Ervaringen met IPL-apparaat?

Make-up, kleding, en zo voort
Willemijn
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen met IPL-apparaat?

Bericht door Willemijn »

Succes maureen!
Zelf heb ik een jaar bij de laser mevrouw gelopen en dat beviel ook redelijk. Ga nu verder met 1 laser behandeling per jaar. En heel af entoe tussendoor met de epilator. Doordat de haren heel dun zijn geworden is dat voor mij goed te doen.
vrouw met piemel
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Brandlucht? Heb je vooraf geschoren? Is dat niet pijnlijk ook? Ik onthaar niet zelf, maar ik moet voor IPL vooraf geschoren zijn en ik ruik nooit brandlucht.
Maureen_
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Maureen_ »

Renske schreef: 08 jan 2026, 16:05 Brandlucht? Heb je vooraf geschoren? Is dat niet pijnlijk ook? Ik onthaar niet zelf, maar ik moet voor IPL vooraf geschoren zijn en ik ruik nooit brandlucht.
Ik begreep pas later dat je je van tevoren moest scheren 🙈.. gelukkig was het een klein teststrookje..
:hbeat: Reis van Maureen :hbeat:

december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans
Laura2021
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Laura2021 »

Ik had mij ook geschoren van te voren bij IPL maar toch rook ik die verschroeide lucht af en toe, die ik trouwens ook altijd bij de laserontharing ruik bij de kliniek. Dat stinkt echt en het knettert echt daar.
Misschien zijn het een paar gemiste haardjes of haardjes die net te lang zijn. Misschien is het juist goed, zolang het maar niet tot verbranding lijdt want dan doe je echt iets fout denk ik. Ook niet sterker gaan dan dan het apparaat als advies geeft.
Groetjes Laura :hbeat:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bij laserontharing is het tenslotte de bedoeling om de haarzakjes te verbranden; een beetje brandlucht is dan ook normaal met IPL heb ik geen ervaring, maar dat is ook niet definitief volgens mij, dus dan zou brandlucht vermeden kunnen worden (denk ik).
Irene
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Laura2021 schreef: 08 jan 2026, 18:33 Ik had mij ook geschoren van te voren bij IPL maar toch rook ik die verschroeide lucht af en toe, die ik trouwens ook altijd bij de laserontharing ruik bij de kliniek. Dat stinkt echt en het knettert echt daar.
Misschien zijn het een paar gemiste haardjes of haardjes die net te lang zijn. Misschien is het juist goed, zolang het maar niet tot verbranding lijdt want dan doe je echt iets fout denk ik. Ook niet sterker gaan dan dan het apparaat als advies geeft.
Bij mij komt idd soms ook nog de geur van verbranden haartjes voorbij. :lol: :lol: :lol:
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte