Natural Make up look

Make-up, kleding, en zo voort
Victoria81

Natural Make up look

Bericht door Victoria81 »

Ik zie veel tutorials online waar ze veel foundation, concealer en alles gebruiken. Maar ik wil proberen een zo natural look te krijgen.
Wat ik nu doe is klein beetje concealer/foundation op de plekken die donker zijn of waar je iets ziet van de baard.
Ik heb geprobeerd eyeliner te zetten, maar dat is misschien nog een stap te ver om dat netjes te kunnen doen.
Mijn ogen zou ik groter willen laten lijken voornamelijk.

Verder heb ik echt hele kleine mondlippen. Met lippotlood dit wat groter proberen te laten lijken, maar dan begin ik al snel weer op een clown te lijken. Misschien als ik aan de hrt begin verandert er wel wat met mijn lippen? Zijn er nog andere tips? ik zie plum lipstick bijvoorbeeld en dergelijke.

Als ik wel foundation over hele gezicht doe zie je veel porien en alles. Zal primer dan helpen? Zo ja daar graag tips in.

Nog andere tips om mijn gezicht net iets vrouwelijker te laten lijken, want merk dat ik het al snel te veel vind en meer als een drag er uit ga zien.
Evy1946
Voornaamwoorden: Ze haar

Re: Natural Make up look

Bericht door Evy1946 »

Ik heb mijn lippen op laten spuiten met fillers, resultaat subtiel, en een lipflip bovenlip krult iets.
Niet goedkoop en zeker niet pijnloos.
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Ik kan wel iemand in mijn regio die make-up advies geeft en ook zelf een transdochter heeft. maar weet niet of dat voor jouw haalbaar is.
Ze weet wel hoe je "baardschaduw" kunt verbergen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Hi Victoria.. om je baard te verbergen gebruik je oranje conceiler (groen gebruik je voor rode plekjes). Het gebruik van primer werkt inderdaad goed voor porien en rimpels. Ik heb de onderstaande volgorde geleerd, maar stappen 1, 2 en 3 sla ik zelf over:
1. primer
2. ogen (oogschaduw)
3. conceiler
4. foundation
5. afpoederen
6. blush en contour
7. lippen
8. ogen (mascara, eyeliner)
Het is inderdaad aan te raden eens een workshop te doen. Leuk om te doen!
Victoria81

Bericht door Victoria81 »

Renske schreef: Hi Victoria.. om je baard te verbergen gebruik je oranje conceiler (groen gebruik je voor rode plekjes). Het gebruik van primer werkt inderdaad goed voor porien en rimpels. Ik heb de onderstaande volgorde geleerd, maar stappen 1, 2 en 3 sla ik zelf over:
1. primer
2. ogen (oogschaduw)
3. conceiler
4. foundation
5. afpoederen
6. blush en contour
7. lippen
8. ogen (mascara, eyeliner)
Het is inderdaad aan te raden eens een workshop te doen. Leuk om te doen!
Dank je voor de tips. workshop is voor mij nog net even een stap te ver denk ik. Maar ik blijf proberen :)
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Ik snap je hoor.. het blijft spannend als je nog niet zover bent. Maar vaak zijn dit soort workshops 1 op 1 en degene die dit aanbieden zijn dit gewend. Je bent niet de eerste en ook zeker niet de laatste :D. Ik stuur je een PM
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb het ooit heel lang geleden ook een keer gedaan, komen best nuttige tips uit. Tegenwoordig probeer ik mijn look zo natuurlijk mogelijk te houden, maar ga zelden zonder make-up de deur uit.
Irene
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Probeer jezelf ook mooi te vinden zoals je bent. Als mijn oudste dochter met die kwast begint te zwieperen glimt ze daarna op elke foto. Vaak is het echt niet nodig.

Het is ook heel slecht voor je huid. Mijn moeder ziet er met haar 70+ een stuk beter uit dan haar veel jongere zussen. Je raad het al, ik ben ook anti-makeup opgevoed... al had ik het gewild, was het niet in huis geweest om het te proberen.

Voor de ergste baardschaduw is een paar keer een laser behandeling al vaak genoeg om het allerergste weg te halen.

In plaats van je helemaal op makeup te storten kun je ook alvast beginnen met logopedie. Als je een mooie zachte stem hebt wordt je vaak eerder mevrouw genoemd dan met een gezicht vol "plamuur"
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: