Halo mensen
Weer eens even een update
Ik ben moe, heel moe, zo moe dat ik om de seconde in slaap val als ik maar ff op de bank ga liggen, voorheen barstte ik van de energie (of noem het onrust)
Voel ik me goed? ik voel me over het algemeen goed, ik voel me bij vlagen niet ok,te maken met die vermoeidheid, de aanslag op je gestel mbt hrt, korter lontje nu en dan, vooralsnog blijft de emotionele rollercoaster uit
Lichamelijk begint er eea te groeien op de borstkas, verdwijnt beharing al fors , scheren hoeft bijna niet meer in de face en de beentjes hebben ook weinig onderhoud nodig, huidje steedszachter en dat begint ook anderen op te vallen (complimenten)
De vermoeidheid vindt ik lastig, ik moet gaan oppassen niet op te branden, ik kan niet alles meer wat ik vorheen wel kon, maar daar staat tegenover dat ik toch behoorlijk lekkerder in mijn vel begin te zitten
Twijfel, ik heb mijn momenten, denk dan,waar ben ik in godsnaam mee bezig, ik stop, ik wil terug, waarbij het me dan amper lukt voor de geest te halen hoe dat dan is, het is denk ik eerder een signaal van loslaten, oude leven, oude gewoontes, ja ik kan delen van mijn mannelijk leven best missen
Hoort erbij, verwerking, overigens worden die gedachten steeds minder, maar vindt ik het wel wijs ernaar te luisteren, ze mogen er zijn
Het tempo mag wel iets omlaag mbt het energiegebrek,ik moet nog steeds wat zaken regelen voordat er echt ruimte komt voor mezelf, en ik me 100 % kan gaanfocussen op de ontwikkeling en het pad wat ik ben ingeslagen, het staat echter niet los van elkaar, de zaken die ik moet regelen hebben vooral te maken met mannelijke zaken die ik niet meer in mijn leven wil en kan hebben, en ik merk aan alle kanten dat ik daarmee anders deal, ik ben en wordt anders naar mijn omgeving en naar mezelf
Milder, zachter, rustiger, tevredener, en de gevoelens van angst? die zijn omgeslagen naar gevoelens van kwetsbaarheid en onzekerheid, die erbij horen, is te handelen, en normaal in dit proces lijkt mij, maar angst zoals ik die mijn hele leven heb gevoeld? dissapeared lijkt wel
Ook begin ik het leuk te vinden te tutten voor de spiegel, voorheen te confronterend, nu zie ik al een heel klein beetje iemand te voorschijn komen die ik wil zijn, die me bevalt, en ik geniet daarvan
Al met al, iets rustiger aan doen, meer letten op mijn energiepeil, genieten van het proces, en het nemen zoals het komt
Vicky
Nou....
-
Fay
-
Engel
Re: Nou....
Hoi Vicky,
Heb met heel veel belangstelling je berichten gelezen. Ik ben begin pas sta sinds 11 feb op de wachtlijst. Maar als ik dit zo lees wil ik dit echt meemaken.
Groetjes Engel
Heb met heel veel belangstelling je berichten gelezen. Ik ben begin pas sta sinds 11 feb op de wachtlijst. Maar als ik dit zo lees wil ik dit echt meemaken.
Groetjes Engel
-
Fay
Ja wachten valt nie mee waarschinjlijk, spannend ook, succes iig daarmee
Vicky
Vicky
-
Fay
Dus, je heb er lang mee geworstelt voordat je het durfde te vertellen aan buitenwereld
-Ja nogal, het is ook nogal wat
Jaa dat snap ik wel, ik heb een relatie gehad die me heel lang niet beviel , en toen ik besloten had er mee te stoppen , pas toen voelde ik weer die vrijheid,het luchtte enorm op, ik snap exact hoe je je voelt
.....
ok, sommige mensen moeje maar niet teveel kwalijk nemen wegens ignorance
btw, de laatste dag voordat ik de systenpleister moet vervangen ben ik nogal kriebelig, kan die frequentie omhoog , 1 dag eerder ?
Vicky
-Ja nogal, het is ook nogal wat
Jaa dat snap ik wel, ik heb een relatie gehad die me heel lang niet beviel , en toen ik besloten had er mee te stoppen , pas toen voelde ik weer die vrijheid,het luchtte enorm op, ik snap exact hoe je je voelt
.....
ok, sommige mensen moeje maar niet teveel kwalijk nemen wegens ignorance
btw, de laatste dag voordat ik de systenpleister moet vervangen ben ik nogal kriebelig, kan die frequentie omhoog , 1 dag eerder ?
