ben ik wel blij mee.
Ik zit nu wel met twijfels hoe nu verder, want psychiatrie is ook geen tovermiddel. Zoals eerder gezegd is misschien opname een weg om weer alles op de geestelijke rails te krijgen.
Nu eerst maar komende week doorkomen, en die doktersafspraak af te wachten.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ
-
Mevr B
Waarschijnlijk, ik ben geen arts, was na die week de laatste resten uit je systeem.
En werkt het misschien als je permanent een kleine dosis neem?
Ik meen begrepen te hebben dat je afbouwde met steeds kleinere beetjes.
Dan zou het een evenwicht zoeken worden tussen de hoeveelheid medicatie en je gesteldheid.
Stel maar voor aan je arts de 11de zou ik zeggen.
Dan zou het een evenwicht zoeken worden tussen de hoeveelheid medicatie en je gesteldheid.
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... 
-
Marica
Het pilletje AD is wat dosering betreft, al de helft van wat een normale dosis is. Ik heb een paar weken op een normale dosis gezeten, maar dat vond ik niet prettig, ik liep als een zombie door het huis. Nee, terug naar de helft was beter. En uiteindelijk om de dag 1 pil. In de eerste week december begon ik daarmee, en met nog 7 dagen te gaan stopte ik er helemaal mee. prima afgebouwd dacht ik. Nu zit ik weer op 1 pil elke dag. In die afbouwperiode kon ik precies aangeven of ik een pil geslikt had of niet. De pilloze dagen waren gewoon prettiger, of ik moet mij vergissen dat de wens de vader van de gedachten is omdat ik zo graag zonder pillenmeuk wil leven. HRT is al genoeg wat mij betreft.Mevr B schreef: 03 jan 2026, 13:20 Waarschijnlijk, ik ben geen arts, was na die week de laatste resten uit je systeem.
-
Willemijn
- Voornaamwoorden: zij/haar
-
Marica
Ik ben nu wat opgeknapt, maar 2 uur geleden zat mijn hoofd vol met stemmen die mij vertelden ga een mes in je hand steken. Ik had het stervenskoud, terwijl het niet koud in huis is. Ik ga de huisarts als hij morgen belt zeggen dat die verwijzing nu echt omgezet gaat worden in een opname bij die psychiatrische kliniek, want hier wordt ik bang van.
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Oef, dat zijn heftige waarnemingen Marica!
Ik ben zeker geen arts, dit soort waarnemingen binnen jezelf klinkt er eerder naar dat je mogelijk baat kan gaan hebben bij een antipsychoticum oid. Ik wens je heel veel sterkte in jou strijd tegen deze donkere wolken. Hopelijk hebben ze een plek voor je waar je je veilig(er) voelt.

Ik ben zeker geen arts, dit soort waarnemingen binnen jezelf klinkt er eerder naar dat je mogelijk baat kan gaan hebben bij een antipsychoticum oid. Ik wens je heel veel sterkte in jou strijd tegen deze donkere wolken. Hopelijk hebben ze een plek voor je waar je je veilig(er) voelt.
Laatst gewijzigd door Yvi op 11 jan 2026, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

L, B, I en Q uit LHBTIQA+
Intimiteit en Sex Positive
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
-
Maureen_
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Aah sterkte Marica 
december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans