Mods, mag dit topic dicht?
het raakt offtopic en het is genoeg zo...
T vriendelijk shoppen topic
-
Judiana
-
finesse
Re: T vriendelijk shoppen topic
i couldn't agree more met aafke. iedereen heeft wel specifieke problemen maar NIEMAND is uniek..
tot slot hier mijn bijdrage voor schoenenwinkels met grote maten : croon in utrecht en la bottega in Hasselt (staat al elders)
tot slot hier mijn bijdrage voor schoenenwinkels met grote maten : croon in utrecht en la bottega in Hasselt (staat al elders)
-
Dora
Helemaal mee eens!Daniela schreef:De enige winkels die je met zekerheid 100% t-vriendelijk zou kunnen noemen zijn online shops maar je kan ook geen enkele fysieke winkel(keten) brandmerken voor het leven. Overal waar mensen werken kan intolerantie voorkomen en zolang dat mensen soms/vaak wisselen van baan kan je dat niet koppelen aan bepaalde winkels.
1-manszaken is een ander verhaal en al bestaan er natuurlijk ook intolerante 'zakenmensen' dan toch zullen er dat zeer waarschijnlijk heel weinig zijn want bijna niemand riskeert een slechte naam die ten koste zal gaan van de omzet.
Misschien een lijsje van INtolerante 1-manszaakjes samenstellen? Wordt vermoedelijk wel een heel kort lijstje en weinig kans dat men er toevallig in de buurt woont of er wil shoppen.![]()
Liefs Daniéla (die geen zaak/winkel aan dat lijstje kan toevoegen)
-
Dora
Wat kocht je dan bij het Kruidvat dat het zulke problemen gaf? Of reageerden de verkopers gewoon sec op je verschijning?Levendula schreef:
kruidvat, Bij het kruidvat heb ik een erg slechte ervaring, ik werd uitgelachen en ronduit brutaal behandelt. ik ben in de winkerl erg boos geworden en heb toen ik thuis kwam een klacht geschreven en per mail naar het kruidvat verzonden met daar in duidelijk welk filiaal en welk tijdsstip en een uiterlijke omschrijving van de betrffende verkoperS. Ik heb een automatische mail terug gehad en later een persoonlijke. Ik kom nog steeds in dat fileaal en wordt er nu wel goed behandelt de betrffende verkopers heb ik niet meer gezien dus ik ga er vanuit dat ze ontslagen zijn.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of anderen wel eens een klacht hebben ingedient ergens en hoe die klacht behandelt is.
Levendula
-
Raisa
In mijn ervaring hangt de vriendelijkheid meer af van het lokale personeel dan van de bedrijfscultuur. Zo kan ik de ene dag in een winkel zeer onbeschoft worden geholpen (M&S, waarbij de ene verkoopster me eens goed aankeek, de andere aantikte en in het magazijn eens goed gingen lachen.), en een andere dag met ander personeel juist heel goed geholpen worden.Levendula schreef:Zeker voor de ketens die in iedere stad wel zitten is het zinnig, ook al heb je met verschillende verkopers te maken toch heb je ook met een bedrijfscultuur te maken.
Ik ben wel bekend met Judith's achtergrond en begrijp goed dat het voor haar een stuk lastiger is om haar buiten 'enfemme' (wat een naar woord) te vertonen dan voor wien dan ook in dit topic. Adviezen zoals die van Joyy kunnen dan wel voor de meeste mensen correct zijn, voor Judith zijn ze naar mijn mening toch echt een brug te ver. Er is eerst een veilige haven nodig voor ze echt kan uitvaren.Aafke schreef:Maar uitlatingen zoals ditNee dat kan ik niet waarderen,dat impliceert enkel alsof zij het erger heeft dan wie dan ook,zoals gezegd ik ken haar achtergrond niet,dat hoef ik ook niet te weten.De reactie,s van mij in dit topic zijn enkel om haar te helpen.alsof het allemaal maar makkelijk is, ik kan niet enfemme naar buiten...
ik kan nog wel van alles schrijven maar laat maar..
Laatst gewijzigd door Raisa op 10 feb 2013, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fay
Ik heb zojuist het topic van Judith gelezen, ik wist niet van haar situatie
Enige nuance is daarom op zijn plaats, die situatie, dan heb je het nog een flink stuk moelijker, en dat plaatst haar vraag ook in een ander daglicht
Bij deze excuses , ik weet nu wel van je situatie en zal in die in de toekomst in mijn achterhoofd houden mbt reageren
Joyy
Enige nuance is daarom op zijn plaats, die situatie, dan heb je het nog een flink stuk moelijker, en dat plaatst haar vraag ook in een ander daglicht
Bij deze excuses , ik weet nu wel van je situatie en zal in die in de toekomst in mijn achterhoofd houden mbt reageren
Joyy
-
finesse
ik heb ook het topic gelezen..ik denk dat travisage een goede veilige thuishaven kan bieden...
-
Barbarella
Ik weet niet of ik hier later nog inhoudelijk op ga reageren. Maar voor nu wil ik alleen maar even kwijt:
Dat de valse zelfverzekertheid waarmee in eerste intantie dit topic is neergasabelt
De zelfde valse zelfverzekertheid die in tweede instantie aangevuld met onverdraagzaamheid voor een ieder met een andere insteek, luidruchtig herhaald is terwijl er opelijk wordt geschreven dat het niet nodig is om je in een ander te verdiepen.
De zelfde valse zelfverzekerdheid die in derde instantie gevoed wordt met wat loze zinnetjes die overkomen als toejuichingen in een arena uit het romiense rijk
De disharmonische onbewuste valsheid heeft mij diep geraakt, ik ben ontsteld en in diepe verwondering over de wreedheid van handelen.
Rest mij te vragen aan een ieder die zich herkent in het bovenstaande. Waarom is het nodig om een iemand zo te raken als je zelf zo lekker in je vel zit?
Ik bedoel, dan haal je toch je schouders op en ga je lekker naar buiten om te shoppen en laat je het topic staan voor een ieder die er WEL wat aan heeft.
Iedeen die wel leuk, inhoudelijk of ondersteunend heeft gereageert, Jullie zijn de bom. Er ligt te veel open en er is te veel gezegd. Mischien een samenvattingetje maken van het positieve en in een nieuw topic verder gaan?
Levendula
Dat de valse zelfverzekertheid waarmee in eerste intantie dit topic is neergasabelt
De zelfde valse zelfverzekertheid die in tweede instantie aangevuld met onverdraagzaamheid voor een ieder met een andere insteek, luidruchtig herhaald is terwijl er opelijk wordt geschreven dat het niet nodig is om je in een ander te verdiepen.
De zelfde valse zelfverzekerdheid die in derde instantie gevoed wordt met wat loze zinnetjes die overkomen als toejuichingen in een arena uit het romiense rijk
De disharmonische onbewuste valsheid heeft mij diep geraakt, ik ben ontsteld en in diepe verwondering over de wreedheid van handelen.
Rest mij te vragen aan een ieder die zich herkent in het bovenstaande. Waarom is het nodig om een iemand zo te raken als je zelf zo lekker in je vel zit?
Ik bedoel, dan haal je toch je schouders op en ga je lekker naar buiten om te shoppen en laat je het topic staan voor een ieder die er WEL wat aan heeft.
Iedeen die wel leuk, inhoudelijk of ondersteunend heeft gereageert, Jullie zijn de bom. Er ligt te veel open en er is te veel gezegd. Mischien een samenvattingetje maken van het positieve en in een nieuw topic verder gaan?
Levendula
Na mij de zondvloed!
-
Venka
Ik was ook niet op de hoogte van Judith haar voorgeschiedenis,mocht ik haar hebben beledigd,wederom sorry.Maar dat neemt voor mij niet af dat dit voor mij een gewone discussie was over T vriendelijke winkels.Ik heb niet de intentie iemand te beledigen wellicht dat ik voor sommige mensen te direct ben in mijn woord keuze.Ik sta er niet altijd bij stil dat er ook mensen zijn op dit forum die meer problemen hebben dan alleen genderdysforie.Ik heb ook niet altijd zin om daar rekenschap mee te houden omdat ik ook vind dat ik met wellicht minder (geestelijke)problemen toch moet kunnen zeggen wat ik vind in een discussie.Aan de buitenkant kan ik niet zien wie welk probleem heeft en om daar in te verdiepen,nee daar ga ik niet aan beginnen.Ik ga ervan uit dat dit een forum is voor en van mensen met genderdysforie,dat er meer psychische en lichamelijke klachten zijn,sorry maar in mijn ogen is daar geestelijke zorg voor of er moet een draadje komen waar mensen met psychische problemen hun ei kwijt kunnen.Dan weet je van te voren dat je op je woorden moet passen in bepaalde draadjes.Mocht Judith terug komen dan zal ik mij onthouden van reactie om haar niet te kwetsen.
