Hallo lieverds.
Ik vroeg mij af of je verplicht bent om te stoppen met roken als je transitie de medische fase haalt.
Ik snap natuurlijk dat roken niet goed is voor de gezondheid alleen door allerlij factoren is het mij nog niet gelukt om te stoppen.
Ik hoop dat wanneer ik aan de hrt mag ik het wel kan. Alleen nu zit ik nog echt niet lekker in mijn vel.
Groetjes,
Bente xx
Stoppen met roken?
-
Bente378
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Stoppen met roken?
Groetjes, Bente
Male to Female 
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Re: Stoppen met roken?
Voor operaties wordt er ge-eist dat je stopt met roken en dat wordt ook getest.
Irene
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
De endocrinoloog heeft bij mij bij de start van de Estradiol gezegd dat het beter is om te stoppen, het was geen harde eis maar ik zeg er wel bij dat ik rookte destijds nooit meer dan 1/dag. Ik ben dit verder gaan afbouwen tot alleen in het weekend 1/dag (dus 2/week) wat al extreem weinig was. Toen ik met de T-blocker een paar maanden later begon viel automatisch bij mij alle drang om te roken weg. Dit wil niet zeggen dat het altijd zo werkt. Als je iedere keer dat je niet lekker voelt grijpt naar het roken, dan krijg het echt zwaar denk ik. Mijn advies, probeer alvast te minderen en af te bouwen als cold-turkey stoppen gewoon niet werkt. Dan is het uiteindelijk veel makkelijker om helemaal te stoppen.
Ik sluit me verder aan bij Irene.
Ik sluit me verder aan bij Irene.
Groetjes Laura 
-
Laura2021
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Nog een extra reden om te stoppen is dat nicotine de effectiviteit van estradiol bij HRT verminderd, vooral bij estradiolpillen schijnt het zo te zijn, maar ook bij andere toedieningsvormen is het bekend dat het effect van estradiol verminderd.
Groetjes Laura 
-
cittas_lady
- Voornaamwoorden: Hij/hem
hallo Bente378
ik moest ook stoppen vooradat ik geopereerd kon worden en ik heb mezelf aangemeld bij WEQUIT die kunnen jou goed ermee helpen en alles wordt vergoed
groetjes Lex
ik moest ook stoppen vooradat ik geopereerd kon worden en ik heb mezelf aangemeld bij WEQUIT die kunnen jou goed ermee helpen en alles wordt vergoed
groetjes Lex
-
Emma
- Beheerder
Als je rookt is de doorbloeding van weefsels minder goed. Dus bij een plastisch chirurgische ingreep is de kans op een probleemloze genezing kleiner.
Het lijkt zo'n dooddoener, "roken is gewoon slecht voor je", maar het heeft zo veel effect op je, laat staan wat de verschillen bij een transitie kunnen zijn.
Het lijkt zo'n dooddoener, "roken is gewoon slecht voor je", maar het heeft zo veel effect op je, laat staan wat de verschillen bij een transitie kunnen zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
FreyaSkye
Hmmm, als het roken er voor zorgt dat de doorbloeding van weefsels minder is dan hebben die phyto-oestrogenen die ik slik toch een sterker effect dan ik dacht. Ik rook ook aardig wat en die phyto-oestrogenen hebben er bij mij toch wel voor gezorgd dat ik toch een redelijke borstgroei heb en dat het vet op een vrouwelijkere manier verdeeld wordt. Misschien wordt het tijd dat er ook meer onderzoek komt naar de werking van Pueraria Merifica, Hop en Fenegriek komt, want dat werkt ook prima om in ieder geval te beginnen met oestrogenen; ook al zijn het geen lichaamseigen.
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
Weefseldoorbloeding heeft alles te maken met operaties (en het genezen daarvan), niet met HRT (en iets wat daar in de verte op lijkt).
Irene