T - toedieningsvormen en ervaringen
-
Figó
Re: T - toedieningsvormen en ervaringen
Oh dat is echt een opluchting 
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
http://www.gender-idee.nl
-
boytomlife
Ik wist alles al, maar thanks voor de post idd!
Bang is een groot woord, maar ik vind het beharing- en libidogedeelte niet prettig. Ik ben al vaak genoeg hitsig, vind dat erg storend, omdat ik het gewoon alleen wil hebben als ik met iemand samenben (en dat ben ik niet). Nu draait het dan zo om seks, ipv om liefhebben.. Nog erger? Bah
En qua beharing... Daar zie ik enorm tegenop. Ik vertik het nu op mn onderbenen te scheren, en merk dat er aardig wat haar zit. Ook mn onderarmen zijn goed behaard. Ik heb wat donker haar van mezelf (ja dat zie je op mn foto bedenk ik me), maar ik zou het vreselijk vinden een behaarde aap te worden
Dan zou ik echt massaal scheerschuim inslaan! Rughaar komt (buiten donshaartjes ed) toch niet zo veel voor? Hopelijk wordt ik zoals mn broer en pa, want die hebben allebei vrij weinig op benen na 
Bang is een groot woord, maar ik vind het beharing- en libidogedeelte niet prettig. Ik ben al vaak genoeg hitsig, vind dat erg storend, omdat ik het gewoon alleen wil hebben als ik met iemand samenben (en dat ben ik niet). Nu draait het dan zo om seks, ipv om liefhebben.. Nog erger? Bah
En qua beharing... Daar zie ik enorm tegenop. Ik vertik het nu op mn onderbenen te scheren, en merk dat er aardig wat haar zit. Ook mn onderarmen zijn goed behaard. Ik heb wat donker haar van mezelf (ja dat zie je op mn foto bedenk ik me), maar ik zou het vreselijk vinden een behaarde aap te worden
http://boytomlife.blogspot.com" target="_blank
-
Jake
Dat dacht ik ook, maar na 3 maanden kreeg ik ineens rughaar. Het is alleen nog onderaan m'n rug, maar het zijn lange, donkere haren en zeker zichtbaar vanaf een paar meter afstand. Volgens mij is het vooral genetisch bepaald, dus wellicht heb je geluk.boytomlife schreef:Rughaar komt (buiten donshaartjes ed) toch niet zo veel voor? Hopelijk wordt ik zoals mn broer en pa, want die hebben allebei vrij weinig op benen na
-
boytomlife
Oke, dat wordt een liefje vinden die alles eraf wil scheren regelmatig 
http://boytomlife.blogspot.com" target="_blank
-
FAtham
Bad met ontharingscreme?
Maar zonder dollen ik ben best wel harig maar zit er niet mee. Af en toe wat bijhakken hier en daar doet wonderen. Het is volgens mij idd genetisch bepaald. Ik ben van harige komaf.
Maar zonder dollen ik ben best wel harig maar zit er niet mee. Af en toe wat bijhakken hier en daar doet wonderen. Het is volgens mij idd genetisch bepaald. Ik ben van harige komaf.
-
Tyler
Enorm bedankt voor het overzicht. Heel handig.
Wat ik er van zie bij anderen is het inderdaad voor een groot deel genetisch bepaald hoe gevoelig je bent voor T en wat voor effect het op je heeft. Mijn vader en broer zijn allebei donker en ik ben rossig dus ik weet niet of zij wel een goede maatstaf zijn voor mij omdat we een hele andere huid/pigment/etc hebben. Afwachten dus. Ik denk niet dat ik me zorgen zal hoeven maken om haar op de verkeerde plekken. Hoop wel dat die taille inderdaad wat rechter wordt want als ik een beetje een strak shirt aan heb kruipt het omhoog. Altijd al gehad. Mijn heupen zijn achterlijk breed maar dat zit voornamelijk in de botten. Gelukkig zijn mijn schouders ook breed. Die vergrote clitoris mogen ze houden van me. Daar heb ik echt geen zin in. Maar goed, je hebt het niet voor het kiezen. We gaan het merken. Ik hoop over een paar maandjes te kunnen beginnen. Ben bijna klaar met mijn screening. Kan niet wachten!
Wat ik er van zie bij anderen is het inderdaad voor een groot deel genetisch bepaald hoe gevoelig je bent voor T en wat voor effect het op je heeft. Mijn vader en broer zijn allebei donker en ik ben rossig dus ik weet niet of zij wel een goede maatstaf zijn voor mij omdat we een hele andere huid/pigment/etc hebben. Afwachten dus. Ik denk niet dat ik me zorgen zal hoeven maken om haar op de verkeerde plekken. Hoop wel dat die taille inderdaad wat rechter wordt want als ik een beetje een strak shirt aan heb kruipt het omhoog. Altijd al gehad. Mijn heupen zijn achterlijk breed maar dat zit voornamelijk in de botten. Gelukkig zijn mijn schouders ook breed. Die vergrote clitoris mogen ze houden van me. Daar heb ik echt geen zin in. Maar goed, je hebt het niet voor het kiezen. We gaan het merken. Ik hoop over een paar maandjes te kunnen beginnen. Ben bijna klaar met mijn screening. Kan niet wachten!