Ook als ik het terug lees heb ik het idee dat ik had moeten weten van Judith,nee ik wist het niet en ik volg ook niet draadjes die voor 1 persoon zijn gemaakt.Wellicht is het bovenstaande weer te gezouten voor bepaalde leden,sorry hoor.Ik kom hier enkel om ervaringen te delen over genderdysforie of om je verhaal te kunnen doen over genderdysforie,het is tenslotte een forum voor transgenders.
Vroeger zat ik in een klas van reguliere onderwijs waar een jongen bij mij in de klas zat die geboren was met het uiterlijk van iemand met syndroom van down met een waterhoofd,geestelijk was hij helemaal in orde en volgde daarom ook regulier onderwijs.Zijn neefjes hadden wel allemaal het syndroom van down en hadden ook een waterhoofd.Ondanks zijn uiterlijk leefde hij een normaal leven en ging ook rustig stappen en achter de meiden aan.Ook heeft hij uiteindelijk een normale baan gekregen en is een normaal leven gaan leven.Zijn uiterlijk was echt een mix van een normaal mens met iemand met het syndroom van down.Hij werd echt nagekeken op school en op straat en werd vaak geplaagd,maar die jongen stond er boven en werd door de klas uiteindelijk als vol geaccepteerd.In de maatschappij is het gewoon zo,ben je anders dan anders dan ben je een mikpunt van spot,zo ook bij ons in de klas maar zodra mensen in de gaten kregen dat hij normaal was(ondanks uiterlijke kenmerken) hield het geklier op.Sterker nog die jongen werd op handen gedragen door leraren omdat hij gewoon goed was in het leren van de stof.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat ondanks iemand zijn/haar lichamelijke/geestelijke beperkingen het toch mogelijk is een normaal leven op te bouwen,het zal niet altijd even makkelijk zijn maar het is wel mogelijk.
verder zal ik mij in dit draadje onthouden van reactie,ook op het boven geschrevene zal ik bij een reactie niet op reageren.Dus wil iemand wat zeggen-->PB
Ook als ik het terug lees heb ik het idee dat ik had moeten weten van Judith,nee ik wist het niet en ik volg ook niet draadjes die voor 1 persoon zijn gemaakt.Wellicht is het bovenstaande weer te gezouten voor bepaalde leden,sorry hoor.Ik kom hier enkel om ervaringen te delen over genderdysforie of om je verhaal te kunnen doen over genderdysforie,het is tenslotte een forum voor transgenders.
Vroeger zat ik in een klas van reguliere onderwijs waar een jongen bij mij in de klas zat die geboren was met het uiterlijk van iemand met syndroom van down met een waterhoofd,geestelijk was hij helemaal in orde en volgde daarom ook regulier onderwijs.Zijn neefjes hadden wel allemaal het syndroom van down en hadden ook een waterhoofd.Ondanks zijn uiterlijk leefde hij een normaal leven en ging ook rustig stappen en achter de meiden aan.Ook heeft hij uiteindelijk een normale baan gekregen en is een normaal leven gaan leven.Zijn uiterlijk was echt een mix van een normaal mens met iemand met het syndroom van down.Hij werd echt nagekeken op school en op straat en werd vaak geplaagd,maar die jongen stond er boven en werd door de klas uiteindelijk als vol geaccepteerd.In de maatschappij is het gewoon zo,ben je anders dan anders dan ben je een mikpunt van spot,zo ook bij ons in de klas maar zodra mensen in de gaten kregen dat hij normaal was(ondanks uiterlijke kenmerken) hield het geklier op.Sterker nog die jongen werd op handen gedragen door leraren omdat hij gewoon goed was in het leren van de stof.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat ondanks iemand zijn/haar lichamelijke/geestelijke beperkingen het toch mogelijk is een normaal leven op te bouwen,het zal niet altijd even makkelijk zijn maar het is wel mogelijk.
verder zal ik mij in dit draadje onthouden van reactie,ook op het boven geschrevene zal ik bij een reactie niet op reageren.Dus wil iemand wat zeggen-->PB
-
Judiana
heeft iemand anders nog goede ervaringen?