Vicky
-
Heleen
Tuurlijk, je kunt -als je wilt- elke dag een pleister plakken. Je bent dan wel vrij snel door je voorraad heen. De pleister geeft minimaal 4 dagen een vaste hoeveelheid medicatie aan je huid door. Dus als je eerder wilt vervangen, zal dat waarschijnlijk 'tussen de oren zitten', want de pleister doet 4 dagen lang hetzelfde. Wissel wel regelmatig van plek waar je plakt, want je huid kan wel een verminderde doorlating opbouwen als je altijd op dezelfde plek plakt.Vicky schreef:
Vicky
Alleen als je meer dan 1 pleister tegelijk plakt, verhoog je de dosis (maar verbeter je niet het uiteindelijke resultaat).
(p.s. ik plak de pleister elke vier dagen, dus niet 3 om 4 dagen per week)
-
Fay
Ok, mm tussen de oren?
Het valt me op dat ik die laatste dag minder kan hebben, zal het nog eens onderzoeken
pleister elke keer andere plek, ook vanwege de vrij agressieve lijm , of ik ben er gevoelig voor, iig loop ik met 2 rode kringen op mijn lijf
Vicky
Het valt me op dat ik die laatste dag minder kan hebben, zal het nog eens onderzoeken
pleister elke keer andere plek, ook vanwege de vrij agressieve lijm , of ik ben er gevoelig voor, iig loop ik met 2 rode kringen op mijn lijf
Vicky
-
Heleen
Nou ja, ik bedoel het niet onaardig.... Maar die pleister geeft een vaste hoeveelheid estradiol af per uur, totdat de hoeveelheid in de pleister op is, en dat duurt dus minimaal 4 dagen (want zolang mag je de pleister volgens recept laten zitten). Met pillen is het anders, daarbij krijg je een piek in de hoeveelheid werkzame stof in je bloed, maar bij pleisters is die stabiel.Vicky schreef:Ok, mm tussen de oren?
Vicky
-
Fay
no ofence, nice to know 
Vicky
Vicky
-
Heleen
Overigens, bedacht ik mij in bed gisteren, was mijn opmerking wel wat ongenuanceerd.
Wat ik bedoelde te zeggen was, dat het op zich best wel kan dat je lichamelijk schommelingen ervaart, maar dat het verwisselen van de pleister daarbij niet zal helpen omdat de nieuwe pleister hetzelfde doet als de oude (als hij er nog niet te lang op zit). Het kan best zijn dat je receptoren niet altijd even gevoelig zijn voor de dosering of dat je testosteronniveau wat schommelt (zeker in het begin is je hormoonhuishouding nog niet zo stabiel).
Dus dat tussen de oren had ik niet moeten zeggen. Het kan best lichamelijk zijn wat je voelt, maar daar zal je dan even doorheen moeten totdat je lichaam een nieuw evenwicht bereikt heeft.
Wat ik bedoelde te zeggen was, dat het op zich best wel kan dat je lichamelijk schommelingen ervaart, maar dat het verwisselen van de pleister daarbij niet zal helpen omdat de nieuwe pleister hetzelfde doet als de oude (als hij er nog niet te lang op zit). Het kan best zijn dat je receptoren niet altijd even gevoelig zijn voor de dosering of dat je testosteronniveau wat schommelt (zeker in het begin is je hormoonhuishouding nog niet zo stabiel).
Dus dat tussen de oren had ik niet moeten zeggen. Het kan best lichamelijk zijn wat je voelt, maar daar zal je dan even doorheen moeten totdat je lichaam een nieuw evenwicht bereikt heeft.
-
Fay
Ok, ja ik ga op mijn gevoel af en dat het schommelt is zeker, niet zo erg als in het begin maar wel typerend dat die laatste dga me extra kriebelig maakt, keer op keer, ik hou een dagboekie bij en dat komt steeds terug, het zal zich idd nog moeten stabiliseren, voor de rest, ik ben niet snel offended 
Tis ook zoeken waar te plaatsen, dat zal ook verschil kunnen maken zoals je zei, ik hou voorlopig dezelfde area aan, kijken wat dat scheelt
btw, flink vermoeid zijn en balans vinden in nemen van rust en activiteiten speelt zeker mee,plus een forse verkoudheid die blijft zeuren
Vicky
Tis ook zoeken waar te plaatsen, dat zal ook verschil kunnen maken zoals je zei, ik hou voorlopig dezelfde area aan, kijken wat dat scheelt
btw, flink vermoeid zijn en balans vinden in nemen van rust en activiteiten speelt zeker mee,plus een forse verkoudheid die blijft zeuren
Vicky