Ik zit nog een beetje in de nieuwsgierige en onderzoekende fase rondom het idee om als transgender meisje te gaan leven. Ik heb een verstandelijke beperking en ik ben getrouwd met mijn vrouw. Ik heb verder geen vrienden en met mijn familie heb ik geen contact, dus ons wereldje is best klein. Dat maakt het voor mij niet makkelijk om buiten te experimenteren of om als transgender naar buiten te gaan. Daarom doe ik het nu vooral thuis, af en toe, en probeer ik stapje voor stapje uit wat bij mij past.
Alleen merk ik dat ik onzeker word door iets wat ik vaak lees, dat bijna iedereen die de keuze maakt om transgender te worden, hormonen gebruikt. Voor mij vallen hormonen helemaal af. Niet alleen omdat ik denk dat het door mijn verstandelijke beperking lastig is, maar ook omdat het traject met medische onderzoeken mij veel te eng is. Dat ga ik gewoon niet doen. En daardoor blijf ik met vragen zitten, want ik zie online weinig mensen die transgender zijn zonder hormonen. Dan vraag ik mij af of ik dan wel echt transgender ben als ik geen hormonen neem.
Van binnen voel ik mij namelijk gewoon een meisje. Daar ben ik zeker van. Ik wil ook graag dat ik er van buiten meer meisje meisje uitzie. Alleen omdat hormonen voor mij niet passen, wil ik graag weten of dat ook op andere manieren kan. Bijvoorbeeld met make-up en styling.
Daarom heb ik een paar vragen
Zijn er transgender meisjes die geen hormonen gebruiken en toch transgender zijn
Gaan zij ook gewoon naar buiten toe
Ik vind het belangrijk om te weten dat ik niet de enige ben
Als er meer mensen zijn die het zonder hormonen doen en toch vrouwelijker uitzien, dan durf ik zelf ook veel beter verder te gaan met experimenteren
Daarnaast heb ik ook praktische vragen. Scheren vind ik echt vreselijk. Ik haat het, want ik heb het gevoel dat je dan meteen weer ziet dat ik een man ben. Het liefst zou ik nooit meer hoeven scheren. Hoe doen anderen dit
Welke producten gebruiken jullie voor scheren en verzorging
En welke make-up is fijn om mee te beginnen als je nog niet zoveel weet, maar wel graag vrouwelijker wil lijken
Ik ben nu 32 jaar en ik voel gewoon dat ik dit wil. Alleen ik heb nog veel stappen te gaan en ik zit er een beetje tussenin, wel of niet verder gaan. Als ik weet dat het ook zonder hormonen kan en dat ik daarin niet alleen ben, dan wil ik er graag mee doorgaan. Tips over make-up, scheren en hoe ik er vrouwelijker uit kan zien zouden mij echt heel erg helpen. Ik ben iemand die veel met uiterlijk doet, dus ik wil er ook echt moeite voor doen, alleen ik weet nog niet goed waar ik moet beginnen. Ik weet zeker dat ik niet non binair wilt zijn ik weet zeker dat ik transgender wilt zijn.
Dankjewel voor het lezen en alvast voor jullie tips haha liefs Denise