Nou....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

Re: Nou....

Bericht door Fay »

Thx

stand van zaken na 4 dagen:

slechtere concentratie, alsof je aan het afkicken bent van roken, onrustig in lijf,dwz kan mijn lijf niet goed stilhouden, moet bewegen, was voorheen ook , kan niet goed stilzitten maar nu erger, daarnaast toch een soort van rust in mezelf,minder gejaagd, het onrustgevoel beweegt zich op een lager vlak, zal ik het zo uitdrukken, ben wel vrolijker en meliger , en ik heb het id dat ik veel minder die knop van masker en toneel om hoeft te zetten als ik de buitenwereld inga,voorheen kon ik niet anders, nou kan ik die knop al bijna niet meer omzetten omdat ik een stukje dichter bij mezelf lijk te komen

tis allemaal wat dubbel iig, een cocktail van gevoelservaringen

Nou, mischien dat iemand hier iets aan heeft :)

Joyy
chantall

Bericht door chantall »

Ben benieuwd hoe het verder gaat, zal je blog volgen, goed van je! Veel succes en geniet ervan. groetjes chantall
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Het gaat goed met je hoor ik, ben blij voor je, Joyy. Ik weet nog dat het bij mij ook allemaal heel
snel ging, ik reageer ook goed en snel op medicijnen.

Door het beginnen met de hrt had ik het gevoel bevrijdt te zijn van een periode die nergens toe leidde.
Dat veroorzaakte een euforisch gevoel waardoor het heel licht werd in mijn hoofd, tot een beetje tollerig
aan toe.
Een knop hoefde ik allang niet meer om te zetten want ik leefde toen ik met de hrt begon al 9 jaar 24/7
als vrouw.
Ik kwam zelfverzekerder en vrolijker over en werd aangenamer in de omgang voor iedereen, zeker toen
ik me ook al na 2 weken lichamelijke begon te ontwikkelingen, tot ongeloof van mijn huisarts.
Is het natuurlijk ook maar het gebeurde echt, de vorm van mijn borstjes - die ik had overgehouden aan een
groeihormonenkuur op mijn 11e levensjaar - veranderde en het beetje buik dat ik had werd minder rond,
vlakte af.
De eerste periode ontwikkelde mijn lichamelijk zich snel waarna het overging in periodes waarin het stil leek
te staan en periodes waarin ik voelde en zag dat ik weer midden in een groeimomentje zat. Deze wisselende
patronen zijn normaal dus dat is iets waar je je straks geen zorgen om hoeft te maken.

Liefs Daniela
Fay

Bericht door Fay »

Hoi Daniela

Fijn een soort van bevestiging te lezen, dat sterkt in de 'keuze'

Kan wel heel moelijk in slaap komen, en ben momenteel supergeirriteerd, nog steeds gevoel, ik mis iets, vannacht dacht ik idem,waar ben ik mee bezig, wat als ik het terugdraai, dit voelt nie fijn, tegelijkertijd voelt het wel ok, enorme onrust van ik wil, heb veel energie maar hel anders dan voorheen, dit lijkt vanuit mijn gevoel te komen ipv uit mijn hoofd

Voel me wel veel meer geaard, het kunstmatige is op de achtergrond, als ik mijn kat aankijk vind ik die een stuk liever,en zit er ook boosheid in mij, en die voelt als een enorme kracht, soort fuk de world gevoel, dit ben ik, minder geremd btw, waar ik eerst veel uitstelde doe ik nu meteen wat moet gebeuren

Iig slik in de andro niet in 1 keer maar los het op in water, en dat scheelt al een stuk in beleving, anders komt het zo binnen ineens lijkt het

Ennfin, ik zet dit hier neer voor mezelf en opdat anderen kunnen meelezen en weten wat hen zon beetje te wachten kan staan

Benieuwd hoe het verder gaat, woensdag ga ik eens flink shoppen en een hele berg leuke kleren in hus halen want dat mannekloffie heb ik nu helemaal geen zin meer in

Ok, nee, het kan me nu niet snel genoeg meer gaan , weird

We houden u op de hoogte

btw, mensen zien nu al verschil,krijg te horen dat ik er anders uitzie, meer straal, en mijn huid voelt zachter en droger, en begin ik nog meer hekel aan dat mannelijf te krijgen,ik voel het nu ook echt

Joyy
Fay

Bericht door Fay »

Om kort te gaan, mijn hele lijf gloeit, alsof ik knetterstoned ben

wow

Joyy
Fay

Bericht door Fay »

Update:

Nu een week verder, de euforie is wat weg, het is nu een redelijk stabiel, er gebeurt nie zoveel emotioneel, maar voel me wel relaxter en beter als dat ik ooit heb gevoelt, mijn haar is zachter zit mooier, huid idem, krijg de lijm van de pleister niet goed van mijn huid, tips?

Het gaat dus voorspoedig, de emotionele rollercoaster blijft achterwege tot nu toe, is ook maar kort 7 dagen, al heb ik zo mijn momenten van twijfel, als in: stel dat ik me zo zou blijven voelen de rest van mijn leven zou dat ok zijn, nee dus, ik wil toch wat meer om het zo uit te drukken, flink wat meer

Het vraagt nog steeds een regelmatige toetsing, van jezelf, waar ben ik, waar sta ik hoe ver gaat dit, wat wil ik, dat zal zo blijven de komende tijd, en zie ik als onderdeel van de reis die ik aan het maken ben

Joyy
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Ik haal de lijm er zelf af met oogmake-up reinigingslotion (nivea). Ook voor het vetvrij maken van de huid voor het plakken werkt het prima.

Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Fay

Bericht door Fay »

Ok, bedankt voor de tip, ga ik eens proberen :)
Fay

Bericht door Fay »

Kleine update

Ik kan nie meer normaal denken, ik heb de hele dag het gevoel dat ik aant afkicken ben van iets, ben keichaotisch, ook geirriteerd, wat ik ook probeer, ik beland op de bank onder een warme deken, eigenlijk ben ik gewoon hardstikke moe maar iets in mijn drijft me voort, nog steeds dubbel dus, vermoeid zijn maar energie hebben

Lichamelijk zie ik subtiel veranderingen, al betrap ik mezelf op een wel heel glad huidje van mijn gezicht, en zie ik borstjes groeien, minimaal maar het gebeurd

8 dagen nu, het leek even gestagneerd, na die euforische week zakte het helemaal in en ik vond bijna dat een mannleven toch best weer was op te pakken

Wat een mindfuk die hormonen, doet raar met je, en het zou kunnen dat ik nu extra prikkelbaar ben omdat ik de systen moet vervangen vanavond, geen id, is zomaar een conclusie die ik trek, dat de werking eruit is

Enfin, hang in there, rust zoeken en vinden

Joyy
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Die bank en deken, opgejaagd, kort lontje, chaos in je bovenkamer. Zo herkenbaar maar ook de lichamelijke veranderingen, ik sta soms uren voor de spiegel.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.