Eind dit schooljaar rond ik mijn studie af en om meerdere redenen ga ik niet doorstuderen. Dit betekent dat ik redelijk direct na mijn studie werk moet vinden. Ik heb momenteel geen bijbaan en heb als enige baantje een aantal jaren terug in de zomer afgewassen. Ik kan sociaal heel gezellig zijn maar ben tegelijkertijd sociaal erg onzeker. Zegmaar, bijna iedereen (bv op school) kan het wel met mij vinden, maar echt vrienden zal ik ze niet noemen.
Je zal begrijpen dat ik nogal angstig ben voor het zoeken (en vinden) van werk.
Nu komt daar dan bij.. volgende week is mijn intake bij het VU. De wachttijd staat momenteel op 10 maanden. Daar komen dan 5 a 6 maanden bij voor gesprekken, dus zeg dat ik in juni/juli 2014 groen licht kan krijgen voor testo. Ik zal van de zomer geen werk zoeken in mijn branche (hout/meubel) want dat is zo'n mannenwereld, daar voel ik mij in mijn huidige 'staat' niet thuis. Dus in theorie zou ik de optie hebben om na een jaar ander werk te gaan zoeken. (puur nu er vanuit gaand dat ik uberhaupt werk kan vinden)
Maar dan het probleem, als wie(/wat) zoek ik werk? Als vrouw en daarbij laten weten dat er in de toekomst dingen zullen veranderen? (tot ziens baan?) Of als man maar dan daarbij uitleggen hoe het zit en daarbij dus als het grote vraagstuk onder de collega's zijn (met de daarbij komende onzekerheid). Plekken waar ik momenteel aan denk om te sollicteren zijn outdoor-winkels in de buurt(weet ik redelijk wat van af) en de biologische supermarkt in het dorp.
Ik vermoed dat ik de meeste kans heb bij de supermarkt, omdat die (hopelijk) wat weldenkender zijn en het voor hun winkelbeeld niet zo erg is om een minderjarig/jong (ogende) jongen als werknemer te hebben..
Zit er nog enige logica in dat verhaal? In ieder geval dus, werk zoeken als pre-hormonen transgender. Hoe heb je het aangepakt of zou je het aanpakken? Nog enige geweldige (part-time) baan ideeën waar ik misschien niet aan heb gedacht?