-
Martijn
Vind dit persoonlijk wel een goede topic, dus ik zal er weer wat leven in blazen.
3 maanden en 1 week aan de testosteron ervaringen:
- gezichtsbeharing, haren rond mijn navel en op mijn armen
- Stem is gezakt
- Impulsiever
- Gezicht is volwassener/mannelijker
- Voel zelf dat ik ouder ben(voelde me eerst een 16-jarig jochie, ben intussen voor mijn gevoel 2 jaar ouder)
- Veel meer zin in uitstapjes/leuke dingen doen
- Gelukkig zijn
- Chaotischer dan dat ik al was
- Concentratie nog slechter
- Libido begint nu wat te zakken, maar was heel hoog
- Soms iets teveel energie, waardoor ik uiteindelijk weer ontzettend moe ben(Sporten helpt en je energie goed verdelen over de drie weken)
Verder merk ik door de testo dat ik echt beter in mijn vel zit. Het voelde alsof er een puzzelstukje miste in mijn lichaam en die is nu eindelijk gelegd. Ik voel me compleet. Ik vind het wel een nadeel dat mijn hoofd nog meer denkt dat ik een man ben, maar mijn lichaam kwa vormen nog vrouwelijk is. Moet maar eens naar de sportschool en veel geduld hebben.
Maar voor de rest ben ik positief over testo. Eerste week is altijd even aanpassen. Dan zijn de effecten nogal aanwezig. Ik gebruik overigens sustanon. 1 keer in de 3 weken. Dat was het eerst wel denk ik.
3 maanden en 1 week aan de testosteron ervaringen:
- gezichtsbeharing, haren rond mijn navel en op mijn armen
- Stem is gezakt
- Impulsiever
- Gezicht is volwassener/mannelijker
- Voel zelf dat ik ouder ben(voelde me eerst een 16-jarig jochie, ben intussen voor mijn gevoel 2 jaar ouder)
- Veel meer zin in uitstapjes/leuke dingen doen
- Gelukkig zijn
- Chaotischer dan dat ik al was
- Concentratie nog slechter
- Libido begint nu wat te zakken, maar was heel hoog
- Soms iets teveel energie, waardoor ik uiteindelijk weer ontzettend moe ben(Sporten helpt en je energie goed verdelen over de drie weken)
Verder merk ik door de testo dat ik echt beter in mijn vel zit. Het voelde alsof er een puzzelstukje miste in mijn lichaam en die is nu eindelijk gelegd. Ik voel me compleet. Ik vind het wel een nadeel dat mijn hoofd nog meer denkt dat ik een man ben, maar mijn lichaam kwa vormen nog vrouwelijk is. Moet maar eens naar de sportschool en veel geduld hebben.
Maar voor de rest ben ik positief over testo. Eerste week is altijd even aanpassen. Dan zijn de effecten nogal aanwezig. Ik gebruik overigens sustanon. 1 keer in de 3 weken. Dat was het eerst wel denk ik.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
tot ik ga staan
-
FAtham
Grappig dat jij juist zegt chaotischer te zijn en impulsiever Martijn, ik had juist het tegenovergestelde. Ik had rust in mijn hoofd, zowel emotioneel als qua gedachten en ook fysiek (behalve het libido en dat ik "lomper" leek te worden of zo in dat ik meer dingen omgooi tegenwoordig haha). Misschien omdat je net bezig bent en alles nog moet "zakken", gek genoeg kan ik me weinig meer van de eerste maanden herinneren omdat ik in een totale roes leefde 
-
mick1984
Verder merk ik door de testo dat ik echt beter in mijn vel zit. Het voelde alsof er een puzzelstukje miste in mijn lichaam en die is nu eindelijk gelegd. Ik voel me compleet.
om deze rede wil ik echt graaag verder emt traject.. dat houd me op de been. Dat ik uiteindelijk gelukkiger word.. pff nu zit ik er helaas nog doorheen..maar ik denk aan wat ik de toekomst wil...er uit zien zoals ik me voel
om deze rede wil ik echt graaag verder emt traject.. dat houd me op de been. Dat ik uiteindelijk gelukkiger word.. pff nu zit ik er helaas nog doorheen..maar ik denk aan wat ik de toekomst wil...er uit zien zoals ik me voel
-
Martijn
Bij mij is dat ook rustiger. Ben daardoor ook impulsiever, omdat ik minder nadenk over wat ik doe.Ik had rust in mijn hoofd, zowel emotioneel als qua gedachten
Chaotische zit hem vooral in het dagelijks leven(huishouden, school, planning enz)
Het leven jaagt geen angst meer aan
tot ik ga staan
tot ik ga staan