moeite met omschakelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
mick1984

moeite met omschakelen

Bericht door mick1984 »

hallo,

Hebben julie daar of hadden julie daar ook last van? Dat je zelf ook moet wednnen aan je nieuwe eiegen naam. Soms zeg ik nog weleens per ongeluk uit gewoonte me meisjes naam maar ik wil eiegenlijk mick door iedereen genoemt worden.. vanochtend zei ik ook soms per ongeluk me meisjes naam.. irritant..anderen doen het ook soms nog per ongeluk maar van hen kon ik het wel hebben.. vooral omdat eht ook per ongeluk is
Fay

Re: moeite met omschakelen

Bericht door Fay »

Nog geel last van aangezien ik nie om ben, maar het is begrijpelijk dat je zelf ook niet in 1 keer die knop om kan zetten en je nog wel eens vergist, dat slijt er wel it naar verloop van tijd

Vicky
Holden

Bericht door Holden »

heb ik ook in het begin gehad, nam ik de telefoon op en gebruikte ik m'n oude naam. Is voor iedereen ff wennen, ook voor jezelf denk ik. Niet te hard zijn op jezelf en dan komt helemaal goed.
Romano

Bericht door Romano »

hee,
jah das wel wennen, een naam die je jarenlang gehoord geschreven en gezegd heb kun je niet opeens wissen..
oefening baart kunst! ik twijfel soms nog welke naam ik moet zeggen aan de telefoon ofzo.
En ik denk vaak nog in mn hoofd met mn meisjesnaam..dat is de lastigste omschakeling denk ik. komt helemaal goed!
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Geen enkele moeite mee. Heb mijn naam bewust gekozen en vanaf het begin consequent gebruikt. Dan gaat je omgeving ook redelijk snel om. Mijn oude naam roept geen enkel gevoel bij mij op. Had en heb er niks mee.
Harro

Bericht door Harro »

Hey Mick,

Ik gebruik mijn nieuwe naam nog maar bij/naar een paar vrienden, dus heb me nog niet vergist.
Ben nu eerder bang dat ik per ongeluk mijn nieuwe naam gebruik ;-)

Ik denk dat het vanzelf wel goed komt joh! Gewoon lekker vaak Mick blijven gebruiken, dan gaat het over een tijdje automatisch goed
En mocht je jeelf wel vergissen, zou ik er gewoon luchtig over doen.
Martijn

Bericht door Martijn »

Vergissen niet, maar moest er wel even aan wennen. Het is toch weer even een nieuwe naam dus het is helemaal niet raar dat je je nu nog vergist.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Daniel

Bericht door Daniel »

Jaa, dat herken ik wel.
Laatst belde Transvisie en toen nam ik met mijn geboortenaam op... tja, toen kon ik wel door de grond zakken ><'
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Mike

Bericht door Mike »

Ik denk dat het redelijk normaal is dat het moeilijk is om over te schakelen, want je hebt immers jarenlang de gewoonte gehad om je geboortenaam te vertellen en een gewoonte heeft tijd nodig om te wennen. Hetzelfde geldt voor andere die jou met je nieuwe naam gaan aanspreken. Je moet jezelf geen strengere eisen geven dan dat je andere geeft denk ik.
mick1984

Bericht door mick1984 »

het is mischien ook reden bij mij dat ik nog niet out ben naar iedereen.. dus voor sommige gebruik ik me oude naam ook.. maar binnenen een maand ben ik bijna bij iedereen out.. met hulp van me begeleidster hebben we een stappenplan bedacht ehoe en wanneer ik eht mensen ga zeggen