Kleden als man: hoe brachten jullie het ervan af?
-
Merle
Kleden als man: hoe brachten jullie het ervan af?
Het kleden als 'man' is voor mij eigenlijk altijd een grote ramp geweest; op de één of andere manier werkte het gewoon helemaal niet voor mij. Vaak schaamde ik me gewoon heel erg voor hoe ik gekleed was. Shoppen was toen dan ook een enorm probleem, en het was ook echt bijzonder als ik aan het einde van de dag met twee t-shirt'tjes naar huis wist te gaan. En zelfs nu, als ik een kijkje neem in mijn mannelijke garderobe, is het eigenlijk best wel triest om te zien. Ik zie eigenlijk zoveel dingen die ik nooit heb gedragen en eigenlijk überhaupt niet zou willen dragen. Eigenlijk wisselde ik het hele jaar, zelfs als het super warm was, tussen drie jeans, en afhankelijk van het seizoen, in de zomer tussen een aantal t-shirt'jes, en in de winter tussen drie dezelfde truien (waardoor ik net Steve Jobs leek
). Hopelijk is dat nu wel bijna voorbij voor mij.
Maar nu vroeg ik me dus wel af: hadden jullie daar ook zo moeite mee?
Met veel liefs,
Merle
Merle
-
marlies
- Gast
Re: Kleden als man: hoe brachten jullie het ervan af?
Jep.. te groot tshirt, spijkerbroek en dan was ik er wel ;P Dingen als 'n pak vond ik echt vreselijk, ik wou gewoon niet de moeite doen om er goed uit te zien vanwege de onvermijdelijke teleurstelling.
-
Anon20180501
De enige stropdas die ik ooit gedragen heb was zo'n legergroen verplicht gevalletje en het enige pak mijn communiepak. En mijn 'geleende' trouwkostuum heb ik direkt na de plechtigheden nog net niet helemaal uitgetrokken. Sinds ik stiekem in de slaapkamer van mijn zussen ben beginnen te gluren en zag dat hoe die zich wel 10 keer in allerlei vrolijke kleurtjes en kleertjes omkleden voordat ze iets gevonden hadden om aan te trekken, heeft het me nooit meer geinteresseerd of ik er wel als een nette modieuze gekleedde jongen (later man) bij liep. Alleen al het eerste jaar dat ik als vrouw ging leven heb ik meer geld uitgegeven aan kleding dan tijdens de 39 jaar daarvoor tesamen.
Begin dus alvast maar te sparen, Merle.
-
Merle
Oh, ja... een pak.marlies schreef:Dingen als 'n pak vond ik echt vreselijk, ik wou gewoon niet de moeite doen om er goed uit te zien vanwege de onvermijdelijke teleurstelling.
Hihi... Maar wat als ik het al uitgeef? Ik krijg vandaag zelfs weer nieuwe pumps binnen. ;PDaniela schreef:Alleen al het eerste jaar dat ik als vrouw ging leven heb ik meer geld uitgegeven aan kleding dan tijdens de 39 jaar daarvoor tesamen.
Maar ik herken het wel, hoor. Ik koop al een tijdje weleens wat dingetjes voor mijn nieuwe garderobe, en nou ja, soms moet ik me dan inderdaad wel inhouden.
Met veel liefs,
Merle
Merle
-
Willy
Weet nog als de dag van gisteren, Jeetje wat was ik blij, dat ik die spijkerbroek kreeg, met zo'n witte bies aan de zijkant....
En wat vreselijk als ik weer die broek aan moest doen, die mijn moeder zelf had gemaakt.... sorry mam
Voor de rest, altijd in een spijkerbroek, trui of polo-shirt, dat was Willy.
Nu, doet het vooral zeer in de winkel als mijn vrouw zegt, kijk... dat is een mooie trui voor jou!.... op de mannenafdeling....
En wat vreselijk als ik weer die broek aan moest doen, die mijn moeder zelf had gemaakt.... sorry mam
Voor de rest, altijd in een spijkerbroek, trui of polo-shirt, dat was Willy.
Nu, doet het vooral zeer in de winkel als mijn vrouw zegt, kijk... dat is een mooie trui voor jou!.... op de mannenafdeling....
My life just out of the closet ...
-
Anon20180501
Voor het eerst hingen en hangen er in mijn kledingkast kledingstukken die ik nog nooit gedragen heb sinds ik ze gekocht heb.
Alleen omdat ze te mooi en leuk waren om ze niet te kopen.
Ach, mijn dochter is er blij mee als ik mijn kast weer eens grondig ga opruimen.
Alleen omdat ze te mooi en leuk waren om ze niet te kopen.
Ach, mijn dochter is er blij mee als ik mijn kast weer eens grondig ga opruimen.
-
Arike
Vooral schoenen kopen als man, vond ik vreselijk.... Wat waren die dingen lelijk en lomp
en nog duur ook, grrr
Wat betreft kleding kwam ik er zakelijk gezien er niet onderuit om minimaal een jasje aan te doen om nog enigszins geloofwaardig over te kunnen komen bij de wederpartij....
Stropdassen had ik toen al jaren afgezworen ....
Wat betreft kleding kwam ik er zakelijk gezien er niet onderuit om minimaal een jasje aan te doen om nog enigszins geloofwaardig over te kunnen komen bij de wederpartij....
Stropdassen had ik toen al jaren afgezworen ....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Tja, dan ben ik wel een buitenbeentje, vrees ik...
Bijna altijd liep ik er (vond ik) op en top gekleed bij. Kostuum of blazer met grijze pantalon. Bommeltjes eronder en inderdaad nooit een stropdas. Altijd een vlinderdas. Handgestrikt. In het koude seizoen vaak ook een hoed. Niet zo'n prutshoedje, maar een serieuze hoed. In Amersfoort en westelijk daarvan was dat allemaal geen probleem. Ik heb echter een tijd les gegeven bij de rechtbank en het kantongerecht in Almelo en daar bleven mensen op straat soms werkelijk staan om me aan te gapen. An zu glotzen, zeg maar...
Maakte me niet uit. Ik was wie ik was, zeg maar. Mannelijk, maar tamelijk anders dan andere mannen.
Mijn vlinderdassen zijn allemaal weg. Mijn laatste hoeden en de laatste paren bommeltjes worden nu gedragen door een vroegere buurman; een deurwaarder, hahaha
Mijn laatste kostuum wordt nu gedragen door een transman. Ergens moet ik nog manchetknopen hebben. Ik droeg graag échte manchetten; van die dubbele en had (heb) prachtige manchetknopen. Ze zitten vermoedelijk in een laatje bij mijn oude ringen. Daar ligt ook de stamhoudersring. Die heb ik geërfd van mijn grootvader. Ik werd geacht het geslacht voort te zetten, maar ben daarin jammerlijk mislukt, ghehehe
Sommige van die kleine attributen doe ik nog niet weg. Die zullen wel bij een opkoper terecht komen na mijn dood. Of gewoon op de vullisbelt.
"Hij was altijd al apart...", hoor ik in de familie gonzen. In mijn verbeelding.
Bijna altijd liep ik er (vond ik) op en top gekleed bij. Kostuum of blazer met grijze pantalon. Bommeltjes eronder en inderdaad nooit een stropdas. Altijd een vlinderdas. Handgestrikt. In het koude seizoen vaak ook een hoed. Niet zo'n prutshoedje, maar een serieuze hoed. In Amersfoort en westelijk daarvan was dat allemaal geen probleem. Ik heb echter een tijd les gegeven bij de rechtbank en het kantongerecht in Almelo en daar bleven mensen op straat soms werkelijk staan om me aan te gapen. An zu glotzen, zeg maar...
Maakte me niet uit. Ik was wie ik was, zeg maar. Mannelijk, maar tamelijk anders dan andere mannen.
Mijn vlinderdassen zijn allemaal weg. Mijn laatste hoeden en de laatste paren bommeltjes worden nu gedragen door een vroegere buurman; een deurwaarder, hahaha
Mijn laatste kostuum wordt nu gedragen door een transman. Ergens moet ik nog manchetknopen hebben. Ik droeg graag échte manchetten; van die dubbele en had (heb) prachtige manchetknopen. Ze zitten vermoedelijk in een laatje bij mijn oude ringen. Daar ligt ook de stamhoudersring. Die heb ik geërfd van mijn grootvader. Ik werd geacht het geslacht voort te zetten, maar ben daarin jammerlijk mislukt, ghehehe
Sommige van die kleine attributen doe ik nog niet weg. Die zullen wel bij een opkoper terecht komen na mijn dood. Of gewoon op de vullisbelt.
"Hij was altijd al apart...", hoor ik in de familie gonzen. In mijn verbeelding.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Jessy
Voor mij was en is het altijd een zooitje geweest. Als man haat ik shoppen voor kleding echt, omdat ik er gewoon niets aan vind. Ik heb schijt aan mijn verzorging, op elke dag die ik als man moet doorbrengen. Zoals de openingspost zegt, ook hier maar een beperkt aantal broeken en shirts, en altijd vrij kleurloos grijs en zwart.
In het verleden wel vaak geprobeerd om wat modieuzer als man te zijn. Met anderen gaan winkelen, me laten kleden, achterlijk veel geld uitgegeven aan een paar shirtjes en truitjes en het maakte geen verschil. En altijd commentaar van iedereen dat ik er slecht bij liep natuurlijk.
Eigenlijk helemaal de tegenpool van mijn vrouwelijke uitingen tot nu toe, waar ik veel kleur draag en toch wel complimentjes scoor voor mijn kleding.
In het verleden wel vaak geprobeerd om wat modieuzer als man te zijn. Met anderen gaan winkelen, me laten kleden, achterlijk veel geld uitgegeven aan een paar shirtjes en truitjes en het maakte geen verschil. En altijd commentaar van iedereen dat ik er slecht bij liep natuurlijk.
Eigenlijk helemaal de tegenpool van mijn vrouwelijke uitingen tot nu toe, waar ik veel kleur draag en toch wel complimentjes scoor voor mijn kleding.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Madeleine
Die kan ik heel kort samenvatten: ongeïnteresseerd 
In mijn "tussenin" periode droeg ik dan gek genoeg juist wel vaak pakken (best leuk de reacties op een afgestemde nagel/stropdas/oorbellen combinatie..)
Maar als man? als het maar schoon uit de kast kwam was het al gauw goed.
In mijn "tussenin" periode droeg ik dan gek genoeg juist wel vaak pakken (best leuk de reacties op een afgestemde nagel/stropdas/oorbellen combinatie..)
Maar als man? als het maar schoon uit de kast kwam was het al gauw goed.
